Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Både Dagbladet og VG skriver i dag utførlig om saken der Jeffey Epstein skal ha misbrukt mindreårige jenter ned til en alder av 14 år. I artiklene framkommer det imidlertid at enkelte av disse jentene ble ved med å være lojale, de oppsøkte Epstein flere ganger, og fikk til og med penger for å rekruttere nye jenter til å komme og «massere» ham.

Når man er 14-15-16 år er man nokså moden, og selv om man ikke er myndig, er man i stand til å ta en del valg. At disse jentene stadig og frivillig kom tilbake, rekrutterte nye jenter til å komme, og ellers ventet i mange år med å anmelde saken, må jo bety at de hadde en annen oppfatning av det som skjedde da enn de har nå?

Min mistanke er kanskje ikke riktig, men jeg har en sterk følelse av at alt dette var «greit» så lenge Epstein betalte dem penger. Når han døde, og pengene sluttet å komme, da fant man en ny kilde til enda mere penger - nemlig å anmelde milliardæren for trakassering. 

Spørsmålet er vel om man skal frata jenter/kvinner i aldersspennet 14-16 år all evne til selv å vurdere sine egne handlinger. For meg er det nemlig et mysterium at overgrepsanklagene først kommer etter at pengestrømmen har sluttet. 

Jenter skal ifølge en del undersøkelser tydeligvis være minst like smarte som gutter i skolesammenheng, men når det gjelder å ta ansvar for eget liv, er de totalt umyndiggjort - og «offer» i alle sammenhenger.

Jeg mener selvsagt ikke at man skal forgripe seg på mindreårige, jeg lurer bare på hvorfor de (nokså modne) mindreårige ikke sa fra før pengene tok slutt. Og ofte er det vel slik, at kvinner aksepterer det meste som fint og greit så lenge de blir betalt. Når de ikke lenger blir betalt, er det ragnarok.

Dette har vi et godt ord på i norsk språk, det er bare på fire bokstaver, og begynner på H...

Endret av Blægg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blægg skrev (På 3.12.2019 den 22.47):

Dette har vi et godt ord på i norsk språk, det er bare på fire bokstaver, og begynner på H...

For å beskrive innlegget ditt og dithen den peker, finnes det også et annet ord... begynner med P.

Så finnes det en annen P, en statlig instans kan man kalle det, som jeg håper fatter interesse i slike påstander som dine, for nærmere undersøkelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
nessuno skrev (På 5.12.2019 den 20.51):

For å beskrive innlegget ditt og dithen den peker, finnes det også et annet ord... begynner med P.

Så finnes det en annen P, en statlig instans kan man kalle det, som jeg håper fatter interesse i slike påstander som dine, for nærmere undersøkelser.

Kjære Nessuno: En 13-14-år gammel gutt som blir utsatt for mishandling, enten det gjelder å bli slått eller misbrukt av en fremmed og en for familien, utenforstående, person, ville neppe forbli lojal mot denne personen. Når det gjelder jenter har de vist seg å være lojale, og til og med rekruttert nye jenter inn i «misbruksringen». INGEN har reagert før pengestrømmen tok slutt - først da opplevde de å ha blitt misbrukt. Hadde pengene fortsatt å flomme inntil i dag, hadde vi neppe hørt noe om denne saken i det hele tatt. Mitt spørsmål er altså: Hvor «misbrukte» er egentlig disse h..ene / kvinnene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Blægg skrev (På 3.12.2019 den 22.47):

Spørsmålet er vel om man skal frata jenter/kvinner i aldersspennet 14-16 år all evne til selv å vurdere sine egne handlinger. For meg er det nemlig et mysterium at overgrepsanklagene først kommer etter at pengestrømmen har sluttet. 

Nei, overhode ikke. Dette handler ikke om hva barna ned i 14 års alderen gjorde. De er overhode ikke modne til å ta slike beslutninger selv. Å påstå at barna har noe skyld i det som skjedde med dem er bak mål. De ble manipulert av vedkommende. 

Overgrepsanklager er ikke bare noe som kom etter Epsteins død. Han ble allerede i 2008 dømt for kjøp seksuelle tjenester fra en 14-årig jente. 

Blægg skrev (24 minutter siden):

Kjære Nessuno: En 13-14-år gammel gutt som blir utsatt for mishandling, enten det gjelder å bli slått eller misbrukt av en fremmed og en for familien, utenforstående, person, ville neppe forbli lojal mot denne personen. Når det gjelder jenter har de vist seg å være lojale, og til og med rekruttert nye jenter inn i «misbruksringen». INGEN har reagert før pengestrømmen tok slutt - først da opplevde de å ha blitt misbrukt. Hadde pengene fortsatt å flomme inntil i dag, hadde vi neppe hørt noe om denne saken i det hele tatt. Mitt spørsmål er altså: Hvor «misbrukte» er egentlig disse h..ene / kvinnene?

Påstandene du kommer med er som sagt bak mål. Du insinuerer at barna ikke ble voldtatt og misbrukt, noe som er godt dokumentert at de ble. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

En 14-16-åring er kanskje «barn» i enkelte definisjoner av ordet, men også så moden at de vet hva som er rett og galt (jf. straffeloven). Å frata alle disse jentene evnen til tenkning, er å gjøre dem en bjørnetjeneste. Fakta er at de ikke opplevde seg som misbrukte før pengeflommen stoppa, først da fant de ut at de hadde blitt utnyttet, 

Kan noen vennligst fortelle meg hvorfor penger mildner misbruk i en slik grad at det ikke er verdt å rapportere?

Endret av Blægg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Blægg skrev (5 minutter siden):

Fakta er at de ikke opplevde seg som misbrukte før pengeflommen stoppa, først da fant de ut at de hadde blitt utnyttet, 

Og hvor i svarte har du dette fra? Hvor har du kilder på at barna opplevde dette slik du påstår? 

Barn i den alderen er lett påvirket av uvedkommende. De gjør som de blir fortalt fordi de ikke forstår bedre. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det jeg vet, er at disse «barna» (ikke alle var mindreårige, og de aller fleste over 16 år), har et liv på samvittigheten - Epsteins. Nå som pengeflommen er stanset, skal de forsøke å tappe ut den siste lille cent fra Epsteins lomme gjennom rettsvesenet. Au, da - for noen «offer» dette er...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Blægg skrev (3 minutter siden):

Det jeg vet, er at disse «barna» (ikke alle var mindreårige, og de aller fleste over 16 år), har et liv på samvittigheten - Epsteins. Nå som pengeflommen er stanset, skal de forsøke å tappe ut den siste lille cent fra Epsteins lomme gjennom rettsvesenet. Au, da - for noen «offer» dette er...

Så dersom du ble misbrukt som barn, ville du ikke også ønsket at du fikk en oppreisning for det? Det kan godt hende at du ikke vil kunne fungerer skikkelig grunnet psykiske plager vedkommende har påført deg. 

Disse barna har mistet gode deler av sin barndom igjennom voldtekt og misbruk. 

At du sitter spørsmålstegn ved om disse barna faktisk snakker sant synes jeg er direkte forkastelig. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...