Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Testikkel som vandrer opp i lysken.


jae-ols

Anbefalte innlegg

jae-ols skrev (3 timer siden):

De har ikke sagt noen ting, noe som er utrolig merkelig. Og at jeg fikk time så fort , tror jeg viser at det kan være alvorlig. 

Selvfølgelig bør dem informere deg ordentlig i førsteomgang, men: har du ringt fastlegen din eller avdelingen på sykehus og spurt hvis du ikke har fått (tilstrekkelig) informasjon? Det er helt lov å spørre om slikt, og du er langt ifra den første som lurer på slike ting :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GiaMahan skrev (35 minutter siden):

Selvfølgelig bør dem informere deg ordentlig i førsteomgang, men: har du ringt fastlegen din eller avdelingen på sykehus og spurt hvis du ikke har fått (tilstrekkelig) informasjon? Det er helt lov å spørre om slikt, og du er langt ifra den første som lurer på slike ting :)

 

 

Nei, jeg har ikke spurt, men skal hvis jeg tør gjøre det. Dette er ikke enkelt. 

Lenke til kommentar

Bare at jeg skal møte til operasjon den 13 Januar. Ingen forklaring og ingen opplysninger. Jeg har en rekke symptomer på kreft, langvarig hoste, vondt i ryggen, vondt i testikkelen. Men blir greit å få det fjernet. Jeg har ikke sex så det betyr ingen ting. Kvinnelig lege kjente på testiklene , men ingen reaksjon, heldigvis. 

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (41 minutter siden):

Bare at jeg skal møte til operasjon den 13 Januar. Ingen forklaring og ingen opplysninger. Jeg har en rekke symptomer på kreft, langvarig hoste, vondt i ryggen, vondt i testikkelen. Men blir greit å få det fjernet. Jeg har ikke sex så det betyr ingen ting. Kvinnelig lege kjente på testiklene , men ingen reaksjon, heldigvis. 

Som nevnt over av flere av oss, det er umulig å si. Men jeg anbefaler deg sterkt å spørre, selv om jeg skjønner at du er redd for svaret. Jeg er i den tro at det er bedre å vite. Håper i alle fall ikke at du føler på skam for å spørre. Jeg har i alle fall veldig stor forståelse for at pasienter ønsker å vite. 

Symptomene kan jo skyldes helt andre ting og trenger ikke å  sammenheng i hverandre.. er jo ganske vage, og vanlige symptomer.  

Hva tenker du at bekymringen/grublingen er nyttig for? Hvis det ikke er kreft, så har du helt klart plaget deg selv unødvendig. Og skulle du ha det, hva skulle evt. bekymringer i forkant hjulpet på? 

Har du noen nære og kjære du kan prate med dette om? Du må ikke gå alene med slike bekymringer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...