Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg vært utro?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart tre år. Vi kommer opprinnelig fra samme by, men studerer i to vidt forskjellige steder i Norge. De siste to årene har vi derfor vært i et langdistanseforhold hvor vi har sett hverandre cirka en gang i måneden. Det har gått relativt smertefritt, frem til nå. 

 

Nå i helgen var jeg på fest. Der var det både gutter og jenter, og jeg snakket litt med alle. Endte etterhvert opp med å få en god tone med en jente, men vi snakket ikke i mer enn cirka 10 minutter før vi gikk hver til vårt. Senere på kvelden ble denne jenta bedt om å kysse den hun syntes var kjekkest i en drikkelek. Hun var på vei bort til meg for å gi meg et kyss, men jeg sa selvfølgelig at jeg hadde kjæreste, så hun trakk seg derfor tilbake. 

 

Men det endte ikke der, hun fortsatte å prate med meg senere. Jeg tenkte dette kun var uskyldig småprat - i og med at hun visste jeg hadde kjæreste. Hun begynte å flørte litt med meg, og dum som jeg er flørtet jeg tilbake. Etter en del flørting fram og tilbake forsøkte hun å kysse meg, men jeg vred meg unna og sa det var uaktuelt. 

 

Og her kommer det som plager meg; jeg gikk ikke bort etter dette. Jeg likte oppmerksomheten og nærheten. Så vi fortsatte å flørte, hun spurte etterhvert om vi skulle dra hjem til henne - noe jeg så klart sa nei til. Men jeg fortsatte å prate og flørte med henne. Det var spennende og noe nytt. Hun satt også på fanget mitt en periode, og vi danset litt. Hun prøvde nok en gang å kysse meg, men jeg lot henne ikke gjøre det. 

 

Det som nå gnager på samvittigheten min er oppførelsen min og de signalene jeg har sendt. Jeg ga denne jenta helt feil signaler, og føler jeg har sviket kjæresten min. Jeg elsker kjæresten min, så jeg kysset ikke jenta tilbake, men jeg hadde definitivt lyst.

 

Og det er egentlig det som plager meg aller mest, jeg hadde lyst. Jeg ville kysse jenta tilbake. Det føles som et slags mentalt utroskap. Jeg føler dette er en konsekvens av at jeg og kjæresten min har kommet i en slags rutine, selv om vi er i langdistanseforhold, og at jeg savner noe nytt og spennende. Jeg skal snakke med kjæresten min om dette neste gang hun kommer på besøk.

 

Hva tenker dere om dette? Har jeg vært utro mot min kjæreste? Hva skal jeg si til henne? Jeg klarer ikke konsentrere meg om dagen. Jeg har en ekkel klump i magen og angrer på at det gikk så langt. 

 


Anonymous poster hash: 769f6...8ac



Anonymous poster hash: 769f6...8ac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du lot henne sitte på fanget ditt. Det er ett veldig intimt øyeblikk du ikke hadde latt dama di dele med andre. du hadde sett på det som utroskap. 

Du har dårlig samvittighet fordi du har gjort noe du burde ha dårlig samvittighet for. 

Er helt normalt å få crushes på andre mens man er i ett langvarig forhold, er hva du gjør med dem som tells. Du feilet deg selv høres det ut som mer enn det du gjorde noe feil mot dama di. 

Du burde være åpen om det ofc. Dette er ikke noe du vil bære på, det vil bare forsure forholdet, for folk har en tendens til å merke at noe er galt selv om du ikke sier noe om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er snakk om 1,5 år til. Problemet er bare at jeg føler at gnisten og spenningen har forsvunnet litt. 

 

Det er lenge når du først føler det slik. Jeg ville nok ha vært ærlig og sagt rett ut at jeg syns det er vanskelig med langdistanseforholdet og at jeg føler for nærhet. Kanskje ta en pause og se hvordan man føler det går?

 

Jeg sier nærhet for jeg vet gnist og spenning er noe forsvinner uansett forhold (min erfaring) - man får ikke det samme over tid uansett og man finner andre ting i kjærligheten som binder man sammen.

Lenke til kommentar

Det er lenge når du først føler det slik. Jeg ville nok ha vært ærlig og sagt rett ut at jeg syns det er vanskelig med langdistanseforholdet og at jeg føler for nærhet. Kanskje ta en pause og se hvordan man føler det går?

 

Jeg sier nærhet for jeg vet gnist og spenning er noe forsvinner uansett forhold (min erfaring) - man får ikke det samme over tid uansett og man finner andre ting i kjærligheten som binder man sammen.

 

Jeg er helt enig med deg om at jeg skal være ærlig med henne og fortelle sannheten. Men jeg kommer nok ikke til å foreslå å ta en pause, da jeg føler dette som oftest ender opp i at man slår opp. Det er jo ikke det jeg ønsker.

 

Anonymous poster hash: 769f6...8ac

Lenke til kommentar

Du lot henne sitte på fanget ditt. Det er ett veldig intimt øyeblikk du ikke hadde latt dama di dele med andre. du hadde sett på det som utroskap. 

 

Personlig ville jeg ikke sett på det som utroskap. Men om det er galt? Ja, absolutt. Jeg hadde selvfølgelig ikke blitt veldig glad hvis kjæresten min hadde gjort det mot meg. Og det er rett som du sier, jeg har dårlig samvittighet fordi jeg burde ha det.

 

 

Anonymous poster hash: 769f6...8ac

Lenke til kommentar

Men jeg kommer nok ikke til å foreslå å ta en pause, da jeg føler dette som oftest ender opp i at man slår opp. Det er jo ikke det jeg ønsker.

 

Slik jeg ser det så er det en styrke etter å ha hatt en pause at man finner ut at joda, det er hverandre man vil ha. Hvis det blir slutt så er det like greit, for det ville uansett skjedd på ett senere tidspunkt hvis det ikke tåler en pause - er nå mitt syn.

Lenke til kommentar

Ta det som en mann. Ikke heng deg opp i hendelser.

 

En mann ville ikke ha gitt dette en tanke om han hadde knullet tre damer den kvelden. Det eneste du har gjort er å vri deg unna et kyss som om noen forsøkte å tvinge i deg gift.

 

Dette er så lite mandig at det blir som å ringe mor og spørre om det går bra at man kom i skade for å bruke samme par strømper to dager på rad.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Siden du må ha det inn med skje. Poenget var ikke å knulle rundt, men at det ikke er mandig å bryte sammen eller bli veldig usikker over en bagatell. Den usikkerheten kan man spare til noe som gjelder liv og død.

 

Sett fra naturens side er mannens oppgave å spre sin sæd i flest mulig hunndyr, men det var altså ikke poenget.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Siden du må ha det inn med skje. Poenget var ikke å knulle rundt, men at det ikke er mandig å bryte sammen eller bli veldig usikker over en bagatell. Den usikkerheten kan man spare til noe som gjelder liv og død.

 

Sett fra naturens side er mannens oppgave å spre sin sæd i flest mulig hunndyr, men det var altså ikke poenget.

 

Å reflektere over en slik "bagatell" som du kaller det kan føre til lærdom. Og det er kanskje nettopp den lærdommen man trenger for å unngå å havne i en "liv og død" situasjon. 

 

Anonymous poster hash: 769f6...8ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om å unngå en situasjon, men å bekymre seg når det er rasjonelt.

 

Ikke gjør situasjonen mer komplisert enn nødvendig. Hvis hendelsen var ubehagelig, ikke gjør det igjen. Hvis hendelsen er et gjentakende problem, avstå fra alkohol og fest.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Usikkerhet og selvbebreidelser er ikke refleksjon.

 

Jeg snakker ikke om å unngå en situasjon, men å bekymre seg når det er rasjonelt.

 

Ikke gjør situasjonen mer komplisert enn nødvendig. Hvis hendelsen var ubehagelig, ikke gjør det igjen, ferdig. Hvis hendelsen er et problem, avstå fra alkohol og fest.

 

Jaha? Så jeg tolker det slik at du mener jeg ikke skal snakke med kjæresten min angående dette? 

 

Usikkerhet og selvbebreidelser er ikke refleksjon.

 

Apropos usikkerhet; jeg ser du har redigert samtlige innlegg i denne tråden. Er det innholdet eller formidlingsevnen din du er usikker på? 

 

Anonymous poster hash: 769f6...8ac

Lenke til kommentar

Spørsmålet her er vel hvordan du ville opplevd det hvis kjæresten din hadde gjort det samme, samt hva kjæresten din synes når dere snakker om det. Jeg ville ikke gjort det samme, men jeg vet ikke i hvor stor grad det bør regnes som utroskap. Det kunne i hvert fall vært verre.

 

Det du ikke trenger å ha dårlig samvittighet for, er tanker og lyster. De er normale og vil sannsynligvis alltid komme og gå. Det er hva du gjør som er viktig. Hvis du egentlig vil ha andre damer, slår du opp. Hvis du vil fortsette å være sammen med kjæresten din, kan du ha et avslappet forhold til tankene og lystene dine.

 

Men hvis du tror du kunne driti deg ut i et svakt øyeblikk, bør du i hvert fall unngå å ha damer som ikke er kjæresten din på fanget.

Lenke til kommentar

Siden du må ha det inn med skje. Poenget var ikke å knulle rundt, men at det ikke er mandig å bryte sammen eller bli veldig usikker over en bagatell. Den usikkerheten kan man spare til noe som gjelder liv og død.

 

Nå kaller du altså å knulle 3 damer en bagatell iom du brukte det som eksempel på å være mann.

Selvfølgelig er det mandig å bryte sammen og være usikker over 'bagateller'. Menn som kvinner er individer og alle må få være seg selv på godt og vondt. Det er først når man tørr å bryte sammen, tørr å vise, at man er en virkelig mann. (men hyppigheten ligger nok naturlig noe lavere enn hos kvinner)

 

Fra naturens side er det vel å spre spermen der man kan formere seg - så la oss slutte med oralt - men det er ikke poenget ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist at du tar ting bokstavelig selv etter at poenget ble fremhevet. Det er ikke mulig å nå frem til deg. Det var ikke de tre damene som var en bagatell, men flørten til TS.

 

Trist at du lager ett slikt eksempel og følger opp slik du gjorde.

Mener du flørten var en bagatell, så si det da med en gang - ikke framstill ekte menn som idioter og bagatelliser det i etterkant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...