Gå til innhold

Elon Musk: – Selvkjøring kan komme før året er omme


Anbefalte innlegg

"Parking lot" har en bestemt betydning.

Navn har betydning.

Selv om du ikke kan engelsk så bør du ikke pålegge andre å misforstå enkle ord.

Parking space, parking lot, garage, driveway. Alle er forskjellige ord, med forskjellige betydninger.

Virker som om Tesla internt er usikre på definisjonen, så du burde oppdatere dem om betydningene. 

 

Jeg venter fremdeles på svar på hvorfor funksjonen skulle fungert på en parkeringsplass, mens den ikke vil fungere i en garasje? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, forklar. Hvorfor er geo-fencing en dårlig ide? 

 

Waymo som bruker geo-fencing er milevis foran Tesla, så det er åpenbart uenigheter her rundt dette. 

Hvorfor blir droner solgt med geo-fencing muligheter i større grad? 

 

Hvem forventer at Smart summon og evt. FSD blir perfekt fra første dag? Ja riktig, idioter.

Forrige uke på E18 sør for Oslo (Tesla-område), var det 3 kollisjoner på 5 dager, ingen Tesla, eller biler som tyder på å ha auto-steer-mulighet. Hvilken konklusjon skal jeg trekke her?

 

Ang. geofencing:

Funker helt greit inntil variable objekter eller situasjoner dukker opp.

I trafikken er dette en stadighet på både når, hvor og hva.

Eks. vegarbeid, skiltendring, bil stanser, politi, snø, vanndam. Hvor fort klarer en å oppdatere disse variablene inn til bilen/systemet?

 

Naboen gressklipper klippet i stykker en oppblåsbarbasseng (utbrettet men ikke oppblåst).

 

BMW har en løsning der den lagrer dataen når en lukeparkerer, slik at den kan kjøre eksakt revers når en skal ut. Smart hva? Helt til omgivelsen endrer seg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har absolutt null forståelse på hvordan systemet virker med andre ord. Det er greit og mottatt. Det var kun det jeg var ute etter. 

 

Joda. Jeg kunne brukt en god tid på å forklare dette, men det ville ikke være noe poeng, ettersom du ikke ville forstått dette.

 

Så jeg velger istedenfor å svare slik du har svart på alle spørsmål fra alle aldre.

"Fordi jeg mener det"

Lenke til kommentar

Hvem forventer at Smart summon og evt. FSD blir perfekt fra første dag? Ja riktig, idioter.

Forrige uke på E18 sør for Oslo (Tesla-område), var det 3 kollisjoner på 5 dager, ingen Tesla, eller biler som tyder på å ha auto-steer-mulighet. Hvilken konklusjon skal jeg trekke her?

 

Ang. geofencing:

Funker helt greit inntil variable objekter eller situasjoner dukker opp.

I trafikken er dette en stadighet på både når, hvor og hva.

Eks. vegarbeid, skiltendring, bil stanser, politi, snø, vanndam. Hvor fort klarer en å oppdatere disse variablene inn til bilen/systemet?

Hvis Smart Summon og FSD ikke er perfekt, så lanserer man det ikke. Da starter man der man med sikkerhet vet at systemet takler bruken før man lanserer det. Audi og Mercedes velger å lanserer kø-kjøring først, uten bytte av fil siden det er en mye enklere situasjon å takle. Er det slik at disse systemene ikke fungerer hos Audi og Mercedes, så skal jeg love deg at det blir "rabalder" ut av det. Tyskere er vandt med kvalitetssikring og kvalitet i produktene sine, og det er en generell forståelse på tvers av bilprodusentene at sikkerhet står langt fremme i prioritet. 

 

Kan du forklare bruken på autonom ferdsel mellom bruken av geo-fencing og ikke? Jeg trur du har en annen forståelse for dette enn hva jeg mener man skal bruke det til. 

 

Naboen gressklipper klippet i stykker en oppblåsbarbasseng (utbrettet men ikke oppblåst).

 

Hehe, morsomt men det kunne vært løst med å oppdatere geo-fencing systemet. Noe han neppe gjorde etter han kastet opp sommer-bassenget. 

 

BMW har en løsning der den lagrer dataen når en lukeparkerer, slik at den kan kjøre eksakt revers når en skal ut. Smart hva? Helt til omgivelsen endrer seg...

 

Det er enkelt for en bil med sensorer, radar og lidar å sammenligne omgivelsene sine om den har en form for hukommelse. Er det noe som skurrer angående geo-fencing, så kan og burde man skru av funksjonen som avhenger av den, frem til den blir oppdatert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Smart summon skal, som beskrevet av Tesla selv, kun brukes på private parkeringsplasser og i privat innkjørsel.

Altså ikke noe annet område.

 

Vanlig summon, som kunne brukes i en garasje, svinger ikke bilen.

Den kjører bilen rett frem eller bak, til den kommer for nært noe, det er derfor den kunne brukes i en garasje.

 

I min garasje så svinger den på fremhjulene når jeg bruker summon til å parkere.

Lenke til kommentar

Joda. Jeg kunne brukt en god tid på å forklare dette, men det ville ikke være noe poeng, ettersom du ikke ville forstått dette.

Det er heller tvilsomt i måten du trur at OTA er magiske greier. 

 

Prøv! Unnlater du å i det minste gjøre det et forsøk, så kommer konklusjonen min til å være den samme, og jeg tipper at alle som leser dette vil ha samme konklusjon. 

 

Du klarer ikke forklare forskjellen, og logikken rundt hvorfor systemet skal fungere på en parkeringsplass, men ikke ut fra en garasje. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er heller tvilsomt i måten du trur at OTA er magiske greier. 

 

Prøv! Unnlater du å i det minste gjøre det et forsøk, så kommer konklusjonen min til å være den samme, og jeg tipper at alle som leser dette vil ha samme konklusjon. 

 

Du klarer ikke forklare forskjellen, og logikken rundt hvorfor systemet skal fungere på en parkeringsplass, men ikke ut fra en garasje. 

 

Har aldri snakket om ota, så det var en flott påstand.

Jeg har tidligere prøvd å få deg til å svare, men du nektet, så dine påstander og meninger har for tiden null verdi.

 

Det er nok flere oppegående mennesker her på forumet enn det du tror.

Lenke til kommentar

I min garasje så svinger den på fremhjulene når jeg bruker summon til å parkere.

 

Vanlig summon, enhanced summon eller smart summon?

 

Vanlig summon skal i grunnen ikke svinge, men den kan gjøre det om den måtte svinge for å komme seg inn i garasjen.

 

Den tar på en måte opp informasjonen den brukte for å parkere, for å komme seg ut igjen.

Lenke til kommentar

Har aldri snakket om ota, så det var en flott påstand.

Jeg har tidligere prøvd å få deg til å svare, men du nektet, så dine påstander og meninger har for tiden null verdi.

 

Det er nok flere oppegående mennesker her på forumet enn det du tror.

Ikke i denne tråden, men man leser da over flere tråder. 

Hva har du forsøkt å få meg til å svare på? 

 

Still meg spørsmålet, så skal jeg svare, men da regner jeg med at du gjør det samme og forklarer hvorfor Smart Summon ikke fungerer i en garasje, mens den liksom skal fungere på en annen parkeringsplass ute? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke i denne tråden, men man leser da over flere tråder. 

Hva har du forsøkt å få meg til å svare på? 

 

Still meg spørsmålet, så skal jeg svare, men da regner jeg med at du gjør det samme og forklarer hvorfor Smart Summon ikke fungerer i en garasje, mens den liksom skal fungere på en annen parkeringsplass ute? 

 

Har ikke nevnt ota i noen annen tråd heller, så, som sagt er det en påstand lik dine andre påstander, uten noen form for sannhet.

 

Greit, spørsmålet er, kan du linke til en plass hvor Musk selv sier, spesifikt, at SMART summon kan brukes i en garasje.

Lenke til kommentar

Greit, spørsmålet er, kan du linke til en plass hvor Musk selv sier, spesifikt, at SMART summon kan brukes i en garasje.

Du har fått link tidligere på at han sier at man skal kunne vente på bilen, mens man har hendene fulle av handleposer. Tolkningen av dette er vanskelig for folk, som gjør det naturlig å forvente at folk vil teste denne funksjonen der man tenker at bilen kan komme til deg. Det er en grunn til at såpass mange videoer viser bruken som ifølge deg er feil. 

 

Spørsmålet må jo da være, hva mangler? Er det folks engelskkunnskaper som mangler, eller formidlingen fra Tesla og Elon Musk? 

 

Jeg orker ikke finne alle uttalelsene til Musk angående Smart Summon, fordi det burde være unødvendig. Når ting som dette står på hjemmesidene:

“Be especially careful around quick moving people, bicycles and cars.”

 

Hvor ofte finner du "quick moving people, bicycles and cars" rundt din egen private parkeringsplass? 

Samt hva er formålet med å støtte bruken av dette ved 200 feet (rundt 60 meter) om man skal ha god oversikt og kontroll på bilen? Det tegner et bilde rundt bruken av funksjonen som ikke stemmer overens med hva du bruker rundt kravene for bruken av funksjonen.

 

Sånn, din tur. 

Endret av oophus3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg orker ikke finne alle uttalelsene til Musk angående Smart Summon.

 

Altså kunne du ikke svare på spørsmålet.

Da har du, slik du selv påstår, kommet med en mening.

Altså noe alle her inne kan se at bare var løgn.

 

Hvor ofte finner du "quick moving people, bicycles and cars" rundt din egen private parkeringsplass? 

 

Mener du at folk ikke har barn eller husdyr?

Påstår du at en innkjørsel ikke kan lede ut mot veien?

 

Har du i det heletatt tatt inn hvordan en innkjørsel ser ut i Amerika?

Lenke til kommentar

Altså kunne du ikke svare på spørsmålet.

Da har du, slik du selv påstår, kommet med en mening.

Altså noe alle her inne kan se at bare var løgn.

 

Mener du at folk ikke har barn eller husdyr?

Påstår du at en innkjørsel ikke kan lede ut mot veien?

 

Har du i det heletatt tatt inn hvordan en innkjørsel ser ut i Amerika?

1. Joda, jeg svarte på spørsmålet. Det er som sagt et definisjons-problem, så lenge Elon og Tesla sier forskjellige ting overalt. Hjemmesiden sier én ting, manualen en annen, og Musk en tredje på Twitter. 

 

2. Fremdeles et tolkningsproblem. Mange vil tolke det sitatet som offentlige parkeringsplasser, siden det er der man som oftest møter hurtiggående folk, sykler og biler. Resultat : Folk tester funksjonen ved slike områder - som bevist i mediene. 

 

3. Jeg legger merke til at du nekter å svare på spørsmålet mitt fremdeles... Jeg får fremdeles anta at du ikke kan svare for deg, og at det er totalt ulogisk at systemet skal fungere på en parkeringsplass, mens den ikke skal fungere ut av en garasje. Dermed ser vi hva vi ser. Kilder, bilder, hendelser, historier og videoer på at systemet på ingen måte er tilfredsstillende bra nok til å bli lansert ut blant folk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Joda, jeg svarte på spørsmålet. Det er som sagt et definisjons-problem, så lenge Elon og Tesla sier forskjellige ting overalt. Hjemmesiden sier én ting, manualen en annen, og Musk en tredje på Twitter. 

 

Du har ikke bevist, kommet med linker, eller noe lignende, for å støtte denne påstanden.

Igjen, du lyver bare.

 

2. Fremdeles et tolkningsproblem. Mange vil tolke det sitatet som offentlige parkeringsplasser, siden det er der man som oftest møter hurtiggående folk, sykler og biler. Resultat : Folk tester funksjonen ved slike områder - som bevist i mediene. 

 

Når det står, spesifikt, i sitatet "private" så vil ikke en eneste person annen en deg tolke det på noen annen måte.

Kun du.

 

 

3. Jeg legger merke til at du nekter å svare på spørsmålet mitt fremdeles... Jeg får fremdeles anta at du ikke kan svare for deg, og at det er totalt ulogisk at systemet skal fungere på en parkeringsplass, mens den ikke skal fungere ut av en garasje. Dermed ser vi hva vi ser. Kilder, bilder, hendelser, historier og videoer på at systemet på ingen måte er tilfredsstillende bra nok til å bli lansert ut blant folk. 

 

Avtalen var å svare etter at du svarte.

Men siden du altså nekter, så er det ikke så mye å gjøre.

Lenke til kommentar

Du har ikke bevist, kommet med linker, eller noe lignende, for å støtte denne påstanden.

Igjen, du lyver bare.

Du må da være enig i at manualen sier noe annet enn det hjemmesiden sier, samt hva Musk sier på Twitter?

Det blir som sagt et tolkning-problem. 

 

Når det står, spesifikt, i sitatet "private" så vil ikke en eneste person annen en deg tolke det på noen annen måte.

Kun du.

 

Fra hjemmesiden til Tesla:

Smart Summon

"Med Smart Summon vil bilen din navigere i mer komplekse miljøer og parkeringsplasser, og manøvrere rundt gjenstander for å komme til deg på en parkeringsplass."

 

Det er å forvente at folk tolker dette på en annen måte enn hva du linker til fra manualen. Hva er "komplekse miljøer"? Og hvorfor sier dem ikke "til din private parkeringsplass" der? 

 

Avtalen var å svare etter at du svarte.

Men siden du altså nekter, så er det ikke så mye å gjøre.

 

Konklusjon: Du klarer ikke svare for deg. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Har ikke nevnt ota i noen annen tråd heller, så, som sagt er det en påstand lik dine andre påstander, uten noen form for sannhet.

 

Greit, spørsmålet er, kan du linke til en plass hvor Musk selv sier, spesifikt, at SMART summon kan brukes i en garasje.

Herregud jeg skjønner ikke hvorfor du fortsetter i dette sporet til evig tid!

 

De fleste her inne har ikke kompetanse/bryr seg ikke om tesla har stell på det juridiske. Jeg personlig går bare ut fra at de har det, gitt at de er et stort og seriøst firma. Det vi kritiserer er funksjonen i seg selv og hvordan den gjengse forbruker opplever den. Det er faktisk slik at når man designer et system så må man tenke litt på hvordan dette kan misbrukes (selvfølgelig bare til en viss grad) og da burde man kunne forvente at folk bruker funksjonen i garasjen etc. Dette handler om etiske normer vi ingeniører lærer under studiene.

 

Å flisespikke på syltynne definisjoner passer seg ikke på et teknologi-forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...