Gå til innhold

Så billig kan Volkswagens elfolkebil bli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye ting blir mer og mer et mareritt softwaremessig. Ikke bare er det daglige oppdateringer på pc og mobil, men nå skal man oppdatere bilen, kjøleskapet, ladeboksen og gud vet hva. Når jeg kjøper en bil vet jeg hvordan den er og vil at den skal være akkurat sånn, ikke at den oppfører seg forskjellig hver eneste dag. Ukentlige oppdateringer av både app og bil er noe forbannet tull og bortkastet tid.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, kremt said:

Nye ting blir mer og mer et mareritt softwaremessig. Ikke bare er det daglige oppdateringer på pc og mobil, men nå skal man oppdatere bilen, kjøleskapet, ladeboksen og gud vet hva. Når jeg kjøper en bil vet jeg hvordan den er og vil at den skal være akkurat sånn, ikke at den oppfører seg forskjellig hver eneste dag. Ukentlige oppdateringer av både app og bil er noe forbannet tull og bortkastet tid.

Si det til alle som kjøpte Audi E-Tron for ett år siden som må leve med bugs i menyen og lavere rekkevidde enn de nye modellene grunnet eldre software (som Audi ikke lar kundene oppdatere)

Når de ikke klarer å gjøre det perfekt fra fabrikken så er jo dette en mye bedre løsning enn ingenting.

MG ZS har noen rimelig extreme feil i softwaren sin, som blandt annet deaktiverer regenerering om man bruker cruisecontrol, så forbruket stiger betraktelig.

Blir det noensinne fikset? Neppe..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
3 minutes ago, kremt said:

Såvidt jeg skjønner har de gjort HW endringer på 2020MY og kan således ikke få samme software på eldre biler. Men skjønner at det er morsomt å hate litt på Audi "Vorsprung Durch Technik".

Noe kunne de nok gjort får å hindre at bilen står i permanent 4x4 modus. Å deaktivere en motor under cruising burde ikke være noe heksekunst. Samt at UI bugs burde kunne fikses opp i.

Jaguar klarte jo å skvise ut mere rekkevidde på i-pace med en oppdatering. Man måtte levere inn bilen da men bedre en ingenting.

Har ikke noe imot Audi, og e-tron er flotte biler. Men hadde jeg eid en slik og fått beskjed om at jeg må kjøpe ny bil for å få siste software så hadde jeg blitt irritert.

En 2012 Tesla model S får samme oppdatering som en 2020 Model 3, selv om bilene er heeelt forskjellig. En del funksjoner går man selvfølgelig glipp av på de gamle men kommer alltid mye nytt der og.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Complexity said:

"Programvaren om bord i ID.3 skal oppdateres kontinuerlig, slik som i Teslas biler. Dermed skal nye oppdateringer lastes rett ned til bilen, uten at du trenger å ta turen innom et verksted"

 

What!?? Er den ikke perfekt når den ruller ut av fabrikken?

Og om 3 år støttes ikke bilen lenger da den er for "gammel" slik at du må kjøpe ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...