Gå til innhold

Asus 9800XT


ToXciK

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus 9800XT kort, og etter haugevis av diverse feil så fikk jeg det nå til å funke, trodde jeg, men neeei da, for når jeg spiller spill så fryser skjermen og etter 5 sekunder så slår skjermen seg av! Lyden går men alt er helt svart. har ikke overklokket det heller. Når jeg la inn SmartDoctor (et program som kom med kortet) så sto det at GPU Temp var mellom 48-55 grader og så går RPM ned til 182 RPM i noen sekunder nå og da, om dette stemmer vet jeg ikke da. Har et MSI KT-4 Ultra hovedkort. Spilte C & C generals en stund og da restarta pcen! Og når jeg prøvde å spille Gun Metal så fryste hele greia. Håper noen vet hva som kanskje feiler for jeg har gått tom for ideer.....

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har overklokka CPU litt ja, men den er bare 50 grader på full load når det er ca. 35 grader i rommet. Har catalyst 3.10, har et Chieftec Bigtower med 2 kabinettvifter. Det skjer oftest med AA og AF på men noen ganger uten og.

prøv å sett prosessoren tilbake til ordinære multipliers osv... da, se om det klikker da. klikker det da så er det vel skjermkortet (med mindre du har leika deg med fyfy magnetskrujern rundt rammen...)

Lenke til kommentar
Har overklokka CPU litt ja, men den er bare 50 grader på full load når det er ca. 35 grader i rommet. Har catalyst 3.10, har et Chieftec Bigtower med 2 kabinettvifter. Det skjer oftest med AA og AF på men noen ganger uten og.

AA og AF stresser jo CPU mer enn noe annet omtrent!

Prøv å skru opp spenninga på cpu, eller klokke den ned til normal hastighet.

Lenke til kommentar
AA og AF stresser skjermkortet, ikke CPU.

Kommer du å sier i mot noe som jeg har lært veldig godt av egen erfaring?

Hvis dette er feil så er nvidia's AA helt på tryne, ikke rart den er dårlig da ;)

Hvordan har du lært dette av egen erfaring? MSAA øker framebuffer størrelsen som igjen øker trafikken til video minne. I situasjoner der man har masse minnebåndbredde til rådighet vil MSAA ikke gi noe ytelse tap.

Lenke til kommentar

Har klokka ned til standard hastighet og volt på cpuen og ting ble mye bedre, om det er helt fiksa vet jeg ikke men det har ikke crasha enda :thumbs: . Men det merkelige er at RPM ALLTID går ned til nøyaktig 182. Kan ikke helt skjønne at det kan stemme, går fra 5500+ til 182 og opp igjen :angry: .

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar

Da er det kanskje lurt å sjekke viften din, den skal IKKE gå opp og ned. hør/kjenn på den så ser du jo om det er noe galt med den.

 

iflg ekstern temp. sensor lå mitt Sapphire 9800NP på ~70*C under spilling (dette var med standard vifte), så jeg syntes at 50*C hørtes veldig lite ut. Nå har jeg fått mye bedre kjøling på det, men det ligger fortsatt godt over 50*C (overklokket til 450MHz GPU)

Lenke til kommentar
Har akkurat d samme problemet!

har prøvd med mange forskjellige drivere, catalyst å omega!

Snakka med ati og hørd at radeon kort har konfliktproblem med kt-4 chipset

mye bla bla bla, derfor kjøpte jeg meg et GF FX5600 kort, har ikke hatt problem etterpå

HVA!? byttet du et Radeon 9800XT i et GeForce FX5600!?

 

Snakker om årets dårligste bytte! Jeg håper du fikk tilbake mellomlegget!

Lenke til kommentar
Har overklokka CPU litt ja, men den er bare 50 grader på full load når det er ca. 35 grader i rommet. Har catalyst 3.10, har et Chieftec Bigtower med 2 kabinettvifter. Det skjer oftest med AA og AF på men noen ganger uten og.

Er rommet 35 grader???? Det er jo varmere enn farmora mi hadde det før hun døde. Tenker Dere ikke på strømregningen? :scared:

Lenke til kommentar
Har overklokka CPU litt ja, men den er bare 50 grader på full load når det er ca. 35 grader i rommet. Har catalyst 3.10, har et Chieftec Bigtower med 2 kabinettvifter. Det skjer oftest med AA og AF på men noen ganger uten og.

Er rommet 35 grader???? Det er jo varmere enn farmora mi hadde det før hun døde. Tenker Dere ikke på strømregningen? :scared:

Hørt om å utnytte varmetapet fra en pc? :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...