Gå til innhold

Oppsett av altibox i bro, og med asus ac68U router


Anbefalte innlegg

NULL skrev (16 timer siden):

Hvis du velger Win+R i Windows og skriver inn: \\192.168.1.5
Der 1.5 er et eksempel på IP-adressen Asus-ruteren kan gitt til serveren, så burde du kunne nå den også når du er tilkoblet Google WiFi. Altså: 
image.png.486b8c4fa31383b30a3652b142ef28e6.png

Takker, og bukker for hjelpen, det virket :)

 

Er det da noen måte å få kodi som kjører på android til til å få kontakt når den er på google wifien?

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Villfaren said:

Takker, og bukker for hjelpen, det virket :)

 

Er det da noen måte å få kodi som kjører på android til til å få kontakt når den er på google wifien?

Kjenner ikke til hvordan Kodi fungerer. Hvis man her angir serveradresser kan man vel basere seg på IP-adresse. Om det er basert på UPnP derimot vil ikke klienter på Google WiFi se serveren.

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (På 19.2.2020 den 12.42):

Hei.

 

Trenger noen kloke hoder til å hjelpe meg til å sette dette opp optimalt.

 

Har satt altibox ( FMG) boksen i bro, og bruker asus routeren til å rute internettet via en switch.

For wifi har eg satt opp google wifi.

TV går gjennom FMG boksen.

 

Alt virker, men er vel forskjellige settingser i asus routeren eg gjerne burde satt ?

DNS feks ?

Har også noe som heter "operation mode" der eg har valgene :

wireless router mode

accses point

reapeter mode

aimesh mode

Noe her å velge fremfor noe annet?

 

Noen som har noen formening?

 

Når jeg skiftet ut fiber-converteren og den gamle Altibox- routeren med en unifi router som hadde SFP støtte gjenbrukte jeg den gamle ASUS- routeren. Først oppgraderte jeg den og deretter nullstilte den helt. Deretter logget jeg inn på den fra LAN- siden, slo  av DHCP-serveren, satt opp  wifi og aktiverte IGMP- snooping(kjører tv på nettverket) +++. Deretter satt jeg den inn igjen i nettverket, men da med kun switch og wifi i normal bruk, har ingenting tilkoblet WAN-porten. Fungerer dønn stabilt og enheten leverer ganske bra til å være hele 8 år ++ gammel.

 

Kristian

Lenke til kommentar
KVTL skrev (På 2.3.2020 den 14.45):

 

Når jeg skiftet ut fiber-converteren og den gamle Altibox- routeren med en unifi router som hadde SFP støtte gjenbrukte jeg den gamle ASUS- routeren. Først oppgraderte jeg den og deretter nullstilte den helt. Deretter logget jeg inn på den fra LAN- siden, slo  av DHCP-serveren, satt opp  wifi og aktiverte IGMP- snooping(kjører tv på nettverket) +++. Deretter satt jeg den inn igjen i nettverket, men da med kun switch og wifi i normal bruk, har ingenting tilkoblet WAN-porten. Fungerer dønn stabilt og enheten leverer ganske bra til å være hele 8 år ++ gammel.

 

Kristian

Hei. Takk for svar, men dette blir altfor avansert for meg ?

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (15 timer siden):

Hei. Takk for svar, men dette blir altfor avansert for meg ?

 

Da burde du kanskje vurdere å ha original router, eventuelt å legge til noen trådløse sendere/ mesh. Du må være villig til å lære deg litt om VLAN, IGMP-PROXY, Masquerade osv. Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på nettverk ,tvert i mot. Men har lest meg opp på guider og wikier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...