Gå til innhold

hvem spill burde jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem spill burde jeg kjøpe??

kjøpte GC i dag..har bare 1 spill(resident evil 0)

gjerne noe skrekk, action etc...(bare ikke for skummelt :p )

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mario er best...

Hvordan kunne jeg glemme Mario :cry:

Skam deg!!!!

mario 1, super mario 2, super mario3 og super mario world!

Det var saker det!!!

Jeg så ett mario gocart spill til gamecube. det må være en grunn i seg selv til å kjøpe gamecube!

Skrevet

???

Jeg har sett feil bruk av "hvem" enormt mye her i forumet.. Står det virkelig så dårlig til med gramatikk-kunnskapene eller er det en slags fancy slang? Uansett: Det virker bare dumt ...

Skrevet (endret)

???

Jeg har sett feil bruk av "hvem" enormt mye her i forumet.. Står det virkelig så dårlig til med gramatikk-kunnskapene eller er det en slags fancy slang? Uansett: Det virker bare dumt ...

jeg spurte ikke om meningen din :p

Endret av JågI
Skrevet (endret)
Hvem? jo Mario bros altså en person.

Mario Bros. er forkortelse for Mario Brothers, altså flere personer, men samme spørsmål; Hvem ;)

Endret av CobraM
Skrevet

Er det faktisk slik at noen plasser i Norge bruker de "hvem" til nærmest alt? Er alle andre spørsmålspronomener bare kastet vekk? For meg ser det fullstendig latterlig og galt ut, men det kan vel ha noe med dialekter å gjøre, går jeg ut i fra.

Uansett er det utvanning av det norske språk. Bad.

Skrevet (endret)
Er det faktisk slik at noen plasser i Norge bruker de "hvem" til nærmest alt? Er alle andre spørsmålspronomener bare kastet vekk? For meg ser det fullstendig latterlig og galt ut, men det kan vel ha noe med dialekter å gjøre, går jeg ut i fra.

Nei, klager moderatorer også på skriveleifer nå? :p Jaja.

Et annet spill er jo Prince of Persia

Edit: Jeg vet jeg har noen selv, skriver altfor fort

Endret av eiriksen
Skrevet

Hvem til nærmest alt!? Ja, det må være et merkelig sted, sannsynligvis ytterst på finnmarksvidda (no offence) ;) .... Høres og ser dumt ut.... Hvem er klokken? :p

Skrevet

Nei, klager moderatorer også på skriveleifer nå? :p Jaja.

Et annet spill er jo Prince of Persia

Edit: Jeg vet jeg har noen selv, skriver altfor fort

fins Prince of Persia til GC? *løpe å kjøpe*

Skrevet

Hvem til nærmest alt!? Ja, det må være et merkelig sted, sannsynligvis ytterst på finnmarksvidda (no offence) ;) .... Høres og ser dumt ut.... Hvem er klokken? :p

Bruken av "hvem" er dialekt i mine hjemtrakter, nemlig søndre Vestfold. Der har det vært brukt i evigheter. For min del synes jeg det høres det irriterende fisefint ut når noen sier hvilket eller hvilken når de snakker.

Skrevet (endret)

Klokken er han som kan lese det på solens posisjon over vidda.. Dvs. Klokka er ute av funksjon en måned til.. :p

PS: Det må være en Same som kan ekstremt lite norsk (er jo noen gamlinger der som ikke kan norsk) Men ellers så har jeg aldri hørt noen samer bruke "hvem" galt. De snakker jo nesten rent bokmål. Men for å se bort fra samene: Jeg har ikke hørt feil spørreord noen plass i nordnorge eller trøndelag. Så det må evt være i en annen del av landet.. Kanskje sogn og fjordane? eller rogaland, eller agder-fylkene? (Noen som vet om noen som snakker sånn?)

[Edit]Jeg ser BoardkilL tyster på sine egne ved å fortelle at det er hans medfylkinger som synder..

Endret av Simen1
Skrevet

Klokken er han som kan lese det på solens posisjon over vidda.. Dvs. Klokka er ute av funksjon en måned til.. :p

PS: Det må være en Same som kan ekstremt lite norsk (er jo noen gamlinger der som ikke kan norsk) Men ellers så har jeg aldri hørt noen samer bruke "hvem" galt. De snakker jo nesten rent bokmål. Men for å se bort fra samene: Jeg har ikke hørt feil spørreord noen plass i nordnorge eller trøndelag. Så det må evt være i en annen del av landet.. Kanskje sogn og fjordane? eller rogaland, eller agder-fylkene? (Noen som vet om noen som snakker sånn?)

[Edit]Jeg ser BoardkilL tyster på sine egne ved å fortelle at det er hans medfylkinger som synder..

Veit ikke helt når dialekt blei synd da... Om så er tilfelle er det vel de tidligere nevnte nordlendinger som er de eneste som ikke synder. Det er vel som du sier, de som snakker nærmest bokmål av alle i Norge.

Alle dialekter har jo ting i seg som er "feil".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...