Gå til innhold

Audi e-tron får toppscore i amerikansk krasjtest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IIHS fremstår mer omfattende. De leter og avslører nye svakheter, som for eksempel hvordan de tester front kollisjon. (Krav om at bilen må takle både 100% front kollisjon, 50% og til og med 25%)

 

Det er også vanskeligere å få topp score, hvor de andre gir topp score alt for ofte/vanlig.

 

Det er bra at det eksisterer flere forskjellige test institusjoner, men oppfatter topp score av IIHS å være mer "seriøst" enn topp score av feks NCAP og spesielt NHTSA.

 

For eksempel Tesla Model S, som fikk topp score av både NCAP og NHTSA, mens IIHS ikke kunne gi det pga 25% front kollisjon førte til at fører bommer på airbaggen og treffer A-bjelken med hodet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

IIHS er ikke like seriøst som NHTSA. IIHS er en "amerikansk ideell organisasjon som er finansiert av bilforsikringsselskaper." Det er med andre ord "big auto".

 
I motsetning er "National Highway Traffic Safety Administration" (NHTSA) en organisasjon underlagt amerikanske myndigheter, en del av Department of Transportation."
 
Jeg vil heller stole på hva den føderale regjeringen tester fremfor forsikringsselskaper. IIHS, som i mine øyne er forbrukerrapporten om krasjtestin
 
Tesla X fikk både 2017 og 2019 som eneste SUV topscore 5 stjerner av NHTSA. Kanskje derfor noen ønsker å spre "fake news" om krasjtester i US. 
Lenke til kommentar

Jeg vil heller stole på hva den føderale regjeringen tester fremfor forsikringsselskaper. IIHS, som i mine øyne er forbrukerrapporten om krasjtestin

IIHS jobber på oppdrag fra forsikringsselskapene slik at de får vurdert risiko og satt riktig premie. Når ting dreier seg om kroner og øre så kan man være rimelig trygg på at de gjør sitt beste for å vurdere korrekt.

 

NTHSA er statlige byråkrater som har alle mulige slags motivasjoner og politiske føringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...