Gå til innhold

Tilgang til filer fra PC til Android?


nor50

Anbefalte innlegg

Ofte når jeg skal dele noen bilder fra PC'en med mobilen. Laster dem da ned til min egen mail fra PC'en, og laster dem derfra inn på mobilen fra mailen. Men regner med det er en app eller en måte jeg kan få tilgang til filene fra PC/Win 10 til en Android-mobil på samme Wi-fi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For bilder så vil Google photos løse den saken for deg. Da synces bilder mot skyen og du finner dem ved å gå til photos. Google.com. Google drive og lignende kan gjøre det samme for filer. Ikke helt p2p som du sikkert tenkte på, men dette er det laget mye bra løsninger for fra tlf produsentene, jottacloud, Google og den aller beste iCloud (om du har eple tlf).

Lenke til kommentar

eventuelt bruke your phone appen til microsoft som gjør dette.

Google photos har jeg også, men your phone virker greit både med notifikasjoner, bilder og meldinger.

Du kan få tilgang bare via wifi, eller slå på mobilkobling også slik jeg har hatt. Men da bruker du selvsagt mobildata.

RcqWDr5.png

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Filezilla på PC, og primitive ftpd fra F-Droid. Da kan du overføre med sftp.

Får du også tilgang til filer på minnekort da? Har prøvd med Termux sin innebygde sshd, og da får jeg bare tilgang til interne filer (og emulert sd-kort, som også er på den interne flashen) får ikke tilgang til filene på det ordentlige sd-kortet. Litt irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...