Gå til innhold

Panasonic vs Lg Oled Tv`er


Anbefalte innlegg

Hello,

Noen som kan komme med tips i tv jungelen?
Vurderer nå disse to modellene:
 
PANASONIC 65" 4K UHD LED TV TX-65GX830E
LG 65" OLED 4K OLED65B9PLAAEU

Noen som har formening om hvilken som er best for en som bruker tv både til film,spill og linær tv.
Har tidligere hatt Samsung men ikke helt fornøyd med Samsung modeller....inkludert Qled så vil prøve noe helt nytt.
Budsjettet er opp til 20 lapper på en 65` men kan gå høyere hvis noen mener det finnes bedre kjøp.
Både LG og Panasonic har dyrere modeller men vet ikke om prisforskjellen gjør det verd det.....

 

Help please.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Våger jeg komme med mitt innspill. Denne skal jeg hente på torsdag, og gleder meg stort. Årets modell med Dolby vision og HDR 10+ som en av få modeller i dag. Har i tillegg ambilight som jeg synes er glimrende. Ikke alle liker det, men da er det bare å slå av. 

Litt over budsjettet ditt, men synes likevel den er verdt å se på.

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/46760/philips-65-oled-4k-uhd-smart-tv-65oled804-12

 

Rykende fersk test her

https://www.youtube.com/watch?v=scCmDQ_dnzE

Lenke til kommentar

OLED65B9 er vesentlig bedre på kontrast/sortnivå/lysstyrke/innsynsvinkler/smart-TV enn GX830, men du kan muligens få innbrenning om det blir mye innhold med statiske elementer (kanallogoer, HUD-elementer i spill, og så videre...)

 

Om innbrenning er en bekymring kan du se på Sonys KD-65XG9505: https://www.prisjakt.no/product.php?q=kd-65xg&p=5054396

Den har direkte belysning med lokal dimming, som vil gi en vesentlig forbedring i sortnivå og lysstyrke sammenlignet med TX-65GX830, og Android TV framfor Panasonics hjemmelagde løsning er en klar forbedring på smart-TV fronten.

Lenke til kommentar
Takk for svar til dere begge :)
Gibblay:
Ambilight er ikke noe for meg etter å ha sett det hos kamerat...forstyrrende for min del men kan kanskje tilvennes eller skrus av som du sier.
Hvordan er Philips og denne modellen på input lag ved gaming?
 
N o r e n g:
Generelt tror du Panasonic eller Lg har minst sjanse for innbrenning?
Har vurdert Sony også men sist jeg sjekket så hadde den høyere input lag en konkurrentene....og input lag er noe jeg er veldig var på.
Min nåværende Samsung ligger på ca 35ms i gamemode og det er veldig merkbart i online skytespill. 
Så vil ha input lag ned mot 20ms eller lavere.
 
Tror også at både phillips og spesielt sony modellene nevnt her er uaktuel fordi jeg da må kjøpe nytt tv bord.....har tittet på diverse møbel sider og finner ikke noe som egner seg i min lille leilighet med alle mine duppelditter.
Har ikke helse til å lage noe selv nå.
Endret av HDTV
Lenke til kommentar

N o r e n g:

Generelt tror du Panasonic eller Lg har minst sjanse for innbrenning?

Har vurdert Sony også men sist jeg sjekket så hadde den høyere input lag en konkurrentene....og input lag er noe jeg er veldig var på.

Min nåværende Samsung ligger på ca 35ms i gamemode og det er veldig merkbart i online skytespill.

Så vil ha input lag ned mot 20ms eller lavere.

Panasonic inputlag har jeg ingen anelse om, Sony XG95 havner på rett under 20ms i spillmodus, LG B9 er på 14 ms i spillmodus, begge deler er minimalt i forhold de forventede 100+ ms du kan forvente fra en PS4 pro eller XboneX

 

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x950g

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b9-oled

 

 

Angående innbrenning, så skjer det bare med OLED, LED/LCD har ikke den utfordringen. Altså får du ikke innbrenning på Panasonicen du har sett på, samme gjelder Sonyen jeg anbefaler.

Lenke til kommentar

Ja vet at det kun er OLED som har innbrenning problematikken....sorry,kom frem dårlig i mitt innlegg. 
samco....din post sier meg egentlig ikke så mye men det er fordi jeg har ingen erfaring med denne funksjonen....kun sett dette hos en kamerat 1 gang.

Noen som forresten vet om en OLED kan fraktes liggende i en personbil?
Gikk greit da jeg returnerte en QLED i fjor.

Lenke til kommentar

Ja vet at det kun er OLED som har innbrenning problematikken....sorry,kom frem dårlig i mitt innlegg. 

samco....din post sier meg egentlig ikke så mye men det er fordi jeg har ingen erfaring med denne funksjonen....kun sett dette hos en kamerat 1 gang.

 

Noen som forresten vet om en OLED kan fraktes liggende i en personbil?

Gikk greit da jeg returnerte en QLED i fjor.

Oled kan fraktes liggende i en bil ,ha skjerm fronten opp fet står på eska. Noe mykt under eska imtilegg så er det ingen fare har frakta mange mest 55 tommere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei..

Har en Philips 65" 803/12 som er hos Infocare, for bytte av høytaler. Den låt elendig rett ut av eska.

JA, bilde er bra men den har rundt 30 ms input lag samt som allerede antydet - elendig spinkel lyd. Den har heller ikke støtte for 10 / evt 22 punkts kalibrering, og ikke støtte for Dolby Atmos, eller  HDR 10.

 

Har kjøpt meg en LG C9 (går for 20 lapper om dagen) og denne anbefaller jeg på det varmeste. Den har alt 803/12 mangler.

Svartnivået er sykt bra. Den har kanskje ikke det silkemyke Philips 6500 Lumen bildet, men SO WHAT ?

I tillegg har den en Veldig God smart TV del, skifter raskt mellom HDMI inganene etc etc. - LIFE'S GOOD.

Kjøp  ikke B9, da den har forrige generasjons a7 Prosessor.

Endret av noenhartattmavnetmitt
Lenke til kommentar
noenhartattmavnetmitt skrev (På 27.1.2020 den 15.08):

Hei..

Har en Philips 65" 803/12 som er hos Infocare, for bytte av høytaler. Den låt elendig rett ut av eska.

JA, bilde er bra men den har rundt 30 ms input lag samt som allerede antydet - elendig spinkel lyd. Den har heller ikke støtte for 10 / evt 22 punkts kalibrering, og ikke støtte for Dolby Atmos, eller  HDR 10.

Sjekk TVen godt etter at du får den tilbake fra Infocare. Har ekstremt dårlig erfaring med dem og TV reperasjon. Fikk min tilbake med løs del inni og rammen ikke satt sammen korrekt igjen. De sendte heller ikke TVen tilbake i original esken jeg sendte den inn i, men kun pakket inn i pakkeske med bobleplast rundt. Skjermen full av merker etter hard behandling osv. (Gikk heldigvis kun å vaske av).

Er hovedgrunnen til at Philips er uaktuelt for min del ved neste TV kjøp. Ikke helt lett å finne hvilke av produsentene som bruker Infocare ved reperasjon heller dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...