Gå til innhold

Dette har vært ingeniørenes viktigste kriterier i bestillingen av de nye Oslotrikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, ilpostino said:

Ikke egentlig. Appene til Ruter har engelsk språk så det er ikek noe problem for utlendinger å bruke det.

Vi har begyndt å få relativt mange kinesiske turister og du ville nok bli overrasket over hvor få av de som hadde klart å bruke det.  Kan også garantere at de fleste japanerne heller ikke ville hatt en sjanse.  Men det er er jo slett ikke kun utlendinge, men også eldre nordmenn som vil ha problemer med å bruke smarttelefoner og apps. 

Selv AP-Støre ble jo nylig tatt for sniking og han insisterte på at app'en ikke fungerte, men i virkeligheten hadde app'en blitt endret og fungerte litt anderledes enn tidligere.   Der skal ikke mye til for at selv folk i 50-60 årene og oppover får problemer, men dem kan vi vel bare drite i da. 

Edit: La til link til Støre-saken.

Endret av tigerdyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (4 minutter siden):

Vi har begyndt å få relativt mange kinesiske turister og du ville nok bli overrasket over hvor få av de som hadde klart å bruke det.  Kan også garantere at de fleste japanerne heller ikke ville hatt en sjanse.  Men det er er jo slett ikke kun utlendinge, men også eldre nordmenn som vil ha problemer med å bruke smarttelefoner og apps. 

Selv AP-Støre ble jo nylig tatt for sniking og han insisterte på at app'en ikke fungerte, men i virkeligheten hadde app'en blitt endret og fungerte litt anderledes enn tidligere.

Det er iuke noe i veien for at tuister og andre bruker reisekort.Det er få steder hvor det ikke brukes så selv japanere og kinesere bør klare å bruke det. 

Når det gjelder Støre så vat det en hendig unnskyldning på at han ikke hadde kjøpt billett. Det er faktisk den reisende sitt ansvar for selv å sørge for å ha gyldig billett.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, ilpostino said:

Når det gjelder Støre så vat det en hendig unnskyldning på at han ikke hadde kjøpt billett. Det er faktisk den reisende sitt ansvar for selv å sørge for å ha gyldig billett.

Ja men som sagt det kan til tider være veldig vanskelig.  Jeg har selv opplevd å pludselig få opp spørsmål om pin-kode i ruter app'en for å få gjennomføre kjøpet uten jeg husker noensinde å ha blitt spurt om det før.  Etter noen forsøk klarte jeg å gjette det, men utrolig stressende, ikke minst når man selvfølgelig allerede er gått ombord i den tro at så snart man får sitte, så kan man bruke app'en som man har brukt mange, mange ganger før.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...