Gå til innhold

Kjøper krevde reduksjon i pris, nå selger produktet "Fungerer som den skal"


Nians

Anbefalte innlegg

Hei

 

For noen måneder siden solgte jeg et produkt på Finn.no for 1000kr.

 

Når produktet var ankommet kjøper via Post så klagde han produktet og krevde reduksjon i prisen, 300kr. Etter litt fram og tilbake gikk jeg med på dette.

 

Idag ser jeg at personen selger samme produktet som "at den fungerer som det skal". 

 

Kan jeg kreve denne reduksjon tilbake siden tilsynelatende selger produktet som at den fungerer som den skal?

 

Takk for svar 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere bestemmelser som skal omfatte uredelighet og urimelighet herunder avtaleloven §30,33 og 36.

 

Har den personen du solgte varen til sagt at det er noe feil med varen, uten at dette har vært tilfellet, og du har gitt et prisavslag på grunn av dette, så har du i utgangspunktet krav på å få pengene tilbake.

 

Problemet i slike saker er å bevise det.  Som du selv skriver er det fullt mulig at han har fikset feilen selv. 

 

 

Er det derimot slik at feilen var tilstede og du ga prisavslag som følge av dette, så kan du ikke kreve pengene tilbake. Den du solgte varen til selger nå varen  under den forutsetning at produktet "fungerer som den skal". Denne tilsikringen vil han bindes av. Fungerer ikke varen slik den skal, kan personen varen selges til gjøre mangelsbeføyelser gjeldende ovenfor han.

Endret av heheszki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...