Gå til innhold

Asus 9800XT


ToXciK

Anbefalte innlegg

Er vanligvis 20 grader på rommet mitt, men når jeg kom opp i 50 grader på cpu så var det 6 pcer i rommet med vinduet igjen, da ble det 35 grader :love:. har tatt av kabinettdøra og skrudd ned rpm til cpu vifta til 1500 for å høre etter men jeg klarer ikke høre om viftene går noe tregere på skjermkortet. Men om vifta skulle skru ned rpm kunne det ha noe med strømstyringa å gjøre? har en 360W som jeg fikk med kabinettet.

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du forklarer er en ny funksjon som er kommet i Cat driverne. Noe som heter VPU recover. Meningen med funksjonen var at maskinen ved en feil under feks spilling og den ikke responderte skulle kunne resette grafikk kortet uten at du behøvde restarte maskinen ( var dette forståelig tro ) . Men mange kommentarer på ATI forumer anbefaler å slå denne funksjonen av. Hvis du ønsker å prøve å slå den av gjør du det i control panelet for grafikk kortet ditt (diplay setting - advance ) under arkfanen VPU recover. Her tar du bort avhukningen for Enable VPU recover. Håper dette hjelper deg.

 

Ronnie

Lenke til kommentar
ToXciK:

 

og så går RPM ned til 182 RPM

 

---------------------------------------

 

182 er jo latterlig feil da. Kortet ditt skulle vært brent opp, ihvertfall GPU.

enig, 128rpm er ganske sakte trodde XT vifte kjørte på 2500rpm?

og det kan høres ut som at kortet ditt blir for varmt! det slokker i et forsøk på

og kjøle seg selv litt ned, men vis du skrev feil er det noe annet, men igjen vis

det var rpm'en på GPU vifta er det nok det som er problemet!! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har et Asus 9800XT kort, og etter haugevis av diverse feil så fikk jeg det nå til å funke, trodde jeg, men neeei da, for når jeg spiller spill så fryser skjermen og etter 5 sekunder så slår skjermen seg av! Lyden går men alt er helt svart. har ikke overklokket det heller. Når jeg la inn SmartDoctor (et program som kom med kortet) så sto det at GPU Temp var mellom 48-55 grader og så går RPM ned til 182 RPM i noen sekunder nå og da, om dette stemmer vet jeg ikke da. Har et MSI KT-4 Ultra hovedkort. Spilte C & C generals en stund og da restarta pcen! Og når jeg prøvde å spille Gun Metal så fryste hele greia. Håper noen vet hva som kanskje feiler for jeg har gått tom for ideer.....

Eg har nesten det samme kortet eit Asus radeon 9600XT og eg har det samme problemet men det som gjør det er at det ikkje har komt ut skikkelige drivere til XT kort!!! det er kjipt men det skal være forventet og komme med neste Catalyst driver-serie 4.1... og det med tempen, kortet tåler opptil 80-90 grader og vifta det er feil... den hvis du ikkje hører ein alarm så går den ikkje under 2000rpm...

Lenke til kommentar

Er det som er så merkelig, ser på monitoren på smartdoctor: 5500RPM, fine greier, 182RPM....oi, så står den på 182 i ca. 3-5 sekunder, noen ganger mindre, og så rett opp på ca. 5500 igjen! Den går aldri fra 5k til 100 eller 0 men ALLTID 182! Kan jo være smartdoctor som er fucka da, skulle gjerne fått sjekka med et annet program om det er noe.

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar

prøvd og gå på smartgart menyen og sett agp til x4 og fastskriv av..

dette hjalp iallefall meg..

 

noen ati kort har dette pro,eller kansje det er msi(hk) som er lite samarbeidsvillig..

 

eller er det vifta som ikke vil gå slik det skal,slik at det blir krasj..

ha oppe kabinett-døra og se at gpu-vifta går hele tiden(spill,3 d mark)

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Greit, klokka ned prosessoren til standard, og det ble mye bedre, men om jeg tok og spilte C & C Generals Zero Hour så skjedde samme drittet igjen, bildet fryser, skjermen blir svart og lyden blir helt jævlig så restarter jeg og prøver igjen og samme drittet skjer igjen. Har funnet ut at det skjer tidligst desto mer jeg har på og desto høyere oppløsning jeg har.

 

Edit: Skrudde og av VPU recovery, jaja nå fryste bildet UTEN at skjermen skrudde seg av! Stooooor seier! :thumbdown:

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar
Er det som er så merkelig, ser på monitoren på smartdoctor: 5500RPM, fine greier, 182RPM....oi, så står den på 182 i ca. 3-5 sekunder, noen ganger mindre, og så rett opp på ca. 5500 igjen! Den går aldri fra 5k til 100 eller 0 men ALLTID 182! Kan jo være smartdoctor som er fucka da, skulle gjerne fått sjekka med et annet program om det er noe.

Jeg har brukt flere slike program til cpu osv, de feilrapporterer hele tida... Burde ikke stoles på, men det er jp bare å stikke fingern fremfor viftene da..

Lenke til kommentar

Ja smartdoctor sletta jeg men ikke at noe funka bedre av den grunn :D , Har prøvd å skru av VPU recovery, klokke ned Prosessorn, sletta diverse andre program, skrur jeg av FastWrite så går 3dmark scoren ned til 4800 og det er ikke morro. Kjørte 3dmark 01 og 03 25 ganger uten problemer, og konklusjonen er at det er oppløsning, AA og AF som er synderne, så jeg nærmer meg siste løsning..........formatering :eek: . Og funker det ikke da så...... :wallbash:

Lenke til kommentar

Jaja nå formaterte jeg og har samma problemet enda, jaja har nå iallfall lukka ut driverkonflikter og programvare problemer, står igjen med Hardware da..........Skal gå og dunke hue i veggen 20 ganger så får vi se om jeg kan finne ut noe etter det :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...