Gå til innhold

Når man ikke kan ta i mot pakke fra postbud?


bmwm

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en pakke fra Kina for rundt 2 uker siden. Den ble sendt med TNT hjemlevering. Jeg tracka den sist i går og da sto det at den er her 29, altså i morgen. I dag tidlig ble jeg ringt opp og fikk sms fra TNT buden. Jeg har jobbet nattskift så jeg lå og sov. Da jeg ringte tilbake sa buden at den blir sendt til postkontoret siden jeg ikke svarte. Er det bare sånn? Skulle jeg ha vært hjemme og tilgjengelig på tlf 24/7 likson i uker liksom? Sånn i tilfelle TNT plutselig ringer meg. Dette er en stor og tung pakke, postkontoret mitt er veldig langt unna og jeg kjører ikke bil lenger. Har jeg noen rettigheter her?

Endret av bmwm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske vanlig praksis. Har selv opplevd st de ikke har ringt, ikke har vært hjemme hos meg, men bare lagt den på postkontoret, "fordi jeg var ikke hjemme til å ta den imot". Problemet var bare at jeg faktisk var hjemme og var ute i hagen og jobbet foran huset når den skulle vært levert. Så her hadde fyren bare tatt en snarvei og gitt f**n.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (2 minutter siden):

Det er ganske vanlig praksis. Har selv opplevd st de ikke har ringt, ikke har vært hjemme hos meg, men bare lagt den på postkontoret, "fordi jeg var ikke hjemme til å ta den imot". Problemet var bare at jeg faktisk var hjemme og var ute i hagen og jobbet foran huset når den skulle vært levert. Så her hadde fyren bare tatt en snarvei og gitt f**n.

 

Det har skjedd med meg mange ganger at jeg har holdt meg hjemme og venta på en pakke som ble "forsøkt utlevert" Men denne gangen ble jeg faktisk right opp, problemet er at jeg ikke er synsk så jeg kunne umulig vite at han plutselig skal levere pakken min akkurat i dag. Man burde vel i det minste kunne kreve tilbake fraktprisen eller?

Lenke til kommentar

TNT leverte pakken til posten som skulle levere den på døra til meg i dag. Her sitter jeg og venter på pakken... så ser jeg at det står «forsøkt utlevert men mottaker var ikke til stede» på postens sporingsapp

Endret av bmwm
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
bmwm skrev (På 30.4.2020 den 14.54):

TNT leverte pakken til posten som skulle levere den på døra til meg i dag. Her sitter jeg og venter på pakken... så ser jeg at det står «forsøkt utlevert men mottaker var ikke til stede» på postens sporingsapp

Den er klassisk. Har skjedd meg flere ganger også.

Heldigvis har det vært ganske små pakker som jeg har kunnet hente selv, men hadde det vært noe stort og tungt, så hadde jeg ringt Posten og bedt de om å levere den på nytt dagen etter. Og sagt at da skal de faktisk prøve å levere. Men ikke regn med en hyggelig kundeservicemedarbeider, for de har jeg enda til gode å møte på Postens kundeservice.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...