Gå til innhold

ANMELDELSE: Code Vein


Anbefalte innlegg

 

Årsaken kan vel være en av to ting.

Enten har de fått spillet tidligere, for å teste dette, eller så har de ikke spilt gjennom store deler av spillet.

 

(Man kan vel også tro det tar kortere tid om man har flere ansatte som kan teste flere spill samtidig)

Tror det hadde blitt veldig umulig om alle anmeldere måtte fullføre alle spill de skulle skrive om  :lol:  Den tror jeg du ser

Han fullførte spillet. Per dags dato fullfører vi alle spill vi anmelder. Men det er noe jeg har tenkt på om vi bør endre snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han fullførte spillet. Per dags dato fullfører vi alle spill vi anmelder. Men det er noe jeg har tenkt på om vi bør endre snart.

 

Det er litt vanskelig å avgjøre.

Noen spill åpner tregere, andre stopper helt opp etter en stund.

 

Om man spiller gjennom hele spillet så får man jo best mulig grunnlag til å vurdere hele spillet, men samtidig vil man slite med å være først ute, og får mindre tid til andre spill.

Lenke til kommentar

Han fullførte spillet. Per dags dato fullfører vi alle spill vi anmelder. Men det er noe jeg har tenkt på om vi bør endre snart.

 

Jeg forstår. I følge Flint Dille of John Zuur-Platten's bok kjent som Ultimate Guide to Videogame Writing and Design

så sier de at anmeldere sjeldent fullfører spillene de spiller. Men om det teller i dag vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har nå spilt noen timer av spillet, 4, og må si at det får meg til å tvile på denne anmeldelsen.

 

Tutorial delen, som tar 2 minutter, og lett forklarer kampsystemet, kan man hoppe over om man vil.

 

Blood nevnes lite, langt mindre enn slikt nevnes I souls serien.

 

Kampsystemet er milevis over souls serien.

Du har klasser, som styrer hvilke klær og våpen du kan bruke.

Klær avgjør hvordan du beveger deg, gir deg flere angrep.

Våpen går fra sverd til hammere som er større enn en bil.

 

Det er forskjellige lyder ettersom hvilket våpen man bruker, backstab forandres ettersom hvilke klær man bruker, osv. Osv.

Bruker man en stor hammer så føles den som en stor hammer, tung, treg og med kraftige sammenstøt.

 

Brukergrensesnittet er lett å navigere, gir deg grei tilgang til den informasjonen du trenger, og har en spesiell stil.

Den er definitivt ikke anonym slik souls serien har.

 

Så langt har jeg opplevd 4 helt distinkte områder i spillet, som er mer varierte enn de I Bloodborne.

 

Historien virker god, ikke noen typisk klisje enda.

 

Kompanjongen hadde man gjennom begynnelsen av tutorial delen.

Etter dette kunne man lett velge å aldri snakke med dem igjen.

 

Hele story delen kan man hoppe over om man vil.

 

For ikke å glemme at man har dungeons man kan holde på med også.

 

For å være ærlig virker det som om anmelderen har begynt spillet med et håp om at dette skulle være 100% kopi av souls spill, og når det ikke var det så gav han ikke noen oppmerksomhet til det lengre.

Lenke til kommentar

Oppdatering.

Noen timer til med spilling, og har nå vært gjennom enda to distinkte områder.

 

Spillet sitt kampsystem er nermere sekiro enn souls spillene.

Veldig stort fokus på korrekt timing av parry.

 

Man har over 20 angrep per våpen, som man må holde styr på.

Lenke til kommentar

Har nå spilt noen timer av spillet, 4, og må si at det får meg til å tvile på denne anmeldelsen.

 

Tutorial delen, som tar 2 minutter, og lett forklarer kampsystemet, kan man hoppe over om man vil.

 

Blood nevnes lite, langt mindre enn slikt nevnes I souls serien.

 

Kampsystemet er milevis over souls serien.

Du har klasser, som styrer hvilke klær og våpen du kan bruke.

Klær avgjør hvordan du beveger deg, gir deg flere angrep.

Våpen går fra sverd til hammere som er større enn en bil.

 

Det er forskjellige lyder ettersom hvilket våpen man bruker, backstab forandres ettersom hvilke klær man bruker, osv. Osv.

Bruker man en stor hammer så føles den som en stor hammer, tung, treg og med kraftige sammenstøt.

 

Brukergrensesnittet er lett å navigere, gir deg grei tilgang til den informasjonen du trenger, og har en spesiell stil.

Den er definitivt ikke anonym slik souls serien har.

 

Så langt har jeg opplevd 4 helt distinkte områder i spillet, som er mer varierte enn de I Bloodborne.

 

Historien virker god, ikke noen typisk klisje enda.

 

Kompanjongen hadde man gjennom begynnelsen av tutorial delen.

Etter dette kunne man lett velge å aldri snakke med dem igjen.

 

Hele story delen kan man hoppe over om man vil.

 

For ikke å glemme at man har dungeons man kan holde på med også.

 

For å være ærlig virker det som om anmelderen har begynt spillet med et håp om at dette skulle være 100% kopi av souls spill, og når det ikke var det så gav han ikke noen oppmerksomhet til det lengre.

 

Dette er jo det reneste sludder! Har du spilt igjennom Bloodborne og Dark Souls-serien?

Lenke til kommentar

bra anmeldelse. endelig noen som våger å gi annet enn 7 og oppover. spillskalaen er helt absurd, gjennomsnitt bør være 5, men det ligger på sånn 8 istedet.

 

Nei gjennomsnittet bør ikke ligge på fem. Gjennomsnittet bør gjenspeile de spillene de velger å anmelde og de fleste redaksjonene med begrensede ressurser prioriterer å anmelde de spillene det er størst interesse rundt. Disse spillene er som regel meget påkostet og holder jevnt over et høyt kvalitetsnivå. Dermed er det ikke rart at karakterene er høye.

 

Karakterer har begrenset nytteverdi. Om du lurer på om et spill er noe for deg bør du ta deg tid til å lese det anmelderne faktisk skriver og ta avgjørelsene basert på det. Om du samtidig følger noen seriøse anmeldere litt over tid vil du finne ut hvordan deres preferanser samsvarer med dine og det blir enda enklere å finne ut hva du skal vektlegge i de forskjellige anmeldernes tekster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hold oss oppdatert, gjerne minutt for minutt.

 

Minutt for minutt blir nok litt vel ofte.

Hvilket er grunnen til at jeg tok en lengre pause.

 

Men det virker til at artikkelen ikke trakk til seg noen kommentarer i mellomtiden.

 

 

Dette er jo det reneste sludder! Har du spilt igjennom Bloodborne og Dark Souls-serien?

 

Jeg har spilt gjennom hele Kings field serien, demon souls, dark souls 1-3 med all dlc, samt remaster, Bloodborne, sekiro, tenchu spillene, etc.

 

Er ganske stor fan av from sine spill.

Lenke til kommentar

Noen timer til med spilling.

 

Så langt mer våpen og rustninger enn the surge.

Over dobbelt så mange bosser.

 

I motsetning til de to områdene i the surge har jeg nå vært gjennom by, ørken, sump, huler, katedral, snø, og et som er vanskelig å beskrive.

 

Kampsystemet er bedre enn souls serien.

Langt bedre enn surge.

 

Musikk og grafikk er også på høyde med souls, altså langt bedre enn surge.

 

Historien har snudd litt, litt mer anime.

 

Utvalget av fiender er også stort.

 

Om souls serien en 10/10, og surge er 5/10, så er dette 9/10.

Endret av Iki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...