Gå til innhold

Koronaviruset og fotball (datoer i førstepost)


Snikpellik

Anbefalte innlegg

Sexylubb1 skrev (13 minutter siden):

Nederland har nullstilt ligaen. Ingen vinner. Ingen opprykk eller nedrykk. 

Oi! Dette er dramatisk, mon tro hvordan UEFA ser på dette? ?
Har du en link til en nyhetssak eller noe, som vi kan lese? Dette er ikke nyheter her enda såvidt jeg kan se 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp. Mildt sagt delte meninger om det i Nederland, og lag som lå an til opprykk varsler søksmål. Spesielt Cambuur som ledet med 4 poeng er ekstremt lite fornøyd med avgjørelsen.

Ajax som ledet Eredivise på målforskjell har reagert med klasse på at de mister ligagullet:

Vet ikke hvordan AZ Alkmaar som lå på andreplassen med likt antall poeng som Ajax tenker, men må være veldig surt også for de. De hadde jo sjansen til et veldig etterlengtet gull, det første siden 08/09-sesongen. 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (18 minutter siden):

Oi! Dette er dramatisk, mon tro hvordan UEFA ser på dette? ?
Har du en link til en nyhetssak eller noe, som vi kan lese? Dette er ikke nyheter her enda såvidt jeg kan se 

Det ble klart onsdag forrige uke, og den offisielle bekreftelsen er et par dager gammel nå (25. april).

TV2-sak: https://www.tv2.no/sport/11401664/
Dutch News (fra 22. april) https://www.dutchnews.nl/news/2020/04/knvb-to-notify-uefa-of-plans-to-abandon-football-season/
BBC: https://www.bbc.com/sport/football/52418048

UEFAs respons er fortsatt den samme, de oppfordrer alle til å forsøke å fullføre men har forståelse hvis det ikke er mulig i noen land.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for god info, som vanlig, snik :)
Så da er det avgjort i Nederland og Belgia. Jeg lurer på hva som vil skje videre, om dette får ringvirkninger på andre nasjonale forbund. Tyskland starter som kjent opp igjen, men deres situasjon er radikalt en annen enn de fire andre store landene, Boris annonserte i dag at de forventer og ser det som svært høy sannsynlighet for en "2nd spike", så UK er nok i alle fall shuttet ned i lang tid enda. Håper likevel det kommer en slags avgjørelse innen rimelig tid, det er nok mange fotballsupportere der ute som går med en klump i magen om dagen. Pokker ta dette greiene altså, alt går jo til helv...te om dagen :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får bare vente se hva som skjer, ikke annet å gjøre... For min egen del så innstilte jeg meg veldig tidlig på at absolutt alt ville bli utsatt minst til høsten, så hvis ting begynner før det er det en positiv overraskelse. Litt småmørkt at EM-turen i sommer røyk, all fotball er stoppet og jeg samtidig har blitt arbeidsledig så at Bundesliga begynner igjen så tidlig er et lys i hverdagen når man er glad i fotball ?

Det ble sagt fra myndighetshold i Storbritannia i går at de ønsker at idrett skal starte opp igjen snart "to lift the mood of the entire country". Det blir samarbeidet på tvers av forskjellige idretter for å samkjøre og finne ut av retningslinjer. Du kan lese mer om det her: https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-8259373/Premier-League-urged-government-step-planning-return.html (originalt troverdig artikkel fra The Times, bak betalingsmur).

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 minutt siden):

Jeg beklager, håper du finner deg ny jobb så snart som mulig :(

Takker. Per nå er det ingen jobb, hele bransjen min er satt ganske på vent minst til høsten, og det vil nok først være ordentlig i gang om et års tid. Har planer om å fortsette da og klarer meg nok greit inntil det, men det er jo kjedelig. Det gjelder sikkert flere her inne, men det kommer til å gå bra til slutt :)

Tenk hvor gøy det blir når fotballen endelig ruller for fullt igjen, for stappfulle tribuner. Ahhh, det blir digg, når det enn blir!

Lenke til kommentar
bshagen skrev (39 minutter siden):

Flybransjen? 

Men ja, helt enig! Aner ikke hvor i verden du bor, men om du er på østlandet en plass så kan vi ta en pils ute i Oslo, når fotballen begynner å rulle igjen. Kunne vært moro å samlet en diskusjon.no-gjeng på kamp :)
 

Filmbransjen i Oslo. Hehe, kanskje det. Ye Olde Premier League Pub irl ?

Lenke til kommentar

Nytt:

Daily Mail skriver at klubblegene fra alle Premier League-klubbene hadde en videokonferanse på lørdag, og ble enige om at samtlige spillere og viktig personale må testes to ganger i uka når lagene begynner å trene sammen igjen og utover sesongen. Dette vil i følge Daily Mail koste over 4 millioner pund, og forventes å bli betalt av Premier League.

Sitat

 

Testing kits cost in the region of £150 each. Members of staff deemed 'essential' will vary between clubs, but teams expect to administer up to 50 tests twice a week, which would cost a combined £300,000 for the 20 clubs.

With teams hopeful of resuming group training by mid-May and the season to be concluded by the end of July — a 13-week period — the total cost of providing enough testing kits could soar to as high as £4million.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-8262447/Premier-League-clubs-face-astonishing-invoice-FOUR-MILLION-pounds-coronavirus-testing-kits.html

 

Sannsynligvis vil dette ta litt lenger tid, siden det fortsatt er en viss mangel på test kits i Storbritannia. Hvis fotballen skulle kommet inn og tatt beslag på titusenvis av test kits vil nok det bli sett på som for umoralsk til at det kan skje riktig enda (håper jeg).

Lenke til kommentar

Slik er Premier Leagues tidsplan

Fredag 1. mai: Premier League-møte med styreformennene for å diskutere spillerkontrakter som ender 30. juni,og overgangsvinduet.

Torsdag 7. mai: Myndighetene mykner sannsynligvis opp på nedstengningen av samfunnet.

Fredag 15. mai: Det siste Premier League-møtet for å fullføre planene for å komme i gang igjen.

Mandag 18. mai til 7. søndag 7. juni: Premier League-klubbene tilbake i trening for en preseason før kampene begynner på igjen.

Mandag 8. juni til mandag 27. juli: Kamper bak lukkede dører med mål om å fullføre de 92 gjenværende kampene på en periode på åtte uker. Også sju FA-cupkamper kan bli lagt inn i denne perioden.

Mandag 3. august til fredag 21. august: Etter en ukes pause, returnerer spillerne for en ny preseason, som varer mellom en og fire uker før 2020-2021-sesongen starter.

Søndag 9. august til lørdag 29. august: Champions League og Europa League fullføres i en treukersperiode.

Lørdag 22. august: Den nye Premier League-sesongen starter opp, og europacup går som planlagt.

Lørdag 29. august: Champions League-finale i Istanbul.

Lørdag 12. september: Den aller siste muligheten for å starte 2020-2021-sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Sitat

Lørdag 12. september: Den aller siste muligheten for å starte 2020-2021-sesongen.

Mon tro om dette er generelt, eller kun i henhold til den ovennevnte planen.

Mao., om de ikke får igjennom den planen, vil ny sesong starte før 12. sept uansett og 19-00-sesongen blir avsluttet ukomplett?

Lenke til kommentar

Datasimulering har jeg null tro på at blir gjort uten massive protester. Det går ikke. Da er det bedre å la tabellen stå som den er nå. 

Hvis de får i gang planen med å spille et tett program i sommer, kanskje man kan åpne opp for å øke antall innbytter til 5? Da vil man kunne rotere litt mer underveis i kampene og dempe belastningen litt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Datasimulering har jeg null tro på at blir gjort uten massive protester. Det går ikke. Da er det bedre å la tabellen stå som den er nå. 

Hvis de får i gang planen med å spille et tett program i sommer, kanskje man kan åpne opp for å øke antall innbytter til 5? Da vil man kunne rotere litt mer underveis i kampene og dempe belastningen litt. 

9-10 kamper på 8 uker er ikke akkurat krise, til sammenligning spilte Chelsea 9 kamper fra 4. desember - 5. januar.

Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (25 minutter siden):

9-10 kamper på 8 uker er ikke akkurat krise, til sammenligning spilte Chelsea 9 kamper fra 4. desember - 5. januar.

Jada, United spilte for eksempel 7 kamper på 20 dager etter vinterpausen og det går jo. Men det kan fort være at opptreningsperioden vil både vare kortere enn det man håper, og ikke være optimal. Også kan det fort skje at det blir enda litt mer komprimert enn 9-10 kamper på 8 uker. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (43 minutter siden):

 

Hvis de får i gang planen med å spille et tett program i sommer, kanskje man kan åpne opp for å øke antall innbytter til 5? Da vil man kunne rotere litt mer underveis i kampene og dempe belastningen litt. 

Fifa har foreslått nettopp det; kan være et godt tiltak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette vil være til ekstra hjelp for de gode lagene (nivåmessig), som har flere strenger å spille på på benkene, om det er belastningen det går på over tid. Vi vil se mange trøtte bein ja. Men jeg tror dette kan gjennomføres, det er jo nesten den eneste måten - kverne unna kampene over en kort periode. Blir spennende å se hva som skjer :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...