Gå til innhold

Denne motorsykkelen er finsk, futuristisk og har elektrisk motor i et navløs bakhjul


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er klart. Men ikke alle sykler kan være en japansk rekkefirer heller. Syns dette er tøft, og som tidligere Ducati-eier så går jeg gjerne på et par kompromisser for syns skyld :p

 

Enig..

 

Som tidligere eier av en Motoguzzi Le Mans 1000 kan jeg si det samme :)

Endret av Jarmo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva som blir minst pålitelig av denne TRON sykkelen, og 2020 modellen av Energica EVA Ribelle.

 

 

page-eva-new2.jpg

 

Jeg har uansett lyst på begge. Ribelle er hakket hvassere med sine 107kW/21,5kWt i spesifikasjon. Og en motor som bader i olje er jo tett mot vanninntregning selv med temmelig utslitte simringer.

 

Ytelsesmessig er denne TRON sykkelen mer på line med Energica EVA EsseEsse9+ med sine 80kW/21,5kWt. Bare at da jeg prøvekjørte gamle Energica Ego, så opplevde jeg den som rene rakkelverket, ikke en slik silkemyk elektroopplevelse man skal kunne forvente.

 

Nuvel, får holde meg til min eksisterende, snusfornuftige lettvekts-MC så lenge. Og jeg har allerede en stoor toppkoffert jeg kan fylle med batteri. Da trenger jeg bare et 14kW bakhjul, så har jeg plutselig lade-hybrid MC:

 

20160531144337_829.jpg

 

 

Hvordan det går med motorsykkelen Lightning Strike i lys av Trumfer'n sin handelskrig mot Kina, er et åpent spørsmål. Like åpent er det om KYMCO blir å sende konseptet RevoNEX ut på markedet. Da er det mer håp i to av de indiske oppstartene, med sine EmFlux One/Two og Ultraviolette F77. Japsene kommer uansett til å dra føttene etter seg så lenge de kan…

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Franco Sbarro laget en navløs motorsykkel for mange år siden.

Må rette artikkelforfatteren litt: Nummerskiltet er ikke festet på felgen. Den er festet på svingarmen, men svingarmen har en sirkelformet innfestning til felgen, kontra vanlig metode med nav.

Tøff sykkel, ser ut som en KTM/Husqvarna ispedd litt Sbarro og litt TRON.

Lenke til kommentar

Franco Sbarro laget en navløs motorsykkel for mange år siden.

Må rette artikkelforfatteren litt: Nummerskiltet er ikke festet på felgen. Den er festet på svingarmen, men svingarmen har en sirkelformet innfestning til felgen, kontra vanlig metode med nav.

Tøff sykkel, ser ut som en KTM/Husqvarna ispedd litt Sbarro og litt TRON.

 

 

Streng tatt så er det navet som er flyttet ut til felgen. Det gir større vekt (og uavfjæret) og når elmotoren ligger i navet (rotoren i hjulet) blir det enda mer uavfjæret vekt. Men designet er nydelig og fint at man forsøker nye løsninger!

 

Streng tatt er det vel ikke navløs, men akslingen med ekstremt stort diameter er hul og dens opplagringen er veldig sær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...