Gå til innhold

Beyerdynamic DT 990 og Creative SB


Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden en Creative Sound Blaster DAC av denne typen, samt et par Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm, og har vært godt fornøyd med det.

Nå har det ene elementet i hodetelefonene begynt å skurre, og grunnet dette er jeg ute etter en liten oppgradering.

Beyerdynamic DT 990 virker fristende, men da sitter jeg igjen med et spørsmål. Disse er jo 250 ohm i stedet for 80 ohm.

Kan jeg i det hele tatt bruke dette headsettet med min Creative DAC? Jeg ser at Creatives nettside mumler et eller annet om 330 ohm, men det er ikke så greit å tolke om den faktisk greier å drive slike headset eller ikke.

Om den greier å drive det, vil den ødelegge for lydopplevelsen? Burde jeg oppgradere til en annen skrivebords-DAC i samme slengen? Jeg har ikke lyst til å gjøre det med mindre det faktisk er nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, Complexity said:

Ikke bare fått et hårstrå inn i elementet? 

Det kan hende, jeg har skrudd opp og prøvd å se men vet ikke hvordan jeg skal begynne å fikle i selve elementet uten å bare ødelegge det for godt. Det er i hvert fall ikke noe åpenbart på utsiden av elementet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...