Gå til innhold

Døde Pixiler?


Nitrius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm rart de har forsvunnet nå, men det var 6 små prikker rund på skjermen kunne bare se dem når det var hvit bakgrunn, tror fargen på de var grå, men er ikke sikker, men det kan hende det var spillet som gjorde, satt å spillte når jeg så de, og etter at jeg avsluttet spillet så forsvant de, så kansje dem hadde noe sammenheng med spillet, skal si ifra vis dem kommer frem igjen ute at jeg spiller :)

Lenke til kommentar

hakke klokket, har heller ikke vifte har sånn heatsink, pluss at jeg har 2 vifter i kabinettet, det jeg mente er litt vanskelig å forklare de greien var ikke i spillet det bare kom frem når jeg var på skrivebordet, og når jeg slo av spillet så forsavnt det, så prikken var ikke i spillet, vis du skjønner, vanskelig å forklare :-/

 

Edit: men aliakvel skjermen begynner å bli gammel, jeg har jo hatt den siden jeg var 10 og nå er jeg 14, så jeg skal nok få skaffa meg ny, har hatt så problemer med skjermen min får ikke så lenge siden å, så den begynner nok å bli fucka.

Endret av remy5
Lenke til kommentar
Hehe, trodde det var en lcd.. Men uansett er det ikke et helt uvanlig fenomen med døde pixler på crt'ene.. Skjermen har nok sett sine beste dager :roll: Men sjekk skjermkortet først...

Det er ikke så rart du trodde det var en LCD, han sa jo ikke noe om det :p

 

MEN; Døde piksler på CRT skjermer har jeg aldri hørt om, CRT skjermer er jo noe helt annet enn LCD skjermer!

Lenke til kommentar

ikke noe galt med skjermkortet, det er ca bare 2 månder gammelt, sapphire radeon 9800 pro ultimate edition, og jeg har ikke et varme problem, CPU er 35 grader, hovedkortet ca27-28 og jeg har 2 kabinett vifter, den ene blæser på skjermkortet og den andre dra lufta ut, så det er skjermen min som begynner å slite.

 

Takk for raskt svar da folkenzz :):xmas:

 

Edit: jeg har også hatt noe små ulykker med skjermen å, den har vel dette i bakken 1-3 ganger, og den har noen jævelig irreterende riper i skjermen som jeg har greid å lage :roll: , så jeg kan ikke vente til jeg får meg en 19 tommers skjerm, lcd eller crt er jeg ikke sikker på enda, hva ville dere annebefalt? pcen brukes til MYE spilling og litt internettbruk osv...

Endret av remy5
Lenke til kommentar

CRT-skjermer kan ikke ha døde piksler sånn som LCD kan. Derimot kan de ha urenheter på innsiden av bilderøret som gir bittesmå svarte flekker. Det har jeg sett på flere skjermer, men de er mindre enn pikselstørrelsen ved normale oppløsninger. :)

 

Prikker i bildet med CRT må nesten være artifacts eller støv. Hold for munnen når du nyser. ;)

Lenke til kommentar

Men la nå mannen få snakke :laugh: hvordan nøyaktig, er crt bygget opp? Er det i en solid masse, eller som lange streker.? :p Du har rett i at lcd fungerer på en annen måte, men å si at crt mangler pixler er vel feil?

 

EDIT: Har vi ikke noen her med peiling om hva de snakker om? (crt-skjerm og pixel feil, da :yes: )

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

se det jeg så var, 6 pixler sånn her ca nesten midt på skjermen:

 

. . .

 

 

 

 

. . .

 

dette er nøyaktig hva jeg så på skjermen min, og dette var IKKE i spillet så det er ikke artifacts, får det ser man i spill, og skjermen min er 4 pr gammal så den begynner å bli dårlig det vet jeg, og som jeg sa jeg har hatt så problemer med skjermen min før pluss at den har dettet i bakken osv...

så uansett hva dette er så vet jeg at det hadde noe med skjermen min å gjøre.

 

Det skal bli så delig med ny skjerm^^, og som jeg spurte er det noen her som kan annbefale meg en skjerm som skal brukes til mye spilling og litt internettbruk osv...

lcd eller crt?

 

Og takk igjen for all tilbakemeling.

 

Edit: ups det ble vist ikke akkurat som jeg lagde det, men prikken var lengere fra hverandre sånn at dere vet det.

Endret av remy5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...