Gå til innhold

Problem med fjerne sitater og mangel på bbkode-modus


Anbefalte innlegg

5 minutter siden, K.S skrev:

Tilbakemelding: Bør legge til slik at brukerne får opp «Kode» knappen i tekst-editoren, som nevnt i annen tråd. (sikkert rettighets utfordring)

Jeg undersøkte litt, og Kilde-knappen lar deg skrive inn ren HTML-kode, så er av sikkerhetsårsaker ikke tilgjengelig for vanlige brukere.

Kan jeg spørre deg hva du konkret savner med den nye editoren? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 time siden, Gavekort skrev:

Heh. Det er ikke langt fra å være en kopi. De kjører samme forumprogramvare, og TSP har en finger med i det tekniske der også.

Når man bruker mobil:
På kvinneguiden er det tilnærmet umulig å fjerne sitat- og spoilerbokser hvis du har trykket feil og aktivert det ved et uhell.

Er det samme tilfelle her? Kan dere sjekke, og i tilfelle gjøre noe med det?

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
5 minutter siden, K.S skrev:

En enklere måte å dele opp innlegg man siterer

Det gjør du ved å markere tekst ifra innlegget du ønsker å sitere, og deretter trykker du på "siter utvalg". 

Lenke til kommentar
19 minutter siden, :utakt skrev:

Når man bruker mobil:
På kvinneguiden er det tilnærmet umulig å fjerne sitat- og spoilerbokser hvis du har trykket feil og aktivert det ved et uhell.

Er det samme tilfelle her? Kan dere sjekke, og i tilfelle gjøre noe med det?

Du merker sitatboksen ved å trykke på den, så trykker du på firkantkorset (i mangel på bedre ord) som dukker opp øverst i venstre hjørne. Det er litt vanskelig å treffe, men når du treffer blir firkanten litt mørkere. Så er det bare å fjerne hele sitatboksen.

Se denne videoen:

 

Lenke til kommentar
7 minutter siden, Runar skrev:

Du merker sitatboksen ved å trykke på den, så trykker du på firkantkorset (i mangel på bedre ord) som dukker opp øverst i venstre hjørne. Det er litt vanskelig å treffe, men når du treffer blir firkanten litt mørkere. Så er det bare å fjerne hele sitatboksen.

Se denne videoen:

Hva slags telefon har du? Det funker ikke her (Galaxy s9, Google chrome). 

Da jeg trykket på det lille firkantkorset og deretter sletteknappen dukket i stedet denne koden opp under innlegget:

Widget blockquote

Endret av Omnia vincit amor
Fjernet unødvendig video sitering.
Lenke til kommentar
6 minutter siden, :utakt skrev:

Hva slags telefon har du? Det funker ikke her (Galaxy s9, Google chrome). 

Da jeg trykket på det lille firkantkorset og deretter sletteknappen dukket i stedet denne koden opp under innlegget:

Widget blockquote

Jeg har en iPhone med nyeste iOS.

Hva om du, etter å ha sitert et innlegg, trykker på backspace/sletteknappen to ganger før du skriver noe? Jeg har ingen annen forklaring, for jeg får til å slette sitatboksene her hos meg. Jeg har dessverre ingen Android-telefon å teste med.

Lenke til kommentar
6 minutter siden, Runar skrev:

Jeg har en iPhone med nyeste iOS.

Hva om du, etter å ha sitert et innlegg, trykker på backspace/sletteknappen to ganger før du skriver noe? Jeg har ingen annen forklaring, for jeg får til å slette sitatboksene her hos meg. Jeg har dessverre ingen Android-telefon å teste med.

Backspace før jeg skriver noe sletter selve sitatet, men boksen forblir. Backspace med firkantkorset aktivt lager slike:Widget blockquoteWidget blockquote

"løsningen" både her og på rosaforumet er å oppdatere hele siden. Når du da klikker inn på teksteditoren er det en knapp der "tøm tekstverktøy". Den sletter alt. Men det er jo ikke akkurat brukervennlig, da.. 

Sikkert flere enn meg med Android og som plages. Bør fikses! :)

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
15 minutter siden, fnwilborn skrev:

 

 

4 minutter siden, :utakt skrev:

Backspace før jeg skriver noe sletter selve sitatet, men boksen forblir. Backspace med firkantkorset aktivt lager slike:Widget blockquoteWidget blockquote

"løsningen" både her og på rosaforumet er å oppdatere hele siden. Når du da klikker inn på teksteditoren er det en knapp der "tøm tekstverktøy". Den sletter alt. Men det er jo ikke akkurat brukervennlig, da.. 

Sikkert flere enn meg med Android og som plages. Bør fikses! :)

Jeg får heller ikke til det du sier. ???

Lenke til kommentar
38 minutter siden, Runar skrev:

 

 

39 minutter siden, Runar skrev:

 

 

40 minutter siden, Runar skrev:

Jeg har en iPhone med nyeste iOS.

Hva om du, etter å ha sitert et innlegg, trykker på backspace/sletteknappen to ganger før du skriver noe? Jeg har ingen annen forklaring, for jeg får til å slette sitatboksene her hos meg. Jeg har dessverre ingen Android-telefon å teste med.

Jeg får heller ikke det til. ??? Jeg har Huawai.

Lenke til kommentar
1 time siden, Omnia vincit amor skrev:

Det gjør du ved å markere tekst ifra innlegget du ønsker å sitere, og deretter trykker du på "siter utvalg". 

Mulig jeg(vi) ikke forstår hverandre her nå.
Hvis jeg merker ett innlegg så blir jo kun det jeg merker med og da er man jo like langt i det jeg nevner. 

Si at du vil sitere det jeg skriver her nå og så vil du ha, som jeg skrev "delt opp det du siterer".

Du vil altså svare under første avsnitt, så andre og tredje. (eller kun første og tredje)

Det siste avsnittet jeg skriver her nå vil du ikke sitere på og da fungerer det du sier - man lar være å merke det.

Lenke til kommentar
4 minutter siden, K.S skrev:

Mulig jeg(vi) ikke forstår hverandre her nå.
Hvis jeg merker ett innlegg så blir jo kun det jeg merker med og da er man jo like langt i det jeg nevner. 

Det stemmer, det er kun det du markerer som blir sitert.

 

4 minutter siden, K.S skrev:

Si at du vil sitere det jeg skriver her nå og så vil du ha, som jeg skrev "delt opp det du siterer".

Men du kan markere flere ganger, og sånn sett ende opp med flere sitatbokser!

 

5 minutter siden, K.S skrev:

Du vil altså svare under første avsnitt, så andre og tredje. (eller kun første og tredje)

Så da er det en ganske enkel sak å oppnå det du ønsker ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Runar said:

Jeg undersøkte litt, og Kilde-knappen lar deg skrive inn ren HTML-kode, så er av sikkerhetsårsaker ikke tilgjengelig for vanlige brukere.

Kan jeg spørre deg hva du konkret savner med den nye editoren? :)

Uten kode i editor er det svært vanskelig å bruke forumet. De som har brukt nett noen år skriver kode og  sliter med å trykke på verktøy for å oppnå ønsket effekt. Da er det også tungvint å fjerne formatering, kode for lenker og bilder eller redigere posten når man ikke lenger bare kan slette den koden man ikke vil ha med.

Et annet problem er at hvis man skal lime inn en quote eller referanse så får man med formateringen fra der man kopierer fra og uten kode så fomler man i mørket.  Da blir det frem og tilbake flere ganger i stedet for et sveip med musa og et trykk på DEL-tasten. Løsningen er muligens å lage posten i en tredjeparts editor og så lime inn, men det blir veldig tungvindt. Spesielt for de som bruker flere maskiner i løpet av dagen.

Dette er det samme prinsippet som at drevne brukere av Word har på visning av formateringen slik at de ser hva som ligger inne utover ren tekst. Tenk om Microsoft fjernet muligheten til å vise formateringen, da hadde mange brukere byttet programvare i stedet for å gjette på formateringen. Det er i prinsippet det dere har gjort.

Å endre funksjoner og bruksmønster som folk har hatt i opptil 20 år er et lite smart trekk.

 

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 timer siden, Runar skrev:

Du merker sitatboksen ved å trykke på den, så trykker du på firkantkorset (i mangel på bedre ord) som dukker opp øverst i venstre hjørne. Det er litt vanskelig å treffe, men når du treffer blir firkanten litt mørkere. Så er det bare å fjerne hele sitatboksen.

Se denne videoen:

 

Jeg får fortsatt ikke til å fjerne det på den veien Runar nevner. Ser ut som om dette problemet er blidt fikset nå. ?? Når jeg har sitert denne posten/sitaten her, og der etter går helt ut av tråden og kommer tilbake. Da får jeg opp denne svarte vinduet her. Den svarte vinduet var ikke der tildligere i dag. ?

Screenshot_2019-11-13-00-46-11.png

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
  • TSP endret tittelen til Problem med fjerne sitater og mangel på bbkode-modus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...