Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NUC mini pc


Anbefalte innlegg

Har en liten NUC pc.

Nermere bestem denne: https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/83256/intel-nuc-kit-nuc5i3ryk.html

 

Prøvd å oppgradere til 8GB ram (skal kunne ha opp til 16GB) Men pcen finner bare 4gb(2x4gb)

Har også prøvd med en 2gb brikke også uten hell.

Så går ut ifra at rambrikkene er i orden, da jeg har prøvd den rambrikken som sto i fra før i begge spor. 2GB brikken ble nett tatt ut av en annen bærbar så den vet jeg fungerer, men når jeg setter den sammen med brikken på 4GB så finner bios kun 4GB.

Når jeg går innpå bios, er alt der grått, at jeg ikke kan gjøre noe.

Står også noe med virtual bios. Hvordan å hva gjør jeg?

Er det hk, rambrikker eller bios det er noe galt med? Å feks hvordan kan jeg få lekt meg i bios når alt er grått?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at rambrikkene du forsøker er kompatible med hverandre? Jeg spør siden du forsøker med 4gb-brikker og 2gb-brikker (på en gang?). Dersom ja: Test først hver enkelt rambrikke. Når du vet at alle rambrikker virker og er kompatible med hverandre, så kan du begynne å feilsøke andre ting.

Lenke til kommentar

Har 2 stk 4GB, hvor jeg har prøvd begge og hver for seg. Men finner uansett bare 4GB i bios.

Så prøvde jeg en 2GB brikke bare for å ha testet det, finner fortsatt bare 4GB i bios.

Alle brikkene er like unntatt den ene som er 2GB, men hastighet er lik.

 

Så jeg lurer på om BIOS er låst til 4GB eller noe i den duren.

 

I følge linken på NUCen så skal den jo fint kunne ha opp til 16GB med ram.

Lenke til kommentar

Er minnebrikkene helt like, fra samme produsent, og samme modellnummer?

Hva står det på brikkene du forsøker, hastighet, volt osv?

Broadwell prossessoren du har skal støtte 16GB over dual-channel helt fint ut av boksen, og den burde oppdage begge minnebrikkene automatisk, forutsatt at noe ikke er endret på, eller minnebrikkene ikke er kompatible, eller at det er noe galt med boksen osv?

Lenke til kommentar

Skal sjekke opp i dette :) Takk for hjelpa til nå!

 

 

 

Å der har jeg skiti på leggen, den ene 4gb ram brikken er faktisk 1.5V ? Da er det bare å kjøpe seg en annen evt få tak i en hos noen venner!

Komplett.no hadde til en grei pris :)
https://www.komplett.no/product/906604/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/crucial-ddr3l-1600mhz-4gb-sodimm?gclid=CjwKCAiA3OzvBRBXEiwALNKDP51S2cfIITi7Bri8DiUQkh8iP1A2N0W-OUPiljzcm6Luw1QevX81dBoC5r4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#

 

Håpe de kjører noen rabatt på butikken på julaften elns. 

Men bios greien er noe jeg skal få ordnet opp i :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...