Gå til innhold

Se de første bildene fra Netflix' The Witcher-serie


Anbefalte innlegg

Er ikke mithril bare lettere og sterkere enn vanlig metal? Eller har mithril en annen funksjon som gjør at naglene ikke trenger plater i underkant?

Men jeg skriver egentlig først og fremst for å si at jeg synes hersketeknikken din er ufin, IT-Henrik, samt at dine "innspill" ikke tilførte artikkelen noe interessant - noe Gunfreak gjorde.

Den historiske rustingen hvor man ser nagler i lær/stoff heter enten coat of plates eller brigadene det er noe flytende hva som er hva.

Hver nagle holder en liten/mellomstor stål plate. Originalt var dette den beste type rustningen man kunne få på tidlig/midten 1300 tallet. Senere når ekte brystplater dukket opp ble brigandine billig mans rustning. For vanlige foot soldater eller fattigere riddere.

 

Å ha nagler a mithril uten plater bak vil ikke gi noe mer mening.

 

Jeg sjekket nettopp, Witcher rustingene fra Witcher 3. Og fra det jeg kan se har cat armor en ekte brigandine (med den klassiske veps/timeglass siluetten.) Samt div plater også med nagler som sikkert kan ha stål under.

 

Griffin armor, ser ut som plate rustning med noe scale armor, ren fantasi men ser funksjonell ut.

 

Bear og wolf er mix av lær og brynje.

Wolfen ser ut som den har en stoff briadine ting, samt en kort jakke av bryjne, og div andre ting.

 

Alle de 4 Wicher rustingene i 3eren ser alle relativt funksjonelle ut, de ser ut som de gir fatisk beskyttelse og at man faktisk kan gå med de.

 

Man kan argumentere om en kriger ala Geralt ville brukt noen slike rustinger. Eller om han ville bare brukt noe lett tøy rustning da han tross alt bruker sin smidighet som første forsvar. Men det går mer på historisk vs fantasi. Og er ikkke så nøye med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...