Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Entreprenør kuttet all kontakt, etter mistenkelig høy regning


OtherHalf

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og naboen har hatt vannskade i kjeller pga. tett avløpsrør (felles). Vi utbedret feilen, men måtte da ødelegge plenen til en nabo + vår egen for å legge nye rør. Selve jobben med rør, utført av entreprenør, var grei. Men etterpå, skulle vi bruke samme entreprenør for å komme å strø matjord, rette ut plenen og så gressfrø.

 

Jeg fikk ikke annslag om pris, men ba heller ikke om dette, dum som jeg var. Alt ble regissert av naboen som kjenner entreprenøren godt. Jeg visste hva som kom til å skje, men ikke hva det kom til å koste. Entreprenøren jobber i to dager, og sendte en faktura på 25 000 kr. inkl. mva.

 

Jeg valgte å betale, syntes det var vanvittig mye i forhold til jobben, men ville ikke få betalingspåminnelse osv, med gebyr. I ettertid bestemte jeg meg for å kontakte entreprenør, for å høre om jeg kan få dokumentasjon på jobben. Jeg vil også spørre om faktura ble splittet 50/50, noe jeg mistenker den ikke ble. For hvordan matjord og avretting på ca. 100 m2. gressplen, over to dagers arbeid koster 50 lapper, forstår jeg ikke.

 

Uansett, får ikke tak i graver på hverken SMS, telefon eller e-post. Har prøvd siden slutten av juni. Jeg får summetone, som alltid går til telefonsvarer. Han driver eget firma, og er eneste ansatte. Føler at det er noe som ligger bak, og lurer litt på hvordan jeg skal gå frem. Er dette noe f.eks. forbrukerrådet vil bry seg om?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville satt meg inn i håndverkertjenesteloven, se f.eks

"§ 32.Fastsetting av prisen.
(1) I den utstrekning prisen ikke følger av avtalen, skal den reknes ut på vanlig måte for tilsvarende tjenester på avtaletiden (gjengs pris), dersom ikke denne prisen er urimelig. Er det ingen slik gjengs pris, skal forbrukeren betale det som er rimelig etter tjenestens art, omfang og utføring og tilhøva ellers."
gå til en annen aktør og få et prisoverslag  for jobben slik at du har en tanke om hva prisen burde ha vært. se også 
 
Så tar du det til forbrukerrådet om de ikke rikker seg, og evt videre til forbrukeklageutvalget.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...