Gå til innhold

Sammenligne Ikea Symfonisk bokhøytaler med Harman K. Onyx Studio 4?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kort spurt, hvilke av disse gir best lyd og har godt med bass?

 

Det ville vært en smal sak å dra og høre men jeg er litt "allergisk" mot Ikea-varehuset  :eek:

 

Tviler på at noen av de har god bass, men vil nok ha satset på at HK som er kjent for litt kraftig lyd er hakket bedre enn Sonos One med billigere høyttaler elementer. Det er kommet en god del tester av Ikeaen på youtube, så kan man i hvertfall høre hva de sier om den.

 

vær oppmerksom på at Ikeaen etter det jeg så i en slik ikke har Bluetooth.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tviler på at noen av de har god bass, men vil nok ha satset på at HK som er kjent for litt kraftig lyd er hakket bedre enn Sonos One med billigere høyttaler elementer. Det er kommet en god del tester av Ikeaen på youtube, så kan man i hvertfall høre hva de sier om den.

 

vær oppmerksom på at Ikeaen etter det jeg så i en slik ikke har Bluetooth.

Ikke bluetooth? Godt jeg ble informert om det, takker!

Lenke til kommentar

Ikke bluetooth? Godt jeg ble informert om det, takker!

 

Ble overrasket over det når jeg så en demontering av den på youtube. Kan ikke ha vært mange kronene de har spart på å droppe det.

Det er det, andre elementer og enklere kasse som er forskjellen fra Sonos One.

 

Siden den benytter Sonos sitt system, så får du spilt ifra telefon, men da over wifi mot spilleren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har en billig ubrukt studio 4 til deg som eg fikk med på kampanje på en s10

Ellers takk, men har selv studio 3 som jeg er relativt fornøyd med, men skulle gjerne hatt stereo. Jeg begynner også å bli litt allergisk mot pling-lyden man får ved oppstart og tilkobling og tenkte kanskje to Ikea-høytalere kunne være løsningen. Nå er jeg usikker på om man kan koble til TV på Ikea sine.

Lenke til kommentar

Hvis du har Apple-TV kan du velge Ikea Symfonisk-høyttalerne til å spille av lyd fra den over Airplay 2 i alle fall. Men lyden syncer ikke opp med lydplanke (samsung) og/eller lyden fra selve TV så da må man i så fall kun velge Ikea sine høyttalere som lyd, eller i tillegg ha Sonos-lydplanke. Det stemmer at det ikke er Bluetooth så må være på Wifi til enhver tid.

Lenke til kommentar

Ellers takk, men har selv studio 3 som jeg er relativt fornøyd med, men skulle gjerne hatt stereo. Jeg begynner også å bli litt allergisk mot pling-lyden man får ved oppstart og tilkobling og tenkte kanskje to Ikea-høytalere kunne være løsningen. Nå er jeg usikker på om man kan koble til TV på Ikea sine.

Har også to til slags om du ønsker, men der er den ene brukt en time eller to ?

Lenke til kommentar

Nå er jeg usikker på om man kan koble til TV på Ikea sine.

 

Ikea sin har kun Wifi inn. Sjekket de andre Sonosene, og det ser ut som de har fjernet alt av innganger, så man må på lydplankene dems for å få innganger.

 

Bluesound Flex har optisk inngang (3,5mm adapter følger med) som vil funke mot TV. Alle dems har det. Den deler inngang med den analoge mini-jack inngangen. Bluesound er litt dyrere enn Sonos og Heos (Har heller ikke optisk inngang), men låter en del bedre enn Sonos syntes jeg, og appen syntes jeg også er bedre (Brukt begge over tid).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...