Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pinex Forte ved betennelse


Gjest da9ed...4b2

Anbefalte innlegg

Gjest da9ed...4b2

Hei. Har har fått en kraftig akutt betennelse i skulderen og har det mildt sagt jævlig vondt. Legevakten skrev ut Pinex Forte. Jeg føler ikke det hjelper i det hele tatt. Ibux virker bedre. Hvorfor er det slik? Trodde Pinex/Paraglin Forte var drøye saker? 

Anonymous poster hash: da9ed...4b2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest da9ed...4b2
Szeth skrev (På 29.2.2020 den 15.36):

Ibux har en anti inflammatorisk effekt i tillegg.
Inflammasjon = smerte.

Paralgin har anti smerte og anti feber, men ikke denne anti inflammatoriske egenskapen.

Dette kan være svaret på spørsmålet ditt, eller bare en placebo / subjektiv følelse du har.

Ja, det må vel være noe slik. Bestemte meg for å droppe forte. Sikkert greit å ha til en annen anledning. Samboeren hadde noen Cataflam liggende som holdt på å gå ut på dato og det er det jeg har tatt med best virkning. 

Anonymous poster hash: da9ed...4b2

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dubious skrev (På 2.3.2020 den 2.57):

Ta paracet og Ibux sammen. så er du dekket for det meste
Fikk anbefalt dette på apoteket og har alltid gjort det siden, og det fungerer for meg

Har volterol for muskelsmerter, men ikke brukt så mye av det så lite erfaring

Forskjellen på Pinex Forte og Paralgin Forte er att Pinex har best Paracetamol i seg,noe Paralgin ikke har.Der har du forskjellen.Pinex forte er derfor best å bruke mot smerter om du bare har de to valgene.Jeg får også betennelser i begge skuldre når jeg trener de hardt.Og da har ihvertfall Pinex og Voltarol Forte (gele) gjort en god jobb for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
smergel skrev (3 minutter siden):

Forskjellen på Pinex Forte og Paralgin Forte er att Pinex har best Paracetamol i seg,noe Paralgin ikke har.

Hva mener du med at Pinex har "best" paracetamol? Pinex Forte er 500 mg paracetamol og 30 mg kodein, mens Paralgin Forte har 400 mg paracetamol og 30 mg kodein. Dersom Paralgin/Pinex Forte ikke har noen effekt kan det skyldes at personen mangler enzymet som omdanner kodein til det aktive virkestoffet morfin. Ca 7-10 % av befolkningen mangler dette enzymet. 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Pinex Forte ved betennelse
Gjest da9ed...4b2
Kontorstol skrev (På 11.3.2020 den 13.35):

Dersom Paralgin/Pinex Forte ikke har noen effekt kan det skyldes at personen mangler enzymet som omdanner kodein til det aktive virkestoffet morfin. Ca 7-10 % av befolkningen mangler dette enzymet. 

Det har virket med Paralgin Forte før. Men det var til nyrestein. Så jeg tror da jeg skal ha det. Med mindre virkningen av paracetamol har vært så god at det egentlig bare var det som virket, da. 

Anonymous poster hash: da9ed...4b2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...