Gå til innhold

Data og DVD-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på lydkortet ditt det, jeg merker stor forskjell på mitt SB Live og min stasjonære dvd-spiller (Panasonic DVD RA-82), DVD spilleren er langt bedre.

 

Med det kommer selvfølgelig an på hva slags anlegg du har koblet til, men selv mener jeg at et gjennomsnittlig lydkort ikke matcher en stasjonær dvd/cd spiller av grei kvalitet.

Lenke til kommentar
Du skal nok ha ganske heftig datautstyr for å klare å slå en stasjonær dvd spiller

Det har blitt holdt en stoor diskusjon på avforum om dette. En pc til 6-7k vil kunne slå en dvd-spiller til under 20k når det gjelder bildekvalitet. Lyden vil antakelig bli av lik kvalitet.

 

Her snakker vi om "htpc" (home theater pc) med nøye utvalgte komponenter for lyd og bilde.

 

Ved avspilling av cd kommer det helt an på lydkortets DA krets eller om du sender signalet digitalt til en receiver.

 

Sender man signalet digitalt til en receiver har det ingen hensikt å anskaffe seg en stasjonær avspiller.

Lenke til kommentar

Jeg har et SB audigy 2 lydkort, som jeg har koblet til receiveren min (AVR-3803) med en analog kabel (koblet digitalt).

 

Et lite dilemma er at jeg har receiveren min i gull.. DVD-1400 finnes kun i sort og sølv. Vil det bli mye for dårlig å gå for DVD-1600 eller DVD-700?

Senere skal jeg mest sannsynlig kjøpe B&W 704... vil gjerne ha elektronikk som matcher denne sånn noen lunde på kvalitet.

Endret av Valiariaribenn
Lenke til kommentar
Jeg har et SB audigy 2 lydkort, som jeg har koblet til receiveren min (AVR-3803) med en analog kabel (koblet digitalt).

 

Et lite dilemma er at jeg har receiveren min i gull.. DVD-1400 finnes kun i sort og sølv. Vil det bli mye for dårlig å gå for DVD-1600 eller DVD-700?

Senere skal jeg mest sannsynlig kjøpe B&W 704... vil gjerne ha elektronikk som matcher denne sånn noen lunde på kvalitet.

Hvis du kobler digitalt har det veldig lite å si hvilken dvd-spiller du velger.

 

Jeg ser du har receiver med komponent-inngang. Med tanke på senere oppgradering burde du vel kjøpt en dvd-spiller med komponent-ut ala. DVD-1400.

 

Hvis du tenker på å begi deg opp til DVD-2800 begynner det å bli aktuellt å koble dvd-receiver analogt. (bedre DAC i dvd enn receiver)

Lenke til kommentar

Det er jo mye mindre jobb å bruke en stasjonær cd/dvd spiller, du slipper å måtte starte PCen hvis du får lyst til å høre på en cd, så hvis du føler du har råd til en egen cd/dvd spiller går får dette.

 

Det største plusset er at du får spilt av filmene anamorphisk, hvis TVen din tåler dette, og det er KJEMPE stor forskjelle fra og ikke gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...