Gå til innhold

Hvor god tlf?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke, og hva er prisen på dem? Min A10 funker genialt til alt.

Fordi den kun har 2GB minne, og hva er alt? Min telefon med 6GB bruker 2,2GB minne med bare Chrome med 6 faner oppe. Android håndterer minne selv, men telefonen blir tregere hvis den hele tiden må stenge ned og gjenåpne apper. Kravene til minne blir heller ikke lavere med tiden. Selv om 2GB fungerer rimelig i dag, så er det ikke særlig fremtidsrettet.

 

Prisene kan du finne selv, men de ligger i samme prisklasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Eg leste om prosessoren i tlf eg har bestilt på wish. Det er en mtk6595 og det står at det er 4 GB ram på den. Men annonsen sier 6 GB ram. Så da får Eg ivertfall en gratis tlf. Evt sende den i retur. Men dei gir meg som oftest pengene tilbake visst Eg ikke er fornøyd. ? Eg bryr meg ikke om merker visst man kan få en god tlf! La oss si til ca 2000 kr men som man måtte betalt over det dobbelte for en kjent tlf. Eg må uansett ha en tlf som er like bra eller bedre en den eg har nå. Sony Xperia zx2. Men bakdekselet er sprukket. Har ikke aning om hvordan det har skjedd. Har god mobil veske. "beskyttelse" oppdaget det når eg skulle ta av beskyttelse vesken :( Kjøpte tlf ca den 20 mars i fjor. Vil dette dekkes? Eg vet ikke hvordan den har blitt sprukket. Og den kostet meg 8000kr på nedbetaling så veldig leit dette. Visst ikke det dekkes hva tror dere det vil koste å fø fikset nytt bakdeksel og helst batteri også om det er mulig. Er faktisk villig til å bruke mine få tusenlapper på å fikse denne visst det er mulig. Takker igjen for alle som har vært så snille og hjulpet meg og komt med kommentarer og linker til masse forskjellige bra sider.

Mvh Vidar

Lenke til kommentar

Fordi den kun har 2GB minne, og hva er alt? Min telefon med 6GB bruker 2,2GB minne med bare Chrome med 6 faner oppe. Android håndterer minne selv, men telefonen blir tregere hvis den hele tiden må stenge ned og gjenåpne apper. Kravene til minne blir heller ikke lavere med tiden. Selv om 2GB fungerer rimelig i dag, så er det ikke særlig fremtidsrettet.

 

Prisene kan du finne selv, men de ligger i samme prisklasse.

 

 

Ja vel, mulig minne er et viktig kriterie. Med "alt": Jeg bruker også chrome, med hvor mange faner jeg vil, og den har ikke begynt å kødde enda. Har et utall programmer stående, jeg liker å lukke dem, men det spiller ingen rolle om jeg gjør det eller ikke. Youtube spiller den av lett, venter aldri på noen ting. Så jeg vet ikke helt hva mer enn surfing og youtube jeg kan teste den med ^^ Kanskje redigeringsprogrammer? Men jeg bruker lite sånt.

 

Nå er jeg også en sånn type som ikke har milliarder av ubrukelige apper og programmer på telefonen, det jeg ikke bruker på lang tid, sletter jeg. Så kanskje det spiller en rolle også. Folk flest liker å jo å pakke dem fulle av unyttig tull så fort som mulig, da er det jo ikke rart dem sliter litt.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt. Jeg kjøper i hvertfall ikke en telefon med 2GB minne når jeg kan få en minst like god telefon med 4GB til samme pris. Men det er nå meg, da. 

 

Jeg lagde en tråd om ny telefon før jeg kjøpte, synd du ikke så den da.

 

Men min erfaring er likevel ekstremt god og jeg kommer til å fortsette å anbefale Samsung A10 til folk som spør. Selv om den bare har 2 gb minne.

 

Kanskje det er andre ting som spiller inn som gjør at din virker dårligere enn min, selv om din har mer minne?

Lenke til kommentar

RAM er til for å brukes. Har du mere RAM brukes det mere RAM.

 

Med 2GB ram vil mye av aktiviteten i bakrunnen måtte lukkes. Apper bruker mer å mer RAM siden telefoner i dag har gjerne har 6 til 12GB.

 

Nå er det ikke bare mengden RAM som har noe å si, men og hvor rask RAM man har. Og når man er fri for RAM må internminnet brukes til midlertidig lagring, så man burde ha raskt internminne og.

 

Personlig ville jeg ikke kjøpt en telefon med bare 2GB i 2019. Min Nexus 4 hadde 2GB i 2012...

Nå har jeg en telefon med 6GB og bruker i gjennomsnitt 4.2GB. Ville ikke gått for noe under 4GB i dag.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

RAM er til for å brukes. Har du mere RAM brukes det mere RAM.

 

Med 2GB ram vil mye av aktiviteten i bakrunnen måtte lukkes. Apper bruker mer å mer RAM siden telefoner i dag har gjerne har 6 til 12GB.

 

Nå er det ikke bare mengden RAM som har noe å si, men og hvor rask RAM man har. Og når man er fri for RAM må internminnet brukes til midlertidig lagring, så man burde ha raskt internminne og.

 

Personlig ville jeg ikke kjøpt en telefon med bare 2GB i 2019. Min Nexus 4 hadde 2GB i 2012...

Nå har jeg en telefon med 6GB og bruker i gjennomsnitt 4.2GB. Ville ikke gått for noe under 4GB i dag.

 

Da er de to gb RAM'en på min telefon sikkert av en veldig god kvalitet da, siden den aldri kræsjer eller ikke er treg ved høy bruk  ^^

 

 

 

Nei, men tydeligvis like god eller bedre enn deg, siden jeg har valgt en telefon som virker like godt som eller bedre enn din. Selv med mindre "RAM".

 

Og det spørs vel hva dritten skal -brukes- til? Hva bruker du din til da? Å styre NASA-romstasjonen og hacke pentagon? Bruker min til bare enkel bruk så sikkert derfor jeg ikke har problemer da.

Lenke til kommentar

Behovet for mer enn 2 GB RAM oppstår når en vil veksle mellom mange forskjellige apper som til sammen bruker mer enn 2 GB. Om en bare bruker et fåtall apper så har en ingen fordel av mer RAM. Har 3 GB selv og ser at mobilen ligger på ca 2 GB brukt, og da er ganske mye apper installert og brukt. Om en bruker spill så kan der være behov for mer.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Hei. Eg leste om prosessoren i tlf eg har bestilt på wish. Det er en mtk6595 og det står at det er 4 GB ram på den. Men annonsen sier 6 GB ram. Så da får Eg ivertfall en gratis tlf. Evt sende den i retur. Men dei gir meg som oftest pengene tilbake visst Eg ikke er fornøyd. Eg bryr meg ikke om merker visst man kan få en god tlf! La oss si til ca 2000 kr men som man måtte betalt over det dobbelte for en kjent tlf. Eg må uansett ha en tlf som er like bra eller bedre en den eg har nå. Sony Xperia zx2. Men bakdekselet er sprukket. Har ikke aning om hvordan det har skjedd. Har god mobil veske. "beskyttelse" oppdaget det når eg skulle ta av beskyttelse vesken :( Kjøpte tlf ca den 20 mars i fjor. Vil dette dekkes? Eg vet ikke hvordan den har blitt sprukket. Og den kostet meg 8000kr på nedbetaling så veldig leit dette. Visst ikke det dekkes hva tror dere det vil koste å fø fikset nytt bakdeksel og helst batteri også om det er mulig. Er faktisk villig til å bruke mine få tusenlapper på å fikse denne visst det er mulig. Takker igjen for alle som har vært så snille og hjulpet meg og komt med kommentarer og linker til masse forskjellige bra sider.

Mvh Vidar

Du må ha forsikring på mobilen eller mulig at en (super) innbo-forsikring kan dekke mobil. Ellers så er det å betale selv hos en reperatør. Vil tro at den kan repareres, hva det vil koste vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg lagde en tråd om ny telefon før jeg kjøpte, synd du ikke så den da.

 

Jeg så den, men du spurte om hvilken av 3 telefoner mellom 3,5K og 4,6K som var best. Du fikk 2 likelydende svar på spørsmålet ditt, så da svarte ikke jeg det samme en tredje gang. Hadde du derimot spurt om råd for å kjøpe telefon i lav prisklasse, så hadde du garantert fått flere svar. 

 

Nei, men tydeligvis like god eller bedre enn deg, siden jeg har valgt en telefon som virker like godt som eller bedre enn din. Selv med mindre "RAM".

 

Enten leste du ikke linken eller så forstod du den ikke. Hvis du tror at din telefon er like god eller bedre enn 3 ganger så dyre telefoner, så lykke til.

 

Her kan du se en sammenligning av 3 telefoner du alle kan kjøpe i Norge til under 1,6K, inkludert din telefon https://www.smartprix.com/mobiles/compare.php?ids=pd1buqwsxo3%2Cpd14ekheun3%2Cpd1c2muyh0e

 

For øvrig er det fint at du er fornøyd med din telefon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at du har en drittelefon. Ikke tillegg meg utsagn jeg aldri har uttalt. Ha en fortsatt fin dag.

 

Du stiller min telefon i dårlig lys selv om jeg tydeligvis har en like god erfaring med den som du har med dine valg, som er tre ganger dyrere.

 

Du har god integritet og intelligens, dét er det ingen tvil om. Men når du møter noen som gir réne genuine meninger, ikke vær redd for å spørre om hvorfor de har den meningen. Det er da ekstrem ærlig sannhet kommer på bordet. Da vil du hjelpe hundre- tusenvis av mennesker.

 

Jeg hater å slåss. Det bare skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...