Gå til innhold

Hvorfor er det galt å være islamofob?


Anbefalte innlegg

Det tror jeg ikke det vil. Diskriminering og hat er uansett ikke en del av ytringsfriheten. Som Raja sier i artikkelen jeg linket til:

 

– "Det er i dei mørkaste hjørna på nettet at dette mytiske og stygge hatet kjem fram. Derfor trur eg vi må ha ein handlingsplan mot islamofobi." Raja har rett, og dette er farlig for samfunnet. Er imidlertid ikke helt enig med han i at det er bare i de mørkeste hjørnene på nettet at hatet når overflaten. Det blir mer og mer tydelig på flere arenaer. 

 

Jeg tror ikke sensur er løsningen, men det må finnes måter å slå ned på ytringer som kun er ment for å hetse andre mennesker eller grupper.

 

Mens vi snakker om ytringsfrihet og islamofobi er det en aktuell sak i dag at SIAN og Alliansen skal delta på Arendalsuka. De har blitt invitert dit av "Ytringsfrihetsforbundet", som er en politisk organisasjon stiftet av Resett-redaktøren Helge Lurås. Jepp, en sittende "redaktør". 

 

Alliansen med Hans Jørgen Lysglimt Johannesen er en kjent rasist, holocaustfornekter og jødehater. SIAN trenger vel ikke nærmere forklaring. Er det ytringsfrihet å la disse slippe til på en sånn plattform? Eller er det å misbruke ytringsfrihetens navn og forkle hatet? Jeg heller mot det siste.

Vi trenger ikke ytringsfrihet til selvfølgelige meninger. Det er kontroversielle meninger som må beskyttes av ytringsfrihet. Det er nok dessverre mange på den politiske venstresiden som ønsker å bruke slike terrorangrep til å kneble motstandere på høyresiden.

 

Husk at det norske politiske systemet er sosialdemokratisk.

 

Mange i media og akademia som støttet Sovjetunionen sitter fortsatt i høye stillinger. Det blir tolerert. Men Trump blir ikke tolerert. Selv om han er demokrat.

 

Det er nok først og fremst ytringsfriheten til ytre høyre som er truet.

 

Ser ingen grunn til at Lysglimt ikke skal ha ytringsfrihet. Stoler ikke på media. Har du kilder på at han er holocaustfornektere og jødehater. Eller er dette noe media skriver fordi han støtter Trump?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til at Lysglimt ikke skal ha ytringsfrihet. Stoler ikke på media. Har du kilder på at han er holocaustfornektere og jødehater. Eller er dette noe media skriver fordi han støtter Trump?

 

Dette blir for fjernt og konspiratorisk for min del, så jeg ser ikke noe produktivt utfall av å svare på det, men det jeg har sitert over kan jeg svare på:

 

Hvis du lurer på om Lysglimt er holocaustfornekter, jødehater, mot demokrati og rasist med sympati for nynazisme er det bare å se på hans egne uttalelser. Dette er ting han selv sier og ikke legger skjul på. 

 

Bilde3.png?w=747&ssl=1

 

Mer:

 

 

 

Bilde1.png?w=479&ssl=1

https://twitter.com/LYSGLIMT/status/1160521582701359104?s=20

 

 

 

 

Kritiserer «negre» og jøder og tror partifeller er med i fryktet nazigruppe

Hans Jørgen Lysglimt Johansen raser på nettet mot «negre», jøder og masseinnvandring. Han tror flere partifeller er med i Den nordiske motstandsbevegelsen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kritiserer-negre-og-joder-og-tror-partifeller-er-med-i-fryktet-nazigruppe/68555090

 

 

 

 

 Tok meg tre minutter å finne. Ellers får du Google noen flere av hans uttalelser og meninger om du fortsatt lurer.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir for fjernt og konspiratorisk for min del, så jeg ser ikke noe produktivt utfall av å svare på det, men det jeg har sitert over kan jeg svare på:

 

Hvis du lurer på om Lysglimt er holocaustfornekter, jødehater, mot demokrati og rasist med sympati for nynazisme er det bare å se på hans egne uttalelser. Dette er ting han selv sier og ikke legger skjul på. 

 Bilde3.png?w=747&ssl=1

Mer:

 

Bilde1.png?w=479&ssl=1

[/size]

 

[/size]
[/size]

 

 

Tok meg tre minutter å finne. Ellers får du Google noen flere av hans uttalelser og meninger om du fortsatt lurer.

Det er ikke sikkert at det var seks millioner jøder. Personlig tror jeg tallet kan stemme. Men mange historikere mener det er overdrevet. Men forstår naturligvis at folk tenker på motivet bak uttalelsen. Altså: Hva vil Lysglimt oppnå? Det virker grumsete. Synd.

Lenke til kommentar

Noen som vet om Lamborghini Aventador eksisterer, eller om det er en stor bløff? Ser stadig videoer på Youtube hvor denne påståtte bilmodellen dukker opp samt på bilder.

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har nemlig aldri sett en selv.

Sånn er det å leve i trua nemlig, og hvis man tror at terror er det farligste i livet ditt, så kan du jo forsøke å trøste deg med at du mest sannsynlig dør av kreft eller andre mye mer vanlige og utbredte dødsårsaker.

Inkludert kuer, som skjer i hovedsak inne på gårdsbruk hvor allmuen ikke ferdes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som vet om Lamborghini Aventador eksisterer, eller om det er en stor bløff? Ser stadig videoer på Youtube hvor denne påståtte bilmodellen dukker opp samt på bilder.

 

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har nemlig aldri sett en selv.

 

Sånn er det å leve i trua nemlig, og hvis man tror at terror er det farligste i livet ditt, så kan du jo forsøke å trøste deg med at du mest sannsynlig dør av kreft eller andre mye mer vanlige og utbredte dødsårsaker.

 

Inkludert kuer, som skjer i hovedsak inne på gårdsbruk hvor allmuen ikke ferdes.

 

Si i fra når jeg skal le.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet om Lamborghini Aventador eksisterer, eller om det er en stor bløff? Ser stadig videoer på Youtube hvor denne påståtte bilmodellen dukker opp samt på bilder.

 

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har nemlig aldri sett en selv.

 

Sånn er det å leve i trua nemlig, og hvis man tror at terror er det farligste i livet ditt, så kan du jo forsøke å trøste deg med at du mest sannsynlig dør av kreft eller andre mye mer vanlige og utbredte dødsårsaker.

 

Inkludert kuer, som skjer i hovedsak inne på gårdsbruk hvor allmuen ikke ferdes.

Er det slik at norske myndigheter bruker flere titalls milliarder på å sikre oss mot angrep fra disse kuene, som du stadig vekk trekker frem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det slik at norske myndigheter bruker flere titalls milliarder på å sikre oss mot angrep fra disse kuene, som du stadig vekk trekker frem?

 

Godt forståelig at hans kusine, eller hva det var, ikke har sett en Tesla i lille Tyskland, men at han der han bor i innlandet ikke har sett en Lamborghini Aventador er jo en sensasjon!

Lenke til kommentar

Godt forståelig at hans kusine, eller hva det var, ikke har sett en Tesla i lille Tyskland, men at han der han bor i innlandet ikke har sett en Lamborghini Aventador er jo en sensasjon!

Trenger vel ikke være så grinete fordi om du er uenig i noe? 

 

Frankfurt er heller ikke en bygd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...