Gå til innhold

Problem med fjerne sitater og mangel på bbkode-modus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 11/12/2019 at 9:16 PM, Omnia vincit amor said:

Det gjør du ved å markere tekst ifra innlegget du ønsker å sitere, og deretter trykker du på "siter utvalg". 

Dette fungerer ikke i det hele tatt. Det man ønsker er jo ofte å dele opp posten man svarer på i flere bolker, så det er klart hva som er et svar på hva av ulike argumenter i en diskusjon. Nå har dette blitt helt hårreisende klønete.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
NgZ skrev (20 minutter siden):

Dette fungerer ikke i det hele tatt. Det man ønsker er jo ofte å dele opp posten man svarer på i flere bolker, så det er klart hva som er et svar på hva av ulike argumenter i en diskusjon. Nå har dette blitt helt hårreisende klønete.

Litt usikker på hva du mener at ikke fungerer, og hvorfor. Jeg gjør dette på akkurat samme måte som før, der vil si jeg limer inn en bit, markerer den og trykker Sitat-ikonet, og der er jeg:

Sitat

Det man ønsker er jo ofte å dele opp posten man svarer på i flere bolker, så det er klart hva som er et svar på hva av ulike argumenter i en diskusjon.

For det første sitatet, og om jeg skal sitere fra ulike innlegg og derfor vil ha med forfatter og tid, så bruker jeg "Siter utvalg":

NgZ skrev (20 minutter siden):

Det man ønsker er jo ofte å dele opp posten man svarer på i flere bolker, så det er klart hva som er et svar på hva av ulike argumenter i en diskusjon.

Det funker her.

Og ja, det hender en gang i mellom at jeg roter det til med et eller annet. Da ville jeg tidligere kanskje gått i BBCode-modus og rettet på det, men nå må jeg bare prøve igjen.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
On 11/25/2019 at 4:25 PM, tom waits for alice said:

Litt usikker på hva du mener at ikke fungerer, og hvorfor. Jeg gjør dette på akkurat samme måte som før, der vil si jeg limer inn en bit, markerer den og trykker Sitat-ikonet, og der er jeg:

For det første sitatet, og om jeg skal sitere fra ulike innlegg og derfor vil ha med forfatter og tid, så bruker jeg "Siter utvalg":

Det funker her.

Og ja, det hender en gang i mellom at jeg roter det til med et eller annet. Da ville jeg tidligere kanskje gått i BBCode-modus og rettet på det, men nå må jeg bare prøve igjen.

Geir :)

Det fungerer, men krevet at hav av klikk, der man før veldig enkelt limte inn quote tagen på starten av hvert tekststykke man ville sitere for seg, og deretter [/quote] etterpå. Nøyaktig null museklikk og en tredjedel av tiden. Nå er det meningsløst knotete. I tillegg forsvinner nå både linken til posten man siterer og navnet på brukeren fra alt annet enn den første quoten per post man svarer på, så om man siterer flere deler av poster fra flere personer blir det håpløst også for leseren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NgZ skrev (1 time siden):

Det fungerer, men krevet at hav av klikk, der man før veldig enkelt limte inn quote tagen på starten av hvert tekststykke man ville sitere for seg, og deretter [/quote] etterpå.

Smak og behag, antar jeg. Jeg tenker uansett saktere enn jeg klikker... :wee:

Men nå behøver jeg jo ikke lime inn noe som helst, jeg merker av det jeg vil sitere ok klikker "Siter utvalg", og der er det, med navn og det hele.

324766026_Skjermbilde2019-11-27kl_12_05_25.png.55442bafefe8e5d416f46dbde2f3b659.png

Vil jeg sitere et avsnitt til fra samme eller en annen bruker, så gjør jeg det samme en gang til med den biten, og da får jeg

NgZ skrev (1 time siden):

I tillegg forsvinner nå både linken til posten man siterer og navnet på brukeren fra alt annet enn den første quoten per post man svarer på, så om man siterer flere deler av poster fra flere personer blir det håpløst også for leseren.

Fortsatt med navn og tid.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
On 11/27/2019 at 12:10 PM, tom waits for alice said:

Smak og behag, antar jeg. Jeg tenker uansett saktere enn jeg klikker... :wee:

Men nå behøver jeg jo ikke lime inn noe som helst, jeg merker av det jeg vil sitere ok klikker "Siter utvalg", og der er det, med navn og det hele.

324766026_Skjermbilde2019-11-27kl_12_05_25.png.55442bafefe8e5d416f46dbde2f3b659.png

Vil jeg sitere et avsnitt til fra samme eller en annen bruker, så gjør jeg det samme en gang til med den biten, og da får jeg

Fortsatt med navn og tid.

Geir :)

Men på bekostning av ENDA mer tidsbruk, og garantert musearm. Hvis du bruker lenger tid på å tenke enn du trenger til å multiquote med den metoden der, tenker du for mye. ? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...