Gå til innhold

Samsung Galaxy A50 litt diverse. Nå byttet til A40


Gjest Slettet+234981

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+234981

Den er på "tilbud" til 2790,- på Elkjøp nå, er det noen her som har den og kan dele noen erfaringer ? Ser at fingeravtrykk scanneren får mye kritikk for å være treg og upresis, noen som har prøvd den ?

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+234981

Nå kjøpte jeg en a50 i går og den har jaggu samme problemet med backup til Google som Huawei p smarten jeg kjøpte tidligere. Den sikkerhetskopierer ikke til Google hvis pin og/eller fingeravtrykk er aktivert. Ser ut til å være et pie problem, mange som sliter med det uavhengig av merke på telefon. Du må gjerne sjekke det på din. Innstillinger - Google - sikkerhetskopier. Er sikkerhetskopierknappen grå og det står venter på å sikkerhetskopier så er problemet der. Deaktiverer du pin/fingeravtrykk så blir sikkerhetskopier nå knappen blå.

 

Hvordan er det med varsler og oppdatering av apper fra play store, virker det som det skal, oppdater den automatisk ?

 

Et lite tips for få fingeravtrykk til å fungere litt bedre er å legge inn samme fingeren 3 ganger og skru av det som heter beometriske funksjoner. Legg inn fingeren 3 ganger fra litt forskjellige vinkler. Skal visstnok hjelpe å sette på økt berøringsfølsomhet også under skjerminnstillinger.

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar

Det er ikke synkronisering problemer på min telefon mot google og jeg har biometri aktivert. Ansikt, pin og fingeravtrykk. Jeg har derimot hatt store problemer med Google foto og synkronisering. Det har løst seg ved å slette foto appen, flytte, ikke kopiere bildene i bildemappa fra telefon til minnekort, slette ubrukte filer i google files, installere google foto appen på ny, laste opp bildene fra ny mappe i minnekort til google foto. Og så har det vært tålelig stabilt. Men man må ikke lukke google foto appen og avslutte mens man synkroniserer. Da får man de samme problemene igjen, og nye bilder blir ikke lastet opp eller ned.

 

Dette har aldri vært et problem for meg med noen Android modell siden jeg hadde mulighet til å bruke google foto. Nå skal det sies at jeg har 100GB hos google og laster opp bilder i original kvalitet. Men det er likegyldig da problemene var de samme som før jeg kjøpte 100GB for en uke siden. Har hatt a70 siden 28 mai.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå kjøpte jeg en a50 i går og den har jaggu samme problemet med backup til Google som Huawei p smarten jeg kjøpte tidligere. Den sikkerhetskopierer ikke til Google hvis pin og/eller fingeravtrykk er aktivert. Ser ut til å være et pie problem, mange som sliter med det uavhengig av merke på telefon. Du må gjerne sjekke det på din. Innstillinger - Google - sikkerhetskopier. Er sikkerhetskopierknappen grå og det står venter på å sikkerhetskopier så er problemet der. Deaktiverer du pin/fingeravtrykk så blir sikkerhetskopier nå knappen blå.

 

Hvordan er det med varsler og oppdatering av apper fra play store, virker det som det skal, oppdater den automatisk ?

 

Et lite tips for få fingeravtrykk til å fungere litt bedre er å legge inn samme fingeren 3 ganger og skru av det som heter beometriske funksjoner. Legg inn fingeren 3 ganger fra litt forskjellige vinkler. Skal visstnok hjelpe å sette på økt berøringsfølsomhet også under skjerminnstillinger.

Dette fungerer fint på min Huawei med Pie, så ingen problemer med sikkerhetskopiering til Google.

 

Forøvrig synes jeg sikkerhetskopiering til Google er av ymse kvalitet, og man vet aldri hva man får tilbake, så det beste er å velge andre løsninger. Sist jeg forsøkte å legge inn sms fra googlesikkerhetskopi så kom alle sms i en og samme tråd (Samsungtelefon mener jeg å huske)

 

Det eneste jeg har merket er om Vipps er låst med fingeravtrykk så får jeg ikke varsler om at noen har Vippset meg. Bruker jeg Vipps med kode så fungerer varsling.

Lenke til kommentar

Dette fungerer fint på min Huawei med Pie, så ingen problemer med sikkerhetskopiering til Google.

 

Forøvrig synes jeg sikkerhetskopiering til Google er av ymse kvalitet, og man vet aldri hva man får tilbake, så det beste er å velge andre løsninger. Sist jeg forsøkte å legge inn sms fra googlesikkerhetskopi så kom alle sms i en og samme tråd (Samsungtelefon mener jeg å huske)

 

Det eneste jeg har merket er om Vipps er låst med fingeravtrykk så får jeg ikke varsler om at noen har Vippset meg. Bruker jeg Vipps med kode så fungerer varsling.

Det lureste er vel å benytte seg av produsentenes backupløsning med mindre man bytter merke såklart. Samsung har vel Samsung Cloud og Huawei har Huawei Cloud.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Dette fungerer fint på min Huawei med Pie, så ingen problemer med sikkerhetskopiering til Google.

 

Forøvrig synes jeg sikkerhetskopiering til Google er av ymse kvalitet, og man vet aldri hva man får tilbake, så det beste er å velge andre løsninger. Sist jeg forsøkte å legge inn sms fra googlesikkerhetskopi så kom alle sms i en og samme tråd (Samsungtelefon mener jeg å huske)

 

 

Jeg fikk ikke med noen sms, Huawei til Samsung. Må finne en annen løsning til å overføre de. Kanskje phoneclone vil virke ?

 

Jeg brukte Google backup på min gamle Huawei og når jeg startet opp min nye Samsung fikk jeg lastet ned en del Huawei relaterte apper, det var lite interessant å ha på Samsungen så jeg fabrikkgjennopprettet den og startet den uten å bruke backup isteden. Som du sier, man vet aldri hva man får tilbake.

 

Problemet med manglende autooppdatering fra Google play klarer jeg ikke helt forstå. Samme problemet med to nye telefoner, en Huawei p smart og nå denne Samsung A50 som ikke det ut til å oppdatere automatisk heller. Er åpen for forslag her.

Lenke til kommentar

Det lureste er vel å benytte seg av produsentenes backupløsning med mindre man bytter merke såklart. Samsung har vel Samsung Cloud og Huawei har Huawei Cloud.

Høy. Pass på å kommenter at dette ikke er noe problem i pie, men hos alle andre enn pixel og oneplus. Må ikke glemme slikt!

 

Og hva gjør man om man skifter fra Huawei til Samsung, oneplus osv? Jeg fikk råd om å bruke Google til backup nettopp fordi da kunne man skifte merker fritt, men som Nidar sier så er det litt på lykke å fromme hva man får med og hvordan man får det med.

Endret av minim
Lenke til kommentar

Høy. Pass på å kommenter at dette ikke er noe problem i pie, men hos alle andre enn pixel og oneplus. Må ikke glemme slikt!

 

Og hva gjør man om man skifter fra Huawei til Samsung, oneplus osv? Jeg fikk råd om å bruke Google til backup nettopp fordi da kunne man skifte merker fritt, men som Nidar sier så er det litt på lykke å fromme hva man får med og hvordan man får det med.

Alle de har programvare/apper som gjør at man kan overføre. OnePlus har Switch feks Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Tenker at det sier seg selv at Google sin backup vil fungere dårlig om man bytter fra et merke til et annet :)

 

Har forsåvidt ikke det samme problemet på Pixel.

Her var det vel snakk om at den ikke virket til å ta sikkerhetskopi slik jeg tolket det. Her føler jeg altså at jeg må ta på meg din rolle og blånekte på at det ikke virket og om så var så var det samsung og Huawei sin skyld.

 

Litt morro kan vi vel ha det ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Sony, Apple, Motorola, HTC, Samsung, Huawei og LG sine telefoner opp gjennom årene. Alle har jeg brukt Google som backup, og alle har virket knirkefritt foruten a70 som jeg nå har. Jeg lurer på hvorfor dette ble et problem. Telefonen er jo så fin ellers.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Det er ikke synkronisering problemer på min telefon mot google og jeg har biometri aktivert.

Jeg tenkte ikke på synkronisering det virker på min også. Hvis du går inn på innstillinger-Google og skroller ned til sikkerhetskopi. Når jeg trykker meg inn der er knappen grå og det står "venter på å sikkerhetskopiere". Knappen blir blå hvis jeg deaktiverer pin/fingeravtrykk, og jeg kan sikkerhetskopiere manuelt.

 

Får du automatiske oppdateringer på/til appene dine fra google play store ?

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar

Sikkerhetskopiering og gjenoppretting fra Google (drive) ved førstegangsoppstart på ny telefon har fungert fint for meg på både S9 og S10. Har da også en blå (aktiv) knapp for å "sikkerhetskopiere nå" i Google-innstillingene på telefonen.

 

Varsler og oppdateringer av apper fra Play store følger appinnstillingene dine som settes i Google Play og telefoninnstillingene > varsler. Hvis det er rusk som har blitt med over på ny telefon, kan man tilbakestille bare innstillingene på telefonen i Innstillinger > Generell styring > Nullstill

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Sikkerhetskopiering og gjenoppretting fra Google (drive) ved førstegangsoppstart på ny telefon har fungert fint for meg på både S9 og S10. Har da også en blå (aktiv) knapp for å "sikkerhetskopiere nå" i Google-innstillingene på telefonen.

 

Varsler og oppdateringer av apper fra Play store følger appinnstillingene dine som settes i Google Play og telefoninnstillingene > varsler. Hvis det er rusk som har blitt med over på ny telefon, kan man tilbakestille bare innstillingene på telefonen i Innstillinger > Generell styring > Nullstill

Valgte og tilbakestille denne telefonen til fabrikkinnstillinger og sette den opp uten noe gjenoppretting for å utelukke at noe fulgte med og skapte problemer.

 

Jeg kan få varsler og oppdatering fra play store til å fungere en gang ved å gjøre følgende: jeg går inn innstillinger-apper velger Google play store og avinstallerer oppdateringer. Det går noen sekunder og Google play store oppdaterer seg automatisk (som den skal). Deretter mottar jeg et varsel fra Google play store at det ligger apper klare til oppdatering. Hvis jeg plugger inn laderen da så oppdaterer appene seg automatisk, akkurat som det skal. Dette virker bare denne ene gangen. Får ikke varsler eller oppdateringer etter det. Må da gjøre samme prosedyre på nytt.

 

Edit: Trenger bare tømme data fra google play store i innstillinger og omstart telefonen så ser det ut at jeg oppnår det samme.

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på synkronisering det virker på min også. Hvis du går inn på innstillinger-Google og skroller ned til sikkerhetskopi. Når jeg trykker meg inn der er knappen grå og det står "venter på å sikkerhetskopiere". Knappen blir blå hvis jeg deaktiverer pin/fingeravtrykk, og jeg kan sikkerhetskopiere manuelt.

 

Får du automatiske oppdateringer på/til appene dine fra google play store ?

Alt virker vel her. :) Siste sikkerhetskopi ble utført i dag klokka 04.00

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Alt virker vel her. :) Siste sikkerhetskopi ble utført i dag klokka 04.00

Jeg er antagelig forhekset, eller telefonene mine ihvertfall. Jeg kjøpte en Huawei p smart for noen uker siden med de nøyaktig to samme problemene. Vet ikke min arme råd.

Lenke til kommentar

Jeg har nå et lite "problem". I går kokte jeg tåteflasker og hadde det travelt. Brukte pølseklype til å ta de ut av kasserollen, men brukte hendene til å plassere de 164858263 delene på benken. Hva skjedde da? Jo, flaskene var varme de, så nå virker ikke fingeravtrykk på telefonen lenger. Må vente til de har grodd ut igjen :p På min motor g4 pluss virker alt som før. Jeg håper Samsung kjører med dedikert fingeravtrykk leser fremover..

Lenke til kommentar

Jeg har nå et lite "problem". I går kokte jeg tåteflasker og hadde det travelt. Brukte pølseklype til å ta de ut av kasserollen, men brukte hendene til å plassere de 164858263 delene på benken. Hva skjedde da? Jo, flaskene var varme de, så nå virker ikke fingeravtrykk på telefonen lenger. Må vente til de har grodd ut igjen :p På min motor g4 pluss virker alt som før. Jeg håper Samsung kjører med dedikert fingeravtrykk leser fremover..

Fingeravtrykk er noe herk uansett om du arbeider litt med fingra. Er mye I garagen på hobby basis og da er det kun faceid som virker bra. Prøv skikkelig 3d faceid sensor så skal du se hvor vanvittig bra det virker. Pr nå er det vel bare en håndfull telefoner som har det, men når de klarer å bygge inn sensorene i skjermen snart så ser vi tilbake på fingeravtrykk sensor som vi i dag ser tilbake på 9.6k modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...