Gå til innhold

Ny Skriver til hjemmebruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe tips til ny hjemme skriver, trenger med skanning , kopi og farge pris opptil 2-3000 rund tja 20-40 ark ut i mnd ca , nettverks uttak om bonus men trenger ikke om den har wifi regner med det bør fungere helt greit

Personlig liker jeg disse :

 

https://prisguiden.no/produkt/epson-ecotank-et-2650-291216 , årsaken er enkel, du får utrolig mange utskrifter for hver fylling av tanken. Dette er ikke en fotoskriver og den behøver at du bruker den litt hele tiden for å fungere optimalt, men har du penger til det er det også en fotoskriver fra epson som koster nesten 6000 som du også fyller manuelt og sparer mye penger på det.

Lenke til kommentar

Kjøp en skriver som har billig uoriginalt blekk slik at du slipper å kjøpe ny skriver når tanken er tom.

Og heller gamble på at det uoriginale blekket ikke forsteiner seg i dysene og ødelegger hele printeren. :p

 

Med mindre du kjøper printer hvor dysene sitter i blekkpatronene. De har flere klare fordeler. Litt dyrere blekk men så blir printeren i praksis som ny når du bytter de. Uansett hvor tette dysene er. En annen fordel er at du også ofte kan fortsette å skrive ut selv om en av fargene er tomme.

 

Eller gå for laser.

Lenke til kommentar

Problemet med slike skrivere er at de er ganske så dyre i drift, en av mine eldre skrivere koster ca 1000 lappen å skifte ut blekkpatronene og da har jeg kanskje 300 til 500 utskrifter maks om jeg "kjapper" meg...

 

Joda, viktig å ha gode printer vaner også, men jeg har i snitt skrevet ut en del med årene og jeg antar snittet ligger på 2 til 4 daglige utskrifter, noe som burde være nok til å holde printeren i live (hodene).

Lenke til kommentar

Tror jeg bruker ca. 4-500,- for å bytte ut fullt sett med patroner til min. Da er det ikke XL-patroner, siden jeg sjeldent rekker å bruke de opp før dysene begynner å bli tette.

 

Men skriver man ut daglig bør enhver blekkskriver av noenlunde kvalitet fungere greit. Jeg ville uansett vært skeptisk til uoriginalt blekk. Jeg har ca. 15 år gamle fotoutskrifter skrevet med originalt Epson-blekk som henger på veggen og fremdeles ser helt nye ut. Min søster printa ut fotografier med uoriginalt blekk og etter ca. 3 år så hang det hvite ark innrammet på veggen. :p

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Og heller gamble på at det uoriginale blekket ikke forsteiner seg i dysene og ødelegger hele printeren. :p

 

Med mindre du kjøper printer hvor dysene sitter i blekkpatronene. De har flere klare fordeler. Litt dyrere blekk men så blir printeren i praksis som ny når du bytter de. Uansett hvor tette dysene er. En annen fordel er at du også ofte kan fortsette å skrive ut selv om en av fargene er tomme.

 

Eller gå for laser.

At kvaliteten på originalt blekk til bilder er bedre enn uoriginalt har jeg også inntrykk av. Men om man skal henge bilder på veggen som skal vare ut i evigheten hadde jeg kanskje heller sendt dem inn til fremkalling.

 

Frykten mot uoriginalt blekk opplever jeg som overdrevet, jeg har kjørt på uoriginalt i mange år, går gjennom noen sett hvert år og har ikke hatt noen problemer. For meg betyr det at jeg sparer flere tusen kroner hvert år og skulle det skje noe er det uansett verdt det. Jeg har også kjøpt til flere i min omgangskrets og har ikke hatt noen hendelser på grunn av blekket. Det som skaper problemer uansett hvilket blekk man har er slurv med vedlikeholdet, laser er sånn sett mest driftsikker om man skriver ut lite.

 

Skrivere selges med tap, skjønner at selskapene må tjener penger en plass, men det kunne vært en ide med noe midt i mellom prismessig. Disse reservoarprinterne er sånn sett mer hendig og langt mer økonomisk om man ønsker originalt blekk.

 

Jeg handler her: https://www.nandjinkjet.co.uk/ 

 

De har kun dye ink til min Canon MP610, men jeg har ikke behov for pigment har aldri vært et problem.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...