Gå til innhold

Har fått to bra jobb tilbud, vet ikke hvilken jeg skal velge


Gjest be6e7...9b6

Anbefalte innlegg

Gjest be6e7...9b6

jeg er en 20 år gammel jente. Har fått begge jobbene jeg søkte på, ene er på et gamle hjem/ rehabiliteringssenter og den andre er på flyplassen.,.. vet ikke hvilken jeg skal velge. Ulempen med gamle hjemmet er at jeg ikke vil ta intim pleie... derfor lurer jeg på om noen har tips? Er desperat 

Anonymous poster hash: be6e7...9b6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Prof. Balthazar nevnte, så passer det nok ikke å jobbe på eldrehjem dersom man ikke er komfortabel med intimpleie.  

Nå vet jeg ikke hva/hvor du skal jobbe med på flyplassen, men det kan jo hende at den jobben er mer spennende i lengden også. :)

 

 

 

Endret av Computron
Lenke til kommentar

Du kan jo bare nevne det til lederen på det eldrehjemmet, kanskje det finnes muligheter? Og kanskje du finner ut at det ikke er så farlig likevel, og vil finner mer glede i livet av å jobbe med mennesker med omsorg, enn å jobbe på et sted der du må forholde deg kald og serviceinnstilt hele dagen lang, og ofte også møte vanskelige og stressede kunder? Kanskje det åpner seg en mulighet du ikke trodde var der.

Prøv eldrehjemmet først, si at du er veldig glad i mennesker og gjerne vil jobbe med omsorg, men si at du er ukomfortabel med intimpleie kanskje i starten, men kan muligens åpne opp for å øve på det med tiden. Eller hvis det virkelig ikke er aktuelt for deg, bare si det som det er, at det dessverre er for vanskelig for deg å jobbe med intimpleie, men at du gjerne vil yte omsorg og jobbe med å pleie mennesker på andre områder.

Hvis det ikke fører frem, gå for jobben på flyplassen. Det er jo et sted du lett vil nyttegjøre deg, og blir du kjent med rutiner og "glir" inn i det sosiale, så er du sikra jobb en god stund.

Lenke til kommentar

Kva er arbeidsoppgåvene i dei to jobbane?

Dersom du har fått jobb på rehabiliteringssenteret med pasientstell så er intimpleie ei arbeidsoppgåve som du må rekne med å få. Dersom du har fått jobb på rehabiliteringssenteret som reinhaldar, aktivatør og liknande jobbar der du ikkje skal stelle pasientar så gjer det ingenting at du ikkje vil ta intimpleien ettersom det då ikkje er ein del av jobben.

Tilsvarande vil det å jobbe på flyplass kunne være svært mykje forskjellig, det er forskjell på om du skal jobbe i kiosken, i sikkerheitskontrollen eller mottak av baggasje.

Ein anna ting som du ikkje har nemnt noke om er det praktiske, sannsynlegheita er nok stor for at du bur nærmare rehabiliteringssenteret enn flyplassen, så pendletid og pendleutgifter burde også være med i vurderinga.

 

Kort oppsumert, du seier at du har fått to gode jobbtilbod der du ikkje er villig til å gjere ei potensiell arbeidsoppgåve i den eine jobben.
Om du ikkje ser nokon fordelar med den jobben så burde valget være openbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Villfaren skrev (13 timer siden):

Ikkje frekt ment, men hvordan i alle dager har du fått tilbud på ett eldresenter med en slik holdning? Er det sånn mangel på skikkelige pleiere at alle kommer til bare en søker? 

Ser den, men synes det blir dårlig gjort at du dømmer meg uten å vite hvordan jeg er som menneske eller mine holdninger. Og du vet ikke heller hvorfor jeg har blitt så ukoformtabel med intim pleie, så neste kan du vell holde slike kommentarer for deg selv. Jeg var i nød for hjelp, å jeg fikk mange gode svar. 

Lenke til kommentar
girlinneed skrev (16 minutter siden):

Ser den, men synes det blir dårlig gjort at du dømmer meg uten å vite hvordan jeg er som menneske eller mine holdninger. Og du vet ikke heller hvorfor jeg har blitt så ukoformtabel med intim pleie, så neste kan du vell holde slike kommentarer for deg selv. Jeg var i nød for hjelp, å jeg fikk mange gode svar. 

Sånn sett så er det nesten litt synd at du ikkje valgte å utfordre grensene dine med å prøve deg på jobben på eldresenteret.

Ein slik jobb kan være svært givande ved at du ser viktigheita av jobben du gjer, samt at det også kan være interessant reint sosialt å jobbe med eldre.
Intimstell er som med bleieskift på barn, det er ingen som synes det er kosearbeid men det høyrer med for å kunne oppleve alle dei positive sidene med å vise omsorg. Etter å ha gjort det nokre gongar så går ein del av ubehaget vekk.

 

Jobben på Tax Free blir nok aldri like meiningsfylt sjølv om det er mindre ubehageleg å stå bak kassa på ein butikk.

Lenke til kommentar
girlinneed skrev (1 time siden):

Ser den, men synes det blir dårlig gjort at du dømmer meg uten å vite hvordan jeg er som menneske eller mine holdninger. Og du vet ikke heller hvorfor jeg har blitt så ukoformtabel med intim pleie, så neste kan du vell holde slike kommentarer for deg selv. Jeg var i nød for hjelp, å jeg fikk mange gode svar. 

Hei. Eg dømmer ikkje deg, og var generelt ikkje personlig til deg, og tror ingenting gale om deg vedrørende om at du vil tørke gamle i rompen eller ikkje. Eg vil ikkje tørke gamle selv, og hadde tatt det som en selvfølge at eg ikkje fikk jobb da eg hadde blitt spurt på intervju om hvordan mitt forhold til intimpleie hadde vært. Men her har intervjuer vært utrolig dårlig til å finne den beste kandidaten. 

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (På 25.2.2020 den 14.05):

Hei. Eg dømmer ikkje deg, og var generelt ikkje personlig til deg, og tror ingenting gale om deg vedrørende om at du vil tørke gamle i rompen eller ikkje. Eg vil ikkje tørke gamle selv, og hadde tatt det som en selvfølge at eg ikkje fikk jobb da eg hadde blitt spurt på intervju om hvordan mitt forhold til intimpleie hadde vært. Men her har intervjuer vært utrolig dårlig til å finne den beste kandidaten. 

Vi vet ingenting om foranledningen, de kan vel ikke vite om ho var ukomfortabel med intimpleie før de fikk tak i ho ...

Kan vi ikke bare være happy for at ho i hvert fall søker jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (6 timer siden):

Vi vet ingenting om foranledningen, de kan vel ikke vite om ho var ukomfortabel med intimpleie før de fikk tak i ho ...

Kan vi ikke bare være happy for at ho i hvert fall søker jobb?

Kan ikkje vite? Er jo derfor det blir kjørt intervju? 

Håper ikkje alle pleierne der eg kanskje havner har ett problem med å tørke meg i ræven pga ingen av de som var ansvarlig for intervjuet spurte. 

 

Klart vi er happy for at hun søker jobb, og igjen, kommentaren var ikkje ment på henne direkte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Villfaren skrev (18 minutter siden):

Kan ikkje vite? Er jo derfor det blir kjørt intervju? 

Håper ikkje alle pleierne der eg kanskje havner har ett problem med å tørke meg i ræven pga ingen av de som var ansvarlig for intervjuet spurte. 

 

Klart vi er happy for at hun søker jobb, og igjen, kommentaren var ikkje ment på henne direkte. 

Jeg ble dessverre aldri informert om at det inne bærte intim pleie, jeg trodde det ikke selv heller fordi det var mer en rehabiliteringssenter med bare noen få fast boende. Takket være mange bra tilbakemeldinger så "mannet" jeg meg opp å spurte, så fikk jeg svaret på at hvis jeg ikke var komfortabel med det så var ikke jobben for meg! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
girlinneed skrev (12 timer siden):

Jeg ble dessverre aldri informert om at det inne bærte intim pleie, jeg trodde det ikke selv heller fordi det var mer en rehabiliteringssenter med bare noen få fast boende. Takket være mange bra tilbakemeldinger så "mannet" jeg meg opp å spurte, så fikk jeg svaret på at hvis jeg ikke var komfortabel med det så var ikke jobben for meg! :) 

Og det er selvfølgelig helt ok. Innleggene mine var ment på arbeidsgiver, og ikkje deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...