Jump to content
kr33g

Ny laptop til samboeren

Recommended Posts

Hei. Da er tiden inne for å "pensjonere" den gammle bærbare til samboeren. Og jeg må finne noe nytt til henne.Tenkte kanskje en maks grense på 10k(kan kanskje strekkes litt) 

Den blir hovedsaklig brukt til forskjellige dokumenter, bilder, Facebook og nettsurfing. Har hendt jeg har sneket inn ett lett spill(path of exile f. Eks). 

Skjermstørrelse er hun usikker på, har per i dag 15.6". Noen som har noen tips å komme med. Gjerne stille gående

Win10 og helst 500gb+ HD ssd. I5 eller høyere cpu

Edited by kr33g
Info

Takk for tips rasjonelt. Skulle kanskje ha nevnt helst win10, 500gb eller mer ssd. I5/i7/i9 prosessor. Føler at det er noe som vil "vare" litt lengre enn en i3.. 

Edited by kr33g

Annonse

AMD har nettopp sluppet noen CPUer til bærbare. Kan være lurt å vente på prisene på PCene som kommer med de. Tror de vil gi mye for pengene.

Spilling og stillegående er vanskelig å kombinere..

Den multicom maskinen gir mye hardware for pengene, men ser jo litt tung og pjeskete ut til å surfe på Facebook med..

Dama mi kjøpte seg en Huawei Matebook 13" for noen måneder siden. Den er syltynn, kjempelett, helt stille og har en fantastisk skjerm. Tastaturet er og veldig bra, og med en m2 ssd disk er den latterlig rask i bruk.

Batteriet varer og hele dagen og dama mi elsker den, Men tviler på den er spesielt egnet til å spille på..

Skal sjekke litt opp i den også Complexity. Spilling er ikke must. Det har bare vært i nøden. Når jeg ikke har hatt ork til å skru på min nede i underetasjen. Og samboer ser på ett tv program som jeg ikke har litt interesse av en gang 

7 hours ago, pus736 said:

det er veldig lite minne i de ovenstående Asus maskinene til å kjøre win$$..

Til normalt bruk burde 8GB fortsatt duge.

Om disken er lynkjapp så hjelper det også godt på om man skulle klare å bruke opp alt minnet.