Gå til innhold

Bygges på skateboard-plattform: Hyundai og Kia satser én milliard på britisk elvarebil


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mustangen: Tøft utseende! Designmessig er originalen fantastisk tøff, men sikkerhet, komfort, kjøreopplevelse og funksjonalitet er jo mildt sagt utdatert så det er en skuffelse å sette seg inn i en sånn. Flott at man kan få utseendet kombinert med moderne sikkerhet, komfort m.m. Det sagt så er den nok myntet på spesielt interesserte i retro-design. For folk flest vil nok Ford sin egen el-mustang, til 1/10 av prisen, være mer aktuell.

Varebilen: Stilrent, men jeg vet ikke om jeg vil kalle det moderne eller retro. Det er noe 60-talls VW over de enkle og rene formene. Med inntil 300 km rekkevidde er den i vert fall bedre på det punktet enn Renault Z.E. Master. Men jeg forstår ikke hvorfor de har valgt loddrett frontrute. Det må jo være bedre for aerodynamikken å velge en som skrår bakover og er smalere i toppen enn nede. Også må de nok få på plass både blinklys og sidespeil for å få den godkjent.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper frontruten har med at hastigheten aldri skal være spesielt høy og da spiller den ikke så stor rolle i forhold til det økte volumet en får. Hvis en tenker på at de som vil teste den ut (posten, UPS og DHL) er budbiler med mange stop og ikke høy snitt fart så gir det litt mer mening. Er foresten helt enig med deg hvis bilene skal kjøre lengre med høyere snittfart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...