Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tesla vs Audi - Firehjulstrekk


Marzo

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Complexity said:

Forøvrig er Teslan min den beste vinterbilen jeg noensinne har vært borti. Fenomenal firehjulstrekk som slår både Audi og Subaru sitt, og den er alltid 20+ grader inni selv om det er -35 grader ute. Helt fantastisk.

Audi har vel samme system :D 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Marzo skrev (12 minutter siden):

Audi har vel samme system :D 

Nei man har ikke i nærheten like rask respons som på en elbil der motoren sitter rett ved hjulene. På en Audi eller hvilken som helst annen vanlig bil er det mekaniske overføringer på tvers av hele bilen som skal reagere i tillegg til motoren foran. 
 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gadden said:

Må vel gå an å skru ned temperaturen litt når du ikke bruker bilen. 

Haha, ja. Slår på varmingen i bilen i det jeg kler på meg skoene, så er det varmt når jeg når ut til den.

Er den full av is og snø så slår jeg på 15 minutter tidligere så man slipper å skrape.

16 minutes ago, Marzo said:

Audi har vel samme system :D 

Audi har vel flere systemer, men noen av deres fungerer langt fra like bra:

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Randeboy skrev (11 minutter siden):

Nei man har ikke i nærheten like rask respons som på en elbil der motoren sitter rett ved hjulene. På en Audi eller hvilken som helst annen vanlig bil er det mekaniske overføringer på tvers av hele bilen som skal reagere i tillegg til motoren foran. 
 

 

Complexity skrev (8 minutter siden):

Haha, ja. Slår på varmingen i bilen i det jeg kler på meg skoene, så er det varmt når jeg når ut til den.

Er den full av is og snø så slår jeg på 15 minutter tidligere så man slipper å skrape.

Audi har vel flere systemer, men noen av deres fungerer langt fra like bra:

 

 

Randeboy skrev (1 minutt siden):

Om det der er en A4 med 2 liter eller mindre så har den vel Haldex. Må opp på 3 litere skal man få de med "ordentlig" quattro. 

Kanskje det var elektrisk Audi han tenkte på.

Lenke til kommentar

Ligger en video ute med en Audi A5 også, som gjør det bedre en den der. Kansje den har skikkelig firehjulstrekk?

Håper virkelig E-tron gjør det bra i en slik test ja. De første variantene av E-tron har vel permanent 4x4 noe som hjelper til med det skyhøye forbruket ?

Synd de ikke bare kan fikse det med en software update som andre.

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Randeboy said:

Om det der er en A4 med 2 liter eller mindre så har den vel Haldex. Må opp på 3 litere skal man få de med "ordentlig" quattro. 

Haldex er med tverrstilt motor,  denne har langsstilt motor og Torsen differensial uavhengig av motor. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Complexity said:

Som jo da Audi ikke har klart :p

Er bedre på nyere e-tron, og de med gammel må bare leve med det.

Som jeg oppfattet av bortforklaringen din så er du enig i at systemet fungerer like godt som du syns Tesla sitt fungerer?

Eller venter du på en ytterligere forbedring? 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Marzo said:

Som jeg oppfattet av bortforklaringen din så er du enig i at systemet fungerer like godt som du syns Tesla sitt fungerer?

Eller venter du på en ytterligere forbedring? 

Nei jeg vet ærlig talt ikke hvor bra firehjulstrekk systemet til E-tron er, men antar det er bra siden det er 2 motorer og Audi er kjent for å være flink med slikt.

Det jeg sikter til er at E-Tron har permanent 4x4. Altså cruiser du i 80 på landeveien er det drift på alle hjul.

Dette er vistnok fikset i nyere e-tron slik at motoren fremme deaktiverer når den ikke trengs av software.
Software som de gamle E-tron aldri vil få.

Er og en del bugs i UI'en til E-tron og som aldri vil bli fikset.

Så de har ikke fått til ett "Ferdig produkt før det selges".

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...