Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Yiddo10 skrev (2 minutter siden):

Ja, vi tenkte det var lettest, så blir det ikke noe krøll med sitater og sånt når det skal brukes. Også er jeg litt usikker på om vi må legge ved alt av transkribering som vedlegg. Ser at i tidligere oppgaver, så har det blitt lagt ved, men lykke til. Blir vel 50 sider bare det, men har veiledningstime på mandag, så får høre da. Foreløpig gjort fire intervjuer, har to til på onsdag. Mulig man går for ett til siden jeg har vært hissig på grøten der. Har heldigvis vært heldig med å få tak i intervjuobjekter gjennom kontakter, men har også fått 2-3, som faktisk ikke var så vanskelig å få til å stille opp.

Jau, men sjølsakten, eg har nu enda ikkje blevet kalt inn til den intervju? Eg spørre nu kvifor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Deila skrev (1 minutt siden):

Tenkte å bruke jobben min til å finne folk å intervjue. Så satser på det går rimelig raskt. Ellers er jeg 99% sikker på at jeg har hørt i en metode forelesning at man ikke skal legge ved transkribering. Det viktigste er å skrive et sammendrag av intervjue etterpå basert på notatene. Som igjen skal brukes til å analyser og knytte opp mot teori osv i oppgaven.

Ja, men da ordner det seg nok veldig greit. Men det høres phette nice ut. Da er det bare å raske opp noen rolige sammendrag, så ordner det seg nok. Får lese seg opp på den analysedelen når det kommer.

Lenke til kommentar
Yiddo10 skrev (Akkurat nå):

Ja, men da ordner det seg nok veldig greit. Men det høres phette nice ut. Da er det bare å raske opp noen rolige sammendrag, så ordner det seg nok. Får lese seg opp på den analysedelen når det kommer.

Kommer vel an på hvor detaljert dere ønsker å bruke det som kommer frem i intervjuet også sjølvsagt. Men vi går for å skrive et sammendrag av notatene vi tar under intervju. Så slipper man å melde inn prosjektet til NDS eller hva det heter. Var så mye styr med personvern hvis en skulle ta opptakk. 

Lenke til kommentar
Deila skrev (1 minutt siden):

Kommer vel an på hvor detaljert dere ønsker å bruke det som kommer frem i intervjuet også sjølvsagt. Men vi går for å skrive et sammendrag av notatene vi tar under intervju. Så slipper man å melde inn prosjektet til NDS eller hva det heter. Var så mye styr med personvern hvis en skulle ta opptakk. 

Ja, er vel heller tidligere oppgaver, som har fått oss til å transkribere hele greia, for der har folk vært jævlig detaljerte. Men får bare trekke ut det mest vesentlige når vi skal kode dette her og bruke det i analysedelen. Var et helvete når det gjelder NSD og utfylling ja, men vi fikk beskjed om at det bare var en formalitet å få det godkjent. Også er jo nye GDPR et helvetes styr. Bare man skal gjøre intervjuer på Zoom eller Teams, så må det visst meldes inn. I hvert fall det vi fikk beskjed om.

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (2 minutter siden):

Jau, men da skjønne eg. Me har ope mellom 9 og 10 på laurdager, så åpne me igjen fra 14 til 16. Me har så ope 20 til 22, men der hende det at me ombestemmar oss.

Utrolige åpningstider. Det må eg seie. Eg bestille en rolig stekt Arsenal til søndags.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...