Gå til innhold

Trenger laptop til studie


Anbefalte innlegg

Jeg skal nå begynne å studere ingeniør om litt og trenger da en laptop til studiene. Har en desktop, men den er ikke å lett å få med seg. Det blir da ikke snakk om å bruke laptopen til noe spilling eller noe sånt, generelt bare til studie eller å ha med seg.

Jeg har ingen spesielle krav, tenker å bruke helst rundt 8000kr men kan strekke meg til 10 000kr hvis jeg får noe som er mye bedre. 

Helst også hos komplett.no da jeg har en 10% rabattkode der.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp noe som passer til kravene i studiet. Du får sikkert gjort det meste på desktopen, men noen ganger bruker man software på studiet som er veldig greit kunne kjøre på skolen i lab og undervisningssammenheng. Hadde nok ikke kjøpt maskin før jeg visste mer hva behovet var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Arnep said:

Burde jeg velge "vanlig" eller ultrabook? Har sett litt på denne https://www.komplett.no/product/1139199/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/ultraportable/asus-zenbook-14-ux433fac-14-fhd hva synes dere?

Fin vekt på denne - gjør det lett å ta den med seg.

Fastloddet minne - gjør at du ikke kan sette mer minne i. Hvis 8 GB er nok i hele laptop'ens levetid så spiller jo ikke det noen rolle.

Lenke til kommentar
On 5/4/2020 at 11:14 AM, Arnep said:

Jeg skal nå begynne å studere ingeniør om litt og trenger da en laptop til studiene. Har en desktop, men den er ikke å lett å få med seg. Det blir da ikke snakk om å bruke laptopen til noe spilling eller noe sånt, generelt bare til studie eller å ha med seg.

Jeg har ingen spesielle krav, tenker å bruke helst rundt 8000kr men kan strekke meg til 10 000kr hvis jeg får noe som er mye bedre. 

Helst også hos komplett.no da jeg har en 10% rabattkode der.

 

Noen forslag?

Hva med å kjøre Samsung DeX eller Huawei Desktop. At du bare trenger å ha en portable skjerm med USB C og BT keyboard/mus. 

 

Sparer masse peng slik. Har tenkt til å kjøre noe sånt selv til Høsten :)

Eksempel på hvordan eit slikt oppsett så sjå ut 

 

 

Endret av Thorbjørn_lien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...