Gå til innhold

Bør jeg sprute på litt kjølepasta?


creation

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp min Silent Breeze 462 prosessor kjøler.

 

På under siden er det et "plastdeksel" innefor er en blank overflate med et lite hvitt "klistremerke" (tror jeg) Jeg regner med at det er pasta udner klistre merke.

 

 

Spørsmålet er om jeg bør spe på med litt artic Silver pasta??

 

Hva sier dere..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er lurt å blande.

 

La det være som det er, eller fjern den org. kjølepastaen og legg på Artic Silver...

 

Er litt usikker på hva du bør bruke til å rense, men mener bestemt det bør være noe som er uten fett. Mulig at Lynol er brukende men jeg er usikker, sikkert noen som kan si noe om det!??

Endret av BlackDeath
Lenke til kommentar

ren sprit, Blå Isopropanol, ekeltronikkrens-spray funker helt topp. Skrap av det grøvste med en plast-bit eller noe. (IKKE skrap med skrujern/kniv e.l.!!!)

Resten vaskes vekk med sprit/isopropanol/o.l. og en ikke-loende fille eller q-tips.

 

Og husk at det kun skal et jevnt, papirtynt lag med pasta. (Såpass at det akkurat så vidt tyter litt ut når du setter på ribba.

Lenke til kommentar
Ikke bruk lynol er min erfaring... rødsprit er bedre, den etterlater ikke noe av seg selv slik som lynol gjør... (hvitt stoff, støv, blir liggende igjen.. ) :xmas:

Trodde rødspriten etterlot seg mer dritt enn Lynolen gjør jeg.....! Lynol fordamper fullstendig etter min erfaring. Er jo ofte det som blir brukt i forbindelse med rengjøring før lakkering av ting osv. Skal ikke si noe sikkert jeg, men jeg hadde valgt Lynol før rødsprit.

Lenke til kommentar
Takk for kjappe svar.

 

Lar ting være som de er jeg :) Skal ikke overklokke

 

et spm til:

 

Må jeg innstalere det integrerte lydkortet og nettverkskortet på hovedkortet før jeg kan innstalere windows?

Nei, dette gjør du etter at du har instalert windows. Et tips i samme slengen.....last ned nyeste driverene fra nett i stedet for å bruke dem som ligger på cd´n.

Lenke til kommentar
rødsprit er ikke så veldig sterkt.

Min erfaring er at ren etanol(sprit) er best.

Isopropanol er også bra

Rødsprit ineholder opp mot 96% etanol så styrken skal det ikke være noe å si på.

da lærte jeg noe i dag også.

Men det virket som om det pappa hadde i kjelleren var noe sterkere mot noe klisseri jeg fikk på CPUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...