Gå til innhold

Endelig har Google Maps' smarte navigasjon kommet til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når kommer Android Auto uten at man må laste APK fra eksterne sider, dette hadde vært interessant å vite, google sniker seg unna å svare på dette hver gang, hadde vært kult å slippe å oppdatere appen ved å sjekke manuelt og laste ned fra eksterne sider som sagt. kan pokker ikke ta så langt tid som det har tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har brukt denne funksjonen en måneds tid nå. Først i Ho Chi Minh City og seinere i Hanoi her i Vietnam. Fungerer helt supert. Den gjør det også lettere å navigere i smale gater der det er dårlig med GPS signaler men man har internett dekning på telefonen. Bare sikt telefonen på ett gatenavn eller navnet på ett Hotel. Da vet google hvor du er og så får du navigasjon videre derfra.

Dette prøvde jeg seinest i dag i gamlebyen i Hanoi. Der gatene er så smale att det ikke er plass til biler... bare motorsykler. Dårlig GPS dekning, men internett dekning er det bare å peke på ett veiskilt, hotel eller lignende vet google hvor du er og navigerer deg videre. En super funksjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når kommer Android Auto uten at man må laste APK fra eksterne sider, dette hadde vært interessant å vite, google sniker seg unna å svare på dette hver gang, hadde vært kult å slippe å oppdatere appen ved å sjekke manuelt og laste ned fra eksterne sider som sagt. kan pokker ikke ta så langt tid som det har tatt.

 

Skulle akkurat til å spørre om det samme.. helt sykt egentlig at dette ikke er offisielt lansert i Norge enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kunne de bare få oppdatert kartene og så. :-(

 

 

 

 

- Kunne ikke ha vært mer enig...

Tar en del Taxi her i byen, men utrolig nok når jeg skal til kompisen min så blir det vanskelig å komme seg hjem igjen.

Jeg overdriver ikke om jeg sier at ved 8 av 10 bestillinger så kjører dem til feil adresse.

 

Den orginale innkjørselen ble praktisk talt stengt for bilkjøring med gjerde for over 10 år siden, men kartene har ikke blitt oppdater for å ta høyde for dette.

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men saken er den at han bor i Nr.10.

Clue'et er at det finnes Nr.10 fra A til F, if memory serves.

 

Han bor i D og logisk nok så deler D og E parkeringsplass.

Så jeg har begynt å sende dem til E fordi da treffer dem stortsett alltid riktig plass.

 

Hvis jeg sender dem til D så bommer dem nesten hver gang.

Ironisk nok så har det hendt at dem har kjørt til F når jeg har bestillt til E.

 

Dette fenomenet gjelder ikke bare Taxi, men også Pizza leveringer til denne adressen.

 

Mer enn 10 år er ganske lang tid for at dette ikke har blitt rettet på.

Uansett om det er Google-Maps eller andre karttjenester så burde dem ha fått ut fingeren snart altså.

 

-----

 

En annen kompis av meg, tilfeldigvis tvillingbroren til han i Nr.10D.

Han kjøpte seg del i et sambo i 2005, if memory serves, og han flyttet inn i 2007 når det sto ferdig.

 

På Google-Maps viste dem bilder av et påbegynt byggeprosjekt i nesten 5 år etter at han hadde flyttet inn i leiligheten sin der.

 

Så ting tar tid å få det oppdatert...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kunne de bare få oppdatert kartene og så. :-(

 

Lurer litt på hvordan dette gjøres, om dette må gjøres manuelt, isåfall forstår jeg at det ikke er barebare å fikse dette. Men jeg antar det er algoritme som brukes når nye bilder er tatt fra satalitter og da er det nok snakk om  hvor økonomisk det er for google og de andre karttjenestene å oppdatere dette jevnlig.

 

Gule sider har en grei karttjeneste og. Har hatt problemer at enkelte av kundene jeg har disponert nettsider for ikke dukker opp korrekt i google maps. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Kunne ikke ha vært mer enig...

 

 

 

 

 

Vet ikke om det har noen effekt, men det er mulig å rapportere feil i google maps.

Hvertfall via nettleseren.

Høyreklikk -> Report a data problem.

Verdt et forsøk kanskje?

 

 

 

- Jeg brukte Google-Maps som et eksempel siden det var det artikkelen omhandlet, men som jeg også påpekte så gjelder dette fenomenet ikke bare Google-Maps.

Andre karttjenester lider av samme mangel og/eller feil-informasjon.

 

Har ikke kontaktet Google direkte angående dette, men har gjentatte ganger pent bedt Taxi-selskapene her om å oppdatere GPS-systemene sine.

 

Problemet er at mange sjåfører bruker Mobil-TLF'en sin i stedet for Default-GPS i bilene.

Ikke at det har hjulpet stort, for å si det på den måten.

Lenke til kommentar

 

Kunne de bare få oppdatert kartene og så. :-(

 

 

 

- Kunne ikke ha vært mer enig...

Tar en del Taxi her i byen, men utrolig nok når jeg skal til kompisen min så blir det vanskelig å komme seg hjem igjen.

Jeg overdriver ikke om jeg sier at ved 8 av 10 bestillinger så kjører dem til feil adresse.

 

Den orginale innkjørselen ble praktisk talt stengt for bilkjøring med gjerde for over 10 år siden, men kartene har ikke blitt oppdater for å ta høyde for dette.

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men saken er den at han bor i Nr.10.

Clue'et er at det finnes Nr.10 fra A til F, if memory serves.

 

Han bor i D og logisk nok så deler D og E parkeringsplass.

Så jeg har begynt å sende dem til E fordi da treffer dem stortsett alltid riktig plass.

 

Hvis jeg sender dem til D så bommer dem nesten hver gang.

Ironisk nok så har det hendt at dem har kjørt til F når jeg har bestillt til E.

 

Dette fenomenet gjelder ikke bare Taxi, men også Pizza leveringer til denne adressen.

 

Mer enn 10 år er ganske lang tid for at dette ikke har blitt rettet på.

Uansett om det er Google-Maps eller andre karttjenester så burde dem ha fått ut fingeren snart altså.

 

-----

 

En annen kompis av meg, tilfeldigvis tvillingbroren til han i Nr.10D.

Han kjøpte seg del i et sambo i 2005, if memory serves, og han flyttet inn i 2007 når det sto ferdig.

 

På Google-Maps viste dem bilder av et påbegynt byggeprosjekt i nesten 5 år etter at han hadde flyttet inn i leiligheten sin der.

 

Så ting tar tid å få det oppdatert...

Men har du meldt feil da? ? Hvis ingen melder feil hvordan kan de rette? Jeg har meldt inn og fått registrert manglende vei

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Kunne de bare få oppdatert kartene og så. :-(

 

 

 

 

- Kunne ikke ha vært mer enig...

Tar en del Taxi her i byen, men utrolig nok når jeg skal til kompisen min så blir det vanskelig å komme seg hjem igjen.

Jeg overdriver ikke om jeg sier at ved 8 av 10 bestillinger så kjører dem til feil adresse.

 

Den orginale innkjørselen ble praktisk talt stengt for bilkjøring med gjerde for over 10 år siden, men kartene har ikke blitt oppdater for å ta høyde for dette.

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men saken er den at han bor i Nr.10.

Clue'et er at det finnes Nr.10 fra A til F, if memory serves.

 

Han bor i D og logisk nok så deler D og E parkeringsplass.

Så jeg har begynt å sende dem til E fordi da treffer dem stortsett alltid riktig plass.

 

Hvis jeg sender dem til D så bommer dem nesten hver gang.

Ironisk nok så har det hendt at dem har kjørt til F når jeg har bestillt til E.

 

Dette fenomenet gjelder ikke bare Taxi, men også Pizza leveringer til denne adressen.

 

Mer enn 10 år er ganske lang tid for at dette ikke har blitt rettet på.

Uansett om det er Google-Maps eller andre karttjenester så burde dem ha fått ut fingeren snart altså.

 

-----

 

En annen kompis av meg, tilfeldigvis tvillingbroren til han i Nr.10D.

Han kjøpte seg del i et sambo i 2005, if memory serves, og han flyttet inn i 2007 når det sto ferdig.

 

På Google-Maps viste dem bilder av et påbegynt byggeprosjekt i nesten 5 år etter at han hadde flyttet inn i leiligheten sin der.

 

Så ting tar tid å få det oppdatert...

 

 

 

Men har du meldt feil da? ?

Hvis ingen melder feil hvordan kan de rette?

Jeg har meldt inn og fått registrert manglende vei.

 

 

 

- Se svaret mitt til "warbrd" like over...

Lenke til kommentar

Kunne de bare få oppdatert kartene og så. :-(

 

Når TomTom og Garmin ikke finner adressene jeg skal til så må jeg ta frem Google Maps. Det har ikke hendt at Maps mangler adressene, og kartene blir kjappere oppdatert enn TomTom og Garmin.

Selv om TomTom og Garmin kommer med kartoppdateringer 4 ganger i året kan det da et år eller to før endringer kommer på kartet. Google oppdaterer vel kartet sitt fortløpende? Synd at grensesnittet ikke er like bilvennlig som TT og Garmin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...