Gå til innhold

TEST: Xiaomi Mi RoboRock S6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen si noe om den fleksible hovedbørste utgjør noen vesentlig forskjell når det gjelder å komme over dørstokker? Har sett litt på disse og bekymrer meg litt for mine noe høyere enn gjennomsnittlige dørstokker, men det kan vel hende jeg prøver med S5 først for heller å bytte til S6 om S5 ikke kommer over.

Lenke til kommentar

Kan noen si noe om den fleksible hovedbørste utgjør noen vesentlig forskjell når det gjelder å komme over dørstokker? Har sett litt på disse og bekymrer meg litt for mine noe høyere enn gjennomsnittlige dørstokker, men det kan vel hende jeg prøver med S5 først for heller å bytte til S6 om S5 ikke kommer over.

 

S5 sliter allerede på 2cm.

Lenke til kommentar

 

Kan noen si noe om den fleksible hovedbørste utgjør noen vesentlig forskjell når det gjelder å komme over dørstokker? Har sett litt på disse og bekymrer meg litt for mine noe høyere enn gjennomsnittlige dørstokker, men det kan vel hende jeg prøver med S5 først for heller å bytte til S6 om S5 ikke kommer over.

 

S5 sliter allerede på 2cm.

Jeg har ca 3cm ca på det høyeste, den klarer det akkurat, noe over det er det -veldig- få som klarer

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den KAN faktisk lagre kart i flere etasjer. Jeg har denne, og fant ut følgende:

- sett dockingen i etasjen du vil lagre kart

- start støvsugeren fra dockingen, og sørg for at den avslutter i dockingen (det er kun ved fullført støvsuging den lagrer kart)

- sett så dockingen i etasjen du pleier å ha den.

- neste gang du skal støvsuge den andre etasjen, så flytter du bare støvsugeren dit du startet den sist (uten docking), og velger kartet i appen.

 

Det står også at "map saving mode" er i Beta, så det er mulig dette vil bli enklere senere.

Lenke til kommentar

Gjennom svarene her ser det ut som S6 har muligheten til å lagre kart over flere etasjer ved litt triksing.

 

Hva er det som gjør at S6 har denne muligheten og ikke S50? Er det hardware- eller software-basert?

 

Tipper det er hardware, lagringsplass, da jeg ser denne kan lagre maks 3 etasjer, og at en av dem brukes til å lagre usynlige vegger og områder den skal holde seg unna. Unaturlig å lage en slik begrensning om den ikke lå i hardwaren.

Lenke til kommentar

Kan noen si noe om den fleksible hovedbørste utgjør noen vesentlig forskjell når det gjelder å komme over dørstokker? Har sett litt på disse og bekymrer meg litt for mine noe høyere enn gjennomsnittlige dørstokker, men det kan vel hende jeg prøver med S5 først for heller å bytte til S6 om S5 ikke kommer over.

 

Jeg kan bare snakke for S5, og denne kommer ikke over noe høydeforskjell på gulvet. Vi har en overgang fra gang til stue på 2cm ca, og denne tar S5 for å være en trapp og vil verken opp eller ned denne lille høydeforskjellen. Jeg må derfor ha S5 i stuen, og løfte den over til gangen hvis den skal ta gang og kjøkken. 

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe meg denne, eller eventuelt s5, men huset mitt har en del høye dørterskler og forskjellige nivåer fra rom til rom. Lurer på om jeg kan løse dette ved å lage en liten rampe den kan kjøre opp på der den ikke kommer fram? vil den "se" rampen og klare å bruke den?

 

Jeg har dørstokker på 2cm, og det går fint. Det sies den klarer 2.5 cm også.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...