Gå til innhold

dali 8008


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe et par brukte dali 8008 høytalere for 4500. De er ca 1 år. ser at de koster 7000 nye. Er dette en grei pris? jeg tror det følger med greie kabler også! Noen som har noe å si om disse høytalerne? Er de gode? takk for svar :-)

Har hørt at det skal være bra høytalere i den prisklassen. Husk å sjekk høytalerene skikkelig siden de er brukt, be om å få prøve de og sjekk etter ulyder og sprekker i elementene.

 

Hvis de er i god stand så er det vel bare å kjøpe :)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe et par brukte dali 8008 høytalere for 4500. De er ca 1 år. ser at de koster 7000 nye. Er dette en grei pris? jeg tror det følger med greie kabler også! Noen som har noe å si om disse høytalerne? Er de gode? takk for svar :-)

Dali Blå serien er svært bra ! Har hatt 5005 og kjenner en som har 8008, det er svært gode høyttalere som låter utrolig bra. Trøkk er det i dem også !

Men selv ville jeg foretrukket en sub i tillegg.

Lenke til kommentar

Ja, skal du ha maks trykk så må du nok ha en sub, dali 8008 klarer å lage et enormt volum, men ikke nok trykk, da må du nok ha en sub, Yamaha YST sw-1500 er en veldig bra sub, som har et 12" element og drives av en 1000w forsterker, den skal vistnok klare frekvenser helt ned til 16hz, som da er under hva et menneske kan klare å oppfatte, men det gir et bra trøkk.

Lenke til kommentar

Irriterende bra høyttalere det der.

Har et par selv i hjemmekinoen min, fungerer utmerket.

Man trenger litt kraft for å drive dem, bruker forøvrig nad 216thx (den gir 2x200w i 4ohm, som forøvrig høyttalerne er på).

 

De kan spille høyere enn de fleste høyttalere, men ved et visst volum skjærer lissom alt seg. Men det er veeeeeldig høyt. De går ikke så dypt i frekvens som de burde gjort og den skikkelige punchen er ikke tilstede så en sub kommer godt med.

 

Til 4500,- og viss de er uten skader og du får med gode kabler er det et meeget godt kjøp. ;)

Endret av cdrom
Lenke til kommentar

Tusen takk for svarene. Eneste problemet er at jeg ikke får høre på dem. Fordi han fyren som selger bor 50 mil unna. Men han sier at de er fine (selvfølgelig). Men er det ikke 3 års garanti fra produsent da? Jeg har spurt han om han har kvitering og hvor han har kjøpt dem. SÅ hvis han har kvitering burde jeg jo bare kunne dra å reklamere hvis det er noe galt med elementene eller noe. Det skal jo være minst 3 års garanti på slike varer i følge kjøps loven. Hva mener dere? Jeg har veldig lyst til å ta sjangsen. Han sier også at de har en funksjon med at høytaler kablene spretter ut hvis høytalerne blir kjørt for hardt (når det er fare for at de sprenges). Er det sant?

Lenke til kommentar

Jeg tok en råsjanse da jeg kjøpte mine 8008 brukt. Fyren bodde i trondheim og jeg i drammen. Han kunne garantere at høyttalerne var 100% strøkne. Jeg betalte 1000 kr på forskudd (til frakt fram og tilbake hvis jeg ikke hentet dem). Det resterende beløpet ble oppkravet. Jeg tok en kikk på høyttalerne på posten før jeg betalte oppkravet for å forsikre meg om at alt var 100% strøkent. Kunne jo hende at de hadde blitt transportskadet i tillegg.

 

Så mitt råd til deg:

 

Spør om høyttalerne er i 100% stand. Sier han ja har du et veldig godt argument hvis det viser seg at noe er galt.

 

Spør om du kan få sendt de i oppkrav, da lar sikkert posten la deg få lov til å ta en titt før du betaler. Det er en fordel om du slipper å betale noe på forskudd slik som jeg gjorde da du ikke kan stole på fyren du ikke kjenner.

 

Ta det rolig med høyttalerne i starten, så du er sikker på at det er du som ikke har ødelagt noe hvis noe går galt eller ikke låter som det skal.

 

 

Det med garantier, tror nok ikke kjøpsloven gjelder på slitedelene på høyttalere som feks. elementer. Jeg vil derimot tro om en terminal går føyken vil du få en ny.

 

Hvis fyren har kjøpt høyttalerne fra Hifiklubben kan du jo spørre han om han har en slik hifiklubbens-trygghetsforsikring på dem. Har han det vil du få dekket evnt. skader uansett type.

 

 

Det med at høyttalerkablene spretter ut er bare vås. Har aldri lest, sett eller hørt noe i den duren. Tok forøvrig en titt på terminalene som var av helt vanlig type. Det hadde uansett vært dumt å lage et slikt system med at kablene spretter ut fordi da ville ledningene mest sannsynlig berørt hverandre og kortsluttet forsterkeren som sannsyneligvis ville tatt kvelden :mad:

Endret av cdrom
Lenke til kommentar
ja jeg er enig. Men jeg har sagt at jeg ikke vil kjøpe dem hvis jeg ikke får med kvitering. Men har ikke fått noe svar enda. Han kan jo forsøke å selge meg et par dali 6006 de ser jo nesten klin like ut for en som ikke har sett høytaleren i virkeligheten

Hvis fyren har kjøpt dem på hifiklubben kan han bare stikke innom butikken så printer de ut en ny kvittering. Du kan jo nevne det for han hvis han ikke har den.

Lenke til kommentar

Har Dali 8008 som fronthøyttalere i hjemmekino-anlegget mitt og er veldig godt fornøyd.

 

Hvis de er i god stand (høyttalere blir jo ikke 'slitt' av et års bruk akkurat) er vel 4500 en grei pris.

 

Edit: Men det må da koste en del å frakte dem? - De veier jo rundt 20kg pr stk.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...