Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Mercedes A-klasse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en c-klasse selv, men har testet A flere ganger mens jeg har hatt min på service eller ventet på noe hos BOS. Synes bilen er et greit hakk opp fra Golf, men litt etter hva man ser etter. A-klassen støyer omtrent som en Golf, er en tanke mer presis og følende med underlaget, potensielt mye bedre utstyrt og har mye bedre seter. Setene i Golf gir meg ryggvondt etter selv korte turer. Kostnadsmessig er Golf et greit kjøp, synes du får mer for pengene der, men utvalget er etter hvert blitt bra på a-klasse også. 

Synes a-klasse er avhengig av gode dekk for ikke å støye for mye. Tenkte ikke på dette i Golf. 

Etter hvert får du amg-utgaver til kurante priser. Oppsummert er a-klasse litt mindre mainstream og en mer spennende bil enn Golf i mine hender.

Lenke til kommentar

Har ikke eid, men hatt som lånebil flere ganger (både den nye og forrige modell). Komfortmessig vil jeg nok påstå at Golf er bedre, A-klasse er litt stiv/stumpete (spesielt med AMG-understell) og har en del dekkstøy (som allerede er nevnt). Ellers er det fine biler og etter min mening en del sprekere enn Golf ut- og innvendig.

 

I denne størrelsen hadde jeg uten tvil valgt bensin, og helst A200 om budsjettet tillater det.

 

Personlig er jeg ikke så fan av Mercedes sine dobbeltclutch-kasser, synes faktisk VW sine fungerer bedre i bruk. Men det kan være litt tilvenning også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...