Gå til innhold

Bra pakketilbud fra www.hwb.no


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Realtek såvidt jeg så både på lyd(Realtek ALC655) og nett(Realtek 8100C), disse blir ofte omtalt som middels kvalitet, men mer enn bra nok vil jeg tro.

 

Men Realtek blir mye brukt i dette prissjiktet så jeg vil ikke tro det er noe problem. Jeg har selv sett EPoX som et godt alternativ pga. pris. og bra funksjonalitet.

Dette EPoX kortet benytter samme Realtek på lyd, men 3com på nett.

 

EPoX EP-8HDA3+ hos Komplett

EPoX EP-8HDA3+ Hos EPoX

 

Dette kortet er nok litt dyrt sammenlignet med FIC kortet, men det har mye funksjonalitet og er billigere enn de store.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

FIC K8-800T er blitt testet opp mot bl.a. Asus K8V Deluxe og Abit K8V-Max3 her:

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1387436,00.asp

 

"The two standouts are the ASUS K8V Deluxe, which somehow managed to consistently run a few percentage points faster than the others, and the FIC K8-800T, which was a few points slower."

 

"Our favorite, though, is the K8V Deluxe. It's got all the features we really want, plus that Wi-Fi slot which could come in handy. Combined with benchmark-winning performance and plenty of tweaking options, it's just a really solid product."

 

We recommend you steer clear of the FIC K8-800T. It's not exactly a piece of junk, but it performs worse than all the other boards in this roundup and has fewer features to boot. It's not worth making those sacrifices to save $30-$40 on a high-performance PC."

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Sjekke litt på Asus moboen...

Hva vil det si at den har ADI AD1980, 6-channel CODEC S/PDIF out interface ? Vil det si at den støtter 6.1? 5.1? eller ?

Asus K8V Deluxe har faktisk den beste integrerte lyden man kan få fra Analog Devices; nemlig AD1985 (aka SoundMAX 4 XL) som støtter 6-kanalers 5.1 surround lyd, SPDIF inn/ut osv. Faktisk så tviler jeg på om du finner bedre lyd på noe annet Athlon 64-hovedkort i dag :thumbup:

 

Xbitlabs har en fin test av integrerte lydsystemer (også inkludert AD1985): http://www.xbitlabs.com/articles/multimedi...t-sound2_3.html

Lenke til kommentar

snorreh

Asus K8V Deluxe har faktisk den beste integrerte lyden man kan få fra Analog Devices; nemlig AD1985 (aka SoundMAX 4 XL) som støtter 6-kanalers 5.1 surround lyd, SPDIF inn/ut osv. Faktisk så tviler jeg på om du finner bedre lyd på noe annet Athlon 64-hovedkort i dag 

 

Lovende :). Vet du om det er noen A64 kort som benytter VIA sitt 7.1?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg bestilte jeg, greide ikke å la vær... uff, brukt altfor mye penger, sprengt kort grensen så jeg får ikke bestilt noe fra PSData selv om jeg har penger på kontoen. jaja... får se om det bedrer seg i morgen.

gi oss en ytelse test da når du får hardwaren :)

 

f.eks 3Dmark01-03, aquamark (viss du har ett godt skjermkort som matcher resten av hardwaren :)), super Pi, cpumark og en drøss andre cpu tester :)

kanskje og ta en runde i Seti@home og gi oss gjennomsnitts tiden brukt på tre seti pakker..

Lenke til kommentar

selv med ett R9600Pro så kan det være intressangt å se test resultater med det kortet når maskinen er i såpass stand til å makse ut kortet til nesten enhver tid for å se hvor godt kortet egentelig yter under optimale forhold.

og etter det jeg har forstått så yter 9600Pro tilnærmet likt med ett R9700Pro så jeg kan se hva en oppgradering fra min hardware til en AMD 64 3000+ vil bringe.. :)

Lenke til kommentar
Asus K8V Deluxe har faktisk den beste integrerte lyden man kan få fra Analog Devices; nemlig AD1985 (aka SoundMAX 4 XL) som støtter 6-kanalers 5.1 surround lyd, SPDIF inn/ut osv. Faktisk så tviler jeg på om du finner bedre lyd på noe annet Athlon 64-hovedkort i dag 

 

Lovende :). Vet du om det er noen A64 kort som benytter VIA sitt 7.1?

Nei, dessverre. De fleste bruker merkelig nok heller Realtek ALC655 som ikke er så bra som Analog Devices AD1985...

Lenke til kommentar
Asus K8V Deluxe har faktisk den beste integrerte lyden man kan få fra Analog Devices; nemlig AD1985 (aka SoundMAX 4 XL) som støtter 6-kanalers 5.1 surround lyd, SPDIF inn/ut osv. Faktisk så tviler jeg på om du finner bedre lyd på noe annet Athlon 64-hovedkort i dag 

 

Lovende :). Vet du om det er noen A64 kort som benytter VIA sitt 7.1?

Nei, dessverre. De fleste bruker merkelig nok heller Realtek ALC655 som ikke er så bra som Analog Devices AD1985...

Da stoler jeg på deg... på grunn av lyden har jeg nå bestilt Asus kortet istedenfor FIC kortet. Har brukt Asus på mine siste maskiner, så hvorfor ikke fortsette?

 

For dere som håpet på å se en test av FIC kortet, desverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...