Gå til innhold

Erfaringer med easybank ?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med easybank som dagligbank ?

 

Altså lønnskonto, visakort, efaktura, avtalegiro etc

 

Vi hadde yabank i mange år, den var en god bank med god rente og god nettbank, så bytta de eier og ny nettbank som såvidt fungerer og er pessimistisk til at yabank klarer å legge til funksjonalitet.

 

Jeg har opprettet lønnskonto og fått visakort fra easybank, men ønsker å høre fra andre før jeg bytter helt fra yabank.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

koster vel 200 kr per år, nesten det samme som årsgebyr på visakort som pleier å ligge på 250 kr

 

Han mener vel OBOS gir noen andre fordeler i forhold til bolig? Eller noe sånt?

Jeg kan like godt si skaff deg en konto hos Sbanken, eller hva det nå enn måtte være, bare fordi de høres mer seriøse ut enn easybank bare på navnet.

 

Jeg har også brukt yAbank, nå bruker jeg DNB. Er enig i at yA har gått nedover etter oppkjøp fra svenske Resurs Bank AB og at de med det gikk ut av Eika-konsernet som bl.a. fjernet BankID helt.

Lenke til kommentar

Rente er noe du skal ignorere når du velger dagligbank (med mindre de krever at du er totalkunde).

 

Du bør kun gå etter 3 ting;

 

1) God, praktisk, enkel og oversiktlig nettbankløsning

2) Ingen gebyrer (eller minst mulig), spesielt for ting som betaling av fakturaer, efakturaer/avtalegiro osv.

3) God support mulighet (jeg foretrekker chat, og det er veldig viktig for meg).

 

Sparebanken Vest er min dagligbank og jeg er veldig fornøyd med den. Jeg er nok minst fornøyd med DnB, da jeg synes deres nettbank er håpløst utdatert og knotete (har bare BSU der og gratis studentvisa, så jeg slipper å betale 250 kr i året for visakort). Brukes kun som legekort, da jeg til alt annet bruker bare kredittkort for å få bonuspoeng. DnB har veldig god chat, though, det skal de ha.

 

SPV har også veldig enkel og grei app, synes jeg. Nordea sin er knotete, Danske Bank bruker jeg ikke, men ser helt ok ut.

 

Skal du ha høy rente bruker du en høyrentekonto utelukkende til det - jeg er glad i Nordax sin. Grei og oversiktlig nettbankløsning, fritt antall uttak. 2.30% sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes Easybank er genial til mitt bruk i hvert fall. Jeg bruker en av sparekontoene der som regningskonto og legger regninger til forfall på forfallsdato og har hele tiden så mye inne på kontoen som trengs for å betale regningene som til en hver tid ligger der. Siden renta er grei blir det en del i løpet av et år. Vanlig bankkort har jeg ikke der siden jeg bruker kredittkort til alt jeg kjøper for å tjene opp bonus og cashback, så sparer dermed det gebyret også. Jeg bruker en annen bank til sparekonto og enda en annen bank til fond. Og boliglån har jeg og samboeren i nok en annen bank. Ingen grunn til å holde seg til én bank. Jeg bruker kun appen, som er lik den som Ya-bank hadde, chat og slike ting har jeg aldri bruk for så det aner jeg ikke om de har. Ja, jeg også rømte fra Ya-bank forresten...?

Endret av Gjerrigknarken
Lenke til kommentar

Rente er noe du skal ignorere når du velger dagligbank (med mindre de krever at du er totalkunde).

 

Du bør kun gå etter 3 ting;

 

1) God, praktisk, enkel og oversiktlig nettbankløsning

2) Ingen gebyrer (eller minst mulig), spesielt for ting som betaling av fakturaer, efakturaer/avtalegiro osv.

3) God support mulighet (jeg foretrekker chat, og det er veldig viktig for meg).

 

Sparebanken Vest er min dagligbank og jeg er veldig fornøyd med den. Jeg er nok minst fornøyd med DnB, da jeg synes deres nettbank er håpløst utdatert og knotete (har bare BSU der og gratis studentvisa, så jeg slipper å betale 250 kr i året for visakort). Brukes kun som legekort, da jeg til alt annet bruker bare kredittkort for å få bonuspoeng. DnB har veldig god chat, though, det skal de ha.

SPV er en versting når det kommer til gebyrer. Og jo rente er viktig for brukskonto også. Hvor mye har du på brukskonto for å dekke regninger og debitkortutgifter? 15.000 kanskje? Med 1,5% rente på brukskonto blir det 225kr sammenlignet med en bank som ikke tilbyr rente på brukskonto

Endret av Throwaway1
Lenke til kommentar

Jeg har også YaBank, men skal bort nå. Alt med YaBank ble tragisk dårlig etter Resurs Bank overtok. Noen som har tips til bank med rente på ca 2% som har god nettbank/kundeservice, helst med Eikas nettbankløsning, den likte jeg godt. Har ellers boliglån i Sbanken, men 1,1% på buffer/sparepenger frister ikke selv om man taper under tusenlappen i året med innskudd på 100k. Er kanskje verdt å flytte alt til Sbanken for enkelthetens skyld....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...