Gå til innhold

Nokia 6600 eller Siemens SX1?


ParaNode

Anbefalte innlegg

Har nå søkt litt rundt i forumet, og fant ingen spesifikke Nokia 6600 vs. Siemens SX1-tråder, så jeg poster da heller en ny en:

 

Jeg skal ha meg en ny mobiltelefon nå like over nyttår. Det står egentlig mellom 2 telefoner, N6600 og Siemens SX1.

Er det noen her på forumet som har/har hatt begge, og kan gi meg sine synspunkter på dette?

Har egentlig mest tro på 6600, da jeg har hatt problemer med bl.a. batteritid og levetid på Siemens-telefoner. Er dette noe som har endret seg, eller bør jeg kanskje gå for Nokia?

Alle synspunkter mottas med takk.

:)

Endret av ParaNode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting.. hvordan er Siemens Sx1 å skrive på i forhold til nokia 6600? ser jo fryktelig tungvint ut med tastene på siden av skjermen, istedenfor under.. Og hva følger med i pakka på N6600?

ifølge My-siemens.com så skal følgende ting være med i pakka på Sx1:

 

SX1 handset, stereo headset PTT HHS 550, data cable USB DCA-540, Li-Ion battery 1000 mAh, standard charger, user guide, CD (with product demo, interactive help guide and additional applications)

Lenke til kommentar

Hm. fortsatt litt usikker, men det kan kanskje virke som jeg bikker mer og mer over mot Sx1.

Vil gjerne ha en telefon jeg kan ha en stund, og lurer rett og slett på om jeg skal gi siemens en ny sjanse... :p

 

Så hvis ingen har noen store innvendinger mot det, så tror jeg at jeg skal bestille meg en Sx1 så fort lønninga mi ruller inn... :)

 

Takker for all hittil god hjelp. ;)

Lenke til kommentar

likegodt kamera (ca.)

 

ville anbefalt deg SX1. Den er mindre, lettere, har mmc hotswap, mp3 spiller med bra kvalitet, radio, medfølgende datakabel, medfølgende handsfree.

mindre og lettere er 2 store fordeler

radio og mp3 kan du selvsagt få på 6600; men med mono lyd; og dette er litt "smak og behag om du trenger"...

hotswap på mmc kortet er litt "bla.bla. bla." ikke noe viktig med mindre du har 1000 minnekort (noe du selvsakt ikke har), en liten dum ting er jo at man kan stjele kortet enklere; godt poeng som en venn kom på :thumbup:

når du har ramset opp dette; så sitter du tilbake med 2 ganske like telefoner...

ennå en forskjell er at skjermen på sx1 har litt flere pixler og er "fysisk" større; men tilgjengjeld har du det feltet helt øverst som tar de 18 øverste pixlene (pirk pirk... :p )

tastene er nokk litt vanskelig å si noe om... de som liker tastene sier de er supre; de som hater de... ja jeg tror du skjønner poenget; enten elsker du de; ellers så hater du de... jeg står litt på det sistnevnte og har lite til overs for tastene...

joysticken likte ikke jeg; synd at den ikke har en "grop" som 6600 har.. da skulle den ha vært mye, mye bedre :thumbup:

sx1 vil nok appelere litt til de som skal ha en fancy tlf. m/radio og mp3 imens resten som vil ha vanlig tastatur og resten av funksjonene som denne "klassen" tilbyr vil nok velge 6600...

 

jeg har en 6600 og er storfornøyd... neste år kommer sendo X; den vil nok gjøre stor motstand mot 6600 og sx1 :thumbup:

den skal jeg ihvertfall ha :D

 

EDIT: :laugh:

neste år kommer sendo X; neste år kommer sendo X;

dårlig på datoer og huske på årstall.... sendo x kommer selfølgelig i ÅR!!! det er jo 2004 nå :laugh:

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...