Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dengelgen skrev (22 minutter siden):

The cabin in the woods

Husker det var mye hype rundt denne, og tror jeg likte den sånn noenlunde, opp til et visst punkt, men tja, ble til slutt med ei snill 6/10 og kanskje en som biter litt bedre på ved et gjensyn. 

Av hyttefilmer i skauen og skrekkfilm er nok The Evil Dead enern og toern fortsatt to store favoritter, samt et par av Friday the 13th filmene. 

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (Akkurat nå):

Husker det var mye hype rundt denne, og tror jeg likte den sånn noenlunde, opp til et visst punkt, men tja, ble til slutt med ei snill 6/10 og kanskje en som biter litt bedre på ved et gjensyn. 

Av hyttefilmer i skauen og skrekkfilm er nok The Evil Dead enern og toern fortsatt to store favoritter, samt et par av Friday the 13th filmene. 

Liker bedre thrillere enn rene slasher-filmer men jeg hørte på en podcast (Sincast, ble veldig mye av det samme babbelet og det var en der som avsluttet HVER setning med ..".and everything") at Cabin in the woods var en "annerledes" og litt rar film. 
Så langt så ligger det an til en 5/10 - mange irriterende typer/karakterer

Lenke til kommentar
dengelgen skrev (15 minutter siden):

mange irriterende typer/karakterer

Ja, du sier noe der. Mulig dette medvirket negativt når man så den for et par år tilbake. Nei, gi meg heller Tucker and Dale på hyttetur i skauen, det var karer man ble kjapt glad i, og en virkelig morsom (hysterisk faktisk) vri på dette med slasher filmer og overbruk av stereotyper, og heller gjøre litt om på formelen, og nei, skulle gjerne hatt mer av den type skrekk-komedier. Men Cabin in the Woods var vel ikke så veldig komisk i grunn.

Lenke til kommentar
Radovan skrev (14 minutter siden):

MacGyver

Tror jeg enda ikke har giddi å sett ei eneste av "nyere" MacGyver, og blir alltid irritert når man forventer Richard Dean Anderson, Murdoc, Pete og gjengen på morgenkvisten, og så kommer introen til den nye serien, og nei, det blir raskt skrudd over til noe annet. 

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 minutt siden):

Men Cabin in the Woods var vel ikke så veldig komisk i grunn.

Husker jeg så Poltergeist på "nattkino" som NRK kalte det på lørdagene. Jeg og broren min holdt på å le oss i hel -kanskje ikke det som var intensjonen med filmen ?

Lenke til kommentar
dengelgen skrev (Akkurat nå):

Husker jeg så Poltergeist på "nattkino" som NRK kalte det på lørdagene. Jeg og broren min holdt på å le oss i hel -kanskje ikke det som var intensjonen med filmen 

Nei, skrekk og hva som egentlig er skummelt er jo veldig forskjellig. Husker selv jeg satt med angst og nærmest pissa i buksa da man så The Return of the Living Dead (1985) første gang som guttunge, mens de eldre gutta rundt meg, lo så de nesten dreit i buksa. Men så hadde jeg ikke all verdens skrekk-bakgrunn i film den gang, og et møte med denne typen, vel selv i voksen alder begynner hjertet å banke litt ekstra fort når jeg vet at tiden er inne for at den godeste Tarman gjør sin ankomst:

"BRAAAAAAINS!"

 

Lenke til kommentar
dengelgen skrev (8 minutter siden):

Poltergeist

Likte best den tredje, mye grunnet settingen i den høyteknologiske bygningen, men også Nancy Allens bidrag, flott dame på den tiden. Men 2ern gikk kjapt i glemmeboka, selv om man har alle tre i hylla, så vurderer å se dem igjen. 

Ikke fått med meg nyversjonen, men som med så mange andre slike av 70 og 80-talls filmer, gjort på ny i dag, har jeg egentlig liten eller ingen interesse av dem til å begynne med. Moro selvsagt, om en sjelden gang noen av dem kunne positivt overraske meg, men oddsen er ikke særlig god på det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...