Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Synes det er vanskelig å være samboer


Anbefalte innlegg

Nei, dette er universale problem som kommer innen i fra. De kommer ikke i fra samfunnet, ikke fra religion. Det kommer i fra at mennesker er litt gode og litt onde. Og flukten fra dette er egoet som står i veien for din spirituelle utvikling.

 

Det er aldeles ikke noen måte å manipulere noen inn i et forhold. Det som ofte skjer er at personen heller drar sin vei, fordi de er kun ute etter sex. Jeg vil utfordre deg til å se denne vinkelen. Noen andres kropp er jo ikke noe du har rett på, om du så hadde vært gift. Min erfaring er at det er en rekke menn, som later som at sex er super viktig, som påstår at det er veldig dumt å vente med sex til etter man er gift. Ærlig talt ser jeg ingen ulemper med det, det er personen du har sex med, ikke vaginaen. Jeg anbefaler folk som sier seg uenig i dette med å prøve dildo og fleshlight.

 

Det er også slik at kvinners seksuelle markedsverdi ikke holder seg oppe i skyene til evig tid. De burde i grunn gifte seg som 20åring om de vil ha mest for utseendet. Mange jenter, blindet av begjær og stolthet, har trodd at de alltid ville leve som unge og vakre, men så kom rynkende, så kom menopausen, og nå sitter dem i saksa.

 

Det er langt viktigere å bestemme at en passer sammen, enn å bestemme seg for at en ikke passer sammen. Du er ikke moden om du gir deg ved første tegn til problem. Det heter "I gode og onde dager". Ingen er perfekte, men en må tilknyttes på et åndelig nivå, om en har å gjøre med noen som er oppslukt av sitt eget ego, så blir en ikke det. Sex og vurderinger av hverandre kan ofte bli veldig overfladisk, så rettferdiggjør en det åndelig. Det er noe alle gjør, ateister og kristne vrir på skriftene sine for å tilpasse det sine egoistiske valg.

 

Så er på en måte ærlig med deg, men jeg tror jeg kommer med noen nyanser her, som rett og slett bare jeg har. Litt lurt å tenke over.

Jeg er helt enig i at det ikke er vaginaen man har sex med, men personen. Det er derfor jeg mener at det er viktig å også på dette området avklare om man er kompatible eller ikke.

For noen er ikke sex viktig under hele tatt. Sex er sex, liksom. Men for mange - og her tror jeg det er snakk om de fleste - så er sex mer komplisert enn bare penis og vagina. De fleste av oss har forskjellige behov og preferanser og jeg tror nok det er viktig for de fleste av oss og da finne noen som klaffer her.

 

Mange kjenner ikke engang seg selv på dette punktet. Spesielt kvinner, som i større grad blir "shamet" om de utforsker sin seksualitet, har jeg erfart at er nesten helt blanke på sin egen seksualitet. Da er det veldig vanskelig å ta et veloverveid, godt valg.

 

Nå mener jeg også at den eneste grunnen til å "jobbe" med et forhold - altså å forsøke å passe sammen tross ulike preferanser (på det ene eller andre punktet) er når man har barn. Partner kan man alltid bytte uten at noen blir betydningsfullt følelsesmessig rammet, men det er ikke like lett for barn å bytte foreldre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kvinne. Jeg er helt for at man burde ha sex for å finne ut av om man er seksuell kompatibel. Tenk deg at du bygger hele livet ditt med en person, rundt denne personen, så funker dere rett og slett ikke seksuelt sammen. Høres ut som ett MARERITT for å være ærlig... 

Edit: Kvinner har også sin seksuell awakening mye senere enn menn pga grunnene invader zim ovenfor nevnte, så kvinner BURDE faktisk ikke gifte seg tidlig. INGEN burde engang vurdere ekteskap før de nærmer seg 30, det tar så lang tid før hjernen din, det siste organet som vokser, blir ferdig med å vokse. Så det å gifte seg tidlig og ikke ha sex er ikke logisk i det hele tatt. Er oppskriften på ødelagte hjem. Mange sutret når kvinner fikk retten til å stikke av fordi de så på kvinnene som homewreckers. Sannheten er at kvinner hadde gjort det tidligere, dratt fra menn i gigamengder hadde de ikke blitt uglesett og utstøtt fra samfunnet for det. En person som vet sin verdi vet å ikke kaste det bort på den første og beste idioten som kommer og sier at de vil ha det. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

RE: ''2 år så går de lei'' - Bullshit forresten. Det tar ca 2 år før en person som faker det ikke klarer å fake det like bra lenger, masken glipper med tiden og avslører den ekte personen, dette gjør ofte så partneren deres ber om ''den de falt for tilbake'', og så klikker den skyldige part og ved det punktet så er ALT dritt fordi ene parten ikke evner å se sine feil og mangler og tror ''dette er bare det som skjer ved 2 års grensa, alle blir lei av samme partner!'' og annen type dritt for å overbevise seg selv om at man ikke nettopp kastet bort 2 år av noen andre sitt liv. 

Folk må være mer egoistiske og gjøre ting de vil uavhengig av folk vil tro og mene (ja vi burde tilrettelegge noe men verden tilrettelegges egentlig for ingen, du må lære å leve med verden, ikke prøve å forandre den til å passe deg), det er da vi vil se mer genuine mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RE: ''2 år så går de lei'' - Bullshit forresten. Det tar ca 2 år før en person som faker det ikke klarer å fake det like bra lenger, masken glipper med tiden og avslører den ekte personen, dette gjør ofte så partneren deres ber om ''den de falt for tilbake'', og så klikker den skyldige part og ved det punktet så er ALT dritt fordi ene parten ikke evner å se sine feil og mangler og tror ''dette er bare det som skjer ved 2 års grensa, alle blir lei av samme partner!'' og annen type dritt for å overbevise seg selv om at man ikke nettopp kastet bort 2 år av noen andre sitt liv.

 

Folk må være mer egoistiske og gjøre ting de vil uavhengig av folk vil tro og mene (ja vi burde tilrettelegge noe men verden tilrettelegges egentlig for ingen, du må lære å leve med verden, ikke prøve å forandre den til å passe deg), det er da vi vil se mer genuine mennesker.

Helt enig.

Ved å være "egoistisk" så går man for det man vil ha og kan være med over tid uten å gå lei. Jeg blir oppgitt over hvor mange som snur dette helt på hodet ved at man tror man skal imponere og pynte på fasaden for å "vinne" en person man egentlig ikke vil ha og som heller ikke vil ha den du egentlig er.

Lenke til kommentar

For å sitere Lars Winnerbäck:

 

På hver sin side av samme seng

På hver sin side av jorden

 

Planlegg en reise.

Alltid ha noe å se fram til.

Dyrk dine interesser.

Møt dine venner oftere enn du er hjemme.

Lag en god rett sammen, helt fra bunnen

Slapp av i sofaen uten dårlig samvittighet. Det er et fristed for begge.

Ta ansvar for din egen lykke, hvis samboer ikke vil ut å farte så skal du gjøre det selv.

 

Ikke bo sammen, lev sammen.

Endret av djgudleif
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at det ikke er vaginaen man har sex med, men personen. Det er derfor jeg mener at det er viktig å også på dette området avklare om man er kompatible eller ikke.

For noen er ikke sex viktig under hele tatt. Sex er sex, liksom. Men for mange - og her tror jeg det er snakk om de fleste - så er sex mer komplisert enn bare penis og vagina. De fleste av oss har forskjellige behov og preferanser og jeg tror nok det er viktig for de fleste av oss og da finne noen som klaffer her.

 

Mange kjenner ikke engang seg selv på dette punktet. Spesielt kvinner, som i større grad blir "shamet" om de utforsker sin seksualitet, har jeg erfart at er nesten helt blanke på sin egen seksualitet. Da er det veldig vanskelig å ta et veloverveid, godt valg.

 

Nå mener jeg også at den eneste grunnen til å "jobbe" med et forhold - altså å forsøke å passe sammen tross ulike preferanser (på det ene eller andre punktet) er når man har barn. Partner kan man alltid bytte uten at noen blir betydningsfullt følelsesmessig rammet, men det er ikke like lett for barn å bytte foreldre.

 

Okå :)

 

Det eneste jeg kan si til deg er at du får bare prøve dette å se hvor du ender opp. Nå skal det sies, jeg har gitt deg et veldig godt tips, men folk har helt klart fri vilje til å velge bort dette.

 

Det er mye forskning rundt dette med kvinner og antall sexpartnere som rett og slett ikke legges frem, på grunn av politikk som ikke vil ha data frem i lyset som krenker deres sak. Et kjapt google søk så vil du absolutt finne både kvalitative og kvantitative opplysninger om kvinner, menn og seksualitet. Og om du er villig til å søke det, så finner du garantert mye som går i mot dagens trend med å ligge med en drøss med folk.

 

Noe jeg syns at alle her kan vite er at kvinner som ligger med en drøss med menn, ser ut til å ødelegge sin evne til hva en kaller "pair-bonding", de initierer skilsmisse oftere. Det er også slik at i et system, der sex kommer først, så utløser en 20/80 regelen, i dette tilfellet blir det slik at 20% av mennene ligger med 80% av kvinnene. Det har nettop kommet ut en artikkel om kjønnssykdommer, som viser at kvinner er mer rammet, hvilket en kan forvente å se når flertallet av kvinner har sex med et mindretall av menn. Rent psykisk, så liker ikke menn at damer har ligget med en skokk menn, helst så få som mulig, dette viser seg gang på gang når en har spørreundersøkelser. Dette gjenspeiles også i at menn synes fysisk utroskap er værst, men kvinnen syns at følelsesmessig utroskap er værst.

 

Nå har jeg fortalt deg det mest viktige av det som underbygger min anbefaling. Nå er det opp til hver enkelt hva dem velger. Jeg kan ikke endre noen som helst, folk får seile sin egen sjø. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...