Gå til innhold

Samleside med ukens tilbud


Anbefalte innlegg

Bare for å prissikre tilbudene kan det være en ide å sensurere tilbudene som egentllig ikke er et tilbud. Har sett at Kompletts "tilbud" var nr #12 i prisguiden, så det er mer reklame/prisjustering enn et tilbud. PS er enda morsomere, de setter ofte ikke opp prisen igjen etter tilbudsperioden, så ukens tilbud er bare for å skape litt ekstra oppmerksomhet.

 

Hvis webshoppene vil ha "mest" trafikk, hvorfor har de ukens tilbud og ikke dagstilbud? Det vil koste dem 3 ekstra produkter i uken, men så får du jo nesten 7 ganger mer trafikk? ;) Hvis de syns det er mye kan de jo f.eks. ikke gi ut nye produkter på søndag, så har de hvertfall spart 1... forstår?

 

Edit:

(regnestykket er beregnet med at de har 4 produkter i ukens tilbud, men når jeg tenker meg om så er det jo noen webshopper som har flere)

Endret av unwill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo fullt mulig å lage et lite script som kjøres hver mandag og henter inn tilbudene fra alle butikkene. Her kan det faktisk gjøres noe litt artig også... Hvis man kobler dette opp mot hardware.no sin prishistorikk database kan man se hvor godt dette tilbudet faktisk er! :)

 

Edit: Man skulle klart å presse nettbutikkene til å legge ut rss/xml filer med prislistene i. Da hadde dette vært superenkelt :thumbs:

Endret av astrox
Lenke til kommentar
Bare for å prissikre tilbudene kan det være en ide å sensurere tilbudene som egentllig ikke er et tilbud. Har sett at Kompletts "tilbud" var nr #12 i prisguiden, så det er mer reklame/prisjustering enn et tilbud.

Selv om et produkt ikke er det billigste, så vil butikken det kommer fra også spille en rolle. Det skal veldig mye til før jeg bestiller fra Databutikker eller Itbutikken framfor Psdata, MPX og Komplett, selv om de to første er billigere. Det må omtrent være gratis.

Lenke til kommentar

I dag har jeg faktisk skrevet et slikt script som henter ut tilbudene fra webbutikker.

Jeg barelaget to filter, men det er ikke så vanskelig å skrive flere filter.

Det er latterlig enkelt å sette opp dette scriptet til å kjøre hver mandag så slipper man å ha frivillige til å hente inn tilbud og skrive de i en forumtråd :)

 

Kildekoden og litt til ligger her: http://kim.portfinnmark.no/ukenstilbud/

Mappa kommer til å bli oppdatert med alternative output metoder/filter/eksempler osv..

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger osv...

Endret av astrox
Lenke til kommentar

Jeg legger alle tilbudene til første post og oppdaterer den. Det vil gjøre det lettere å finne fram til tilbudene. Post en på siden en.

Vi tro at å poste generellt i tråden skulle være greit.

 

astrox: Har fundert på om det er mulig å gjøre noe slikt. Har ikke fått tid til å se på det du har gjort enda, men det er iallefall veldig positivt initiativ :) I og med at de forskjellige butikkene oppdaterer tilbudene til forskjellige tider/dager må scriptet kanskje kjøres med jevne mellomrom. Det vil også gjøre at tilbudene er rimelig oppdaterte.

Lenke til kommentar

Da har jeg laget et xsl stilsett og et filter for mpx sine tilbud.

Et av de første resultatene ligger her: http://kim.portfinnmark.no/ukenstilbud/uk/def.html

 

Det "themet" er ganske fantasiløst :roll: Jeg skal lage flere themes for alternativ oppstilling av tilbudene og skrive filter for flere webshopper.

 

Oppdatert kildekode, filter, xsl stilsett ligger enda her: http://kim.portfinnmark.no/ukenstilbud/

Endret av astrox
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Butikkene vil vel at man går inn på deres sider og sjekker tilbudet. Så det er vel tvilsomt om de er villig til å sende tilbudene til hw.no f.eks. slik at de kan settes opp på en liste, hvor prisen sammenlignes med billigste i prisguiden osv.

 

Nettbutikker liker ikke at folk sjekker rundt, helst skal du bare sjekke deres pris. :)

Lenke til kommentar
Butikkene vil vel at man går inn på deres sider og sjekker tilbudet. Så det er vel tvilsomt om de er villig til å sende tilbudene til hw.no f.eks. slik at de kan settes opp på en liste, hvor prisen sammenlignes med billigste i prisguiden osv.

 

Nettbutikker liker ikke at folk sjekker rundt, helst skal du bare sjekke deres pris. :)

Trenger ikke å nevne pris da, bare HVA som er på tilbud slik at vi lettere får oversikt.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...