Gå til innhold

Kamerasalget stuper – men én kategori øker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og flere bekjente er over 40. Ingen av oss finner 400mm funksjonen. Må jeg kjøpe en app for det (har Samsung)?

 

Innlegget hans var nok ironisk ment :-)

Hvis du går inn på profilen hans, og deretter på nettsiden den peker til, vil du se at "gutten" har tatt en rekke flotte bilder av biler med speilreflekskameraet sitt.

 

> Ingen av oss finner 400mm funksjonen.

Hva skal du med telelinse?

Det er jo bare å gå nærmere objektet, når du skal ta bilde med telefonen din.

Problem løst ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart at ikke kameraprodusentene med stor og god optikk, gode sensorbrikker, har forstått at de trenger Android støtte på kameraet sitt slik at brukerne sømsløst får bilder overført til skytjenester. Da hadde de også fått tilgang til kameraprogramvare som Google og andre har utviklet for denne plattformen. Derfor ligger også mitt speilfrekvenskamera i skuffen som en årgangsvin som skal nytes senere - men det blir aldri noe av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart at ikke kameraprodusentene med stor og god optikk, gode sensorbrikker, har forstått at de trenger Android støtte på kameraet sitt slik at brukerne sømsløst får bilder overført til skytjenester. Da hadde de også fått tilgang til kameraprogramvare som Google og andre har utviklet for denne plattformen. Derfor ligger også mitt speilfrekvenskamera i skuffen som en årgangsvin som skal nytes senere - men det blir aldri noe av.

 

Takk, men ellers takk til Googles skytjenester (spyware)

 

For øvrig tror jeg vi skal være glad for å slippe Android på speilreflekskameraer.

Det er nok annet som tømmer batteriet allerede.

 

Men at Canon/Nikon med fler gjerne kunne ha vært mer fremoverlente, og hatt kamerafunksjoner slik som Huawei, kan jeg være enig i.

Brukerstyrt da naturligvis, hvor man kan velge mellom RAW eller digital bildeforbedring (grad av dette)

Lenke til kommentar

Største problemet med Android på kameraer er at det blir enda en greie som blir utdatert og henger etter ytelsesmessig. Et godt kamera har en betydelig lengre levetid enn den gjengse mobiltelefon. Kjøpte nettopp en Fuji X-E1, et kamera fra 2012. Bildekvaliteten er nesten sjokkerende god, noe som gjør at jeg kan leve med en litt klønete digital interface. Hadde det imidlertid vært snakk om Android her, hadde kameraet vært på kanten til ubrukelig. Blir litt som å sammenligne en NES, som starter og kjører like problemfritt som i 1987, med en PC fra 2005, som bare vil føles treg og utilgjengelig. Åpenhet og oppdateringer er bra i enkelte kontekster, men jeg er ikke overbevist over at vi trenger det her.

 

Jeg tror det viktigste er at produsentene får til noe skikkelig på programvaresiden. Så lenge kameraet har BT eller wifi burde det kunne styres greit fra telefonen, uten at selve kameraet trenger oppdateringer. Nå er dette Fuji-kameraet såpass gammelt at det ikke har noen av delene, men har også et par kameraer fra Panasonic, og... opplevelsen er ikke fantastisk, for å si det sånn. Panasonic Image App er knotete å få kontakt med, rotete som bare juling, kobler fra når den føler for det, og ser ut som Android anno 2010.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Største problemet med Android på kameraer er at det blir enda en greie som blir utdatert og henger etter ytelsesmessig. .....

 

Helt enig, en god app for Android og iOS, gjerne for Windows og Mac også er en mye bedre vei å gå enn å putte alt inn i kameraene.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...